Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1067
Hei!
Noen kompiser har kjøpt et PA-anlegg på 450WRMS I 8ohm til russebilen. Hvordan fikse dette billigst mulig? De snakker om å ha et aggregat på henger, men jeg heller litt mot bilforsterkere. Bilforsterkere blir vesentlig dyrere, men mye enklere.

Har dere input?
husker det var en kjekkas på det lokale bilverkstedet som skrøyt så uhemmet av det syyke anlegget i bilen sin, endte opp med at han var bombesikker på at bilforsterkeren hans klarte å dra PA anlegget til fattern UTEN PROBLEM..

kom ikke så mye lyd gitt :P
Husk at med bilforsterker trenger du også et lass med batterier! Jeg har ikke noen konkrete tips å komme med, men jeg mener det ville vært enklere med et aggregat på ca. 1000 watt. Det er ikke såå stort at man trenger henger heller hvis man er litt kreativ.


Mvh Faller
Omformer hadde fungert, men det blir gjerne dyrere enn ett agregat i seg selv når man gjerne trenger mellom 1000-1500W i 4ohm.

Tror vi ble enige om å koble opp ett enkelt anlegg på to bilbarterier, i tillegg til ett bærbart batteri på 2,5kW til PA når bilen står stille!
Kan se for meg det blir enklest, med mindre noen har innvendinger på det?
Hadde PA i bilen vår, brukte bare et lite strømaggregat noe lignende dette http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=41022662.

Funket som fjell, og så enkelt da