Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4641
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Hei alle.
Har brukt en god del oppover, har tålt alt.
Har prøvd: Heroin, amfetamin, GHB, alt av benzo, massse cannabis, alkohol, fuckings C preparater (hei lyrica).

Men, av alle disse så tåler jeg amfetamin minst..Dette gjelder all amfetamin jeg har prøvd noen gang, hver gang jeg tar en stripe, enten det er 0.2 0.3 eller 0.4, har prøvd alle doser. Alle er like ille, først føles det deilig, jeg får litt eufori, snakker fort og avbryter folk, loker kanskje litt, så kommer angst, nerver, depresjon, det er akkurat som nedturen kommer med en gang. Dette selvom jeg dropper amfen eller sniffer. Har aldri vurdert å skyte det, har aldri brukt sprøyter.

Jeg får rett og slett angst, nedstemthet, irritasjon, får ikke sove selvom jeg tar lite etc.

Hvorfor skjer dette med meg? Til informasjon har mamma vært rusmissbruker og ruset seg mest sannsynlig på.noe mens ho venta meg, hva det var vet jeg ikke, men ble født i abstinenser. Kan det være mamma brukte amfetamin og at jeg derfor da tåler det svært dårlig, er det sånn det påvirker et menneske?

Har gått på ritalin og concerta i mange år, testa begge, på disse hadde jeg også en liten angstfølelse, men veldig lite. Alikevell, det er rart at jeg som er blitt diagnotisert med ADHD to ganger og ble født med det, derfor jeg har fått utskrevet disse. Gikk på bare 18 mg, og til trosss for så lav dose hjalp den ADHD fenomenalt. Det er akkurat som at jeg trenger kanskje så lite som 10 mg om dagen, det er rart. Jeg veier tross alt 100 kg og har mye muskelmasse, vanligvis tåler jeg mye av alt, men på ADHD medisinen ikke. Samme var det med zoloften jeg gikk på, trengte kun 25 mg, som er en svært lav dose, for å bli kvitt depressive episoder som jeg har slitt med sia mobbing i ungdomskolealder.

Jeg har selv testa dexamfetamin osv, slik som metamina osv, jeg føler meg mye bedre på det.

Har noen lik erfaring på området kanskje? Vet noen mer om hvorfor jeg blir helt ødelagt av amfetamin, et stoff som faktisk skal berolige meg og ADHD symptomene? Men hasj har jeg aldri problemer med...

Beklager om det ble mye, men har lurt på dette i mange herrans år, og jeg er ikke den beste i engelsk, har ikke funnet dette på norsk noen sted.

Takk på forhånd.
Amfetamin kan utløse angst for noen, selv under rusen. Det samme med irritasjon, urolighet og en shitty følelse. Jeg tror nok bare amfetamin ikke er noe for deg.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Hva er grunnen til at jeg med adhd ikle får noen form for ro eller beherskelse etc
Når man har angst så setter nervesystemet seg i høyspenn. Hjertet dunker fortere og det er vanskelig å sitte stille. Jeg regner med at angsten du får av store mengder stimulanter gjør at du fortsatt ikke helt finner roen.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Hva er grunnen til at jeg med adhd ikle får noen form for ro eller beherskelse etc
Vis hele sitatet...
Det kan være psykologien din, kanskje du er disponert for angstlidelser og andre nevrotiske lidelser som blir trigget av amfetamin. Ellers er det nevrokjemien din, kanskje kroppen din er vanvittig flink til å kjempe tilbake når du tilfører amfetamin og dermed får nedturen tidlig. Det kan være veldig mange ting og du vil ikke få noe fasitsvar her, kun spekulasjoner.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Når man har angst så setter nervesystemet seg i høyspenn. Hjertet dunker fortere og det er vanskelig å sitte stille. Jeg regner med at angsten du får av store mengder stimulanter gjør at du fortsatt ikke helt finner roen.
Vis hele sitatet...
Det som er greia er at det er ikke store mengder, det er lite. Vi snakker en 0.250 med amf. Kanskje mindre og i blant. Og samma angsten og gnissingen med tenna kan jeg ha litt av på ritalinen også (18 mg), som også er en jævla lav dose når man tenker på at andre med ADHD bruker 40, 50 og kanskje 80 mg av det.
Sist endret av Kusetjuv; 12. juni 2017 kl. 12:33.
En kvarting god amf er IKKE en liten dose. 0.1 er mere passelig i mine øyne (når vi snakker om snorting) En halvgrammer holder meg vanligvis våken hele helga. Så at du får negative reaksjoner er ikke så rart. Ihvertfall ikke hvis du er sensitiv på stimulanter. Da er kanskje enda mindre doser passelig for deg (prøv 0.05 i nesa til å begynne med neste gang, hvis du må).
0.25 er veldig mye...! Du overjusterer og får nedtur.
ca 0.05 (50mg) er en normal brukerdose.
Ikke 0.2, 0.3 eller 0.4 (200, 300 eller 400mg) Som er ganske store mengder.