Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 9646
Var i butikken igår (Coop Mega), og der hvor redbull, og andre energidrikker, noen hyller opp der oppdaget jeg at det var noen flasker som virket som sprit/vodka. Fant noen whiskey også.

I Vodka flaskene som ikke kunne ha inneholdt mer enn kanskje en halv dl, sto det skrevet på at det var noe rundt 17% alkohol i (om jeg husker riktig), og skulle blandes med 90% sprit.

Er dette noe de nettopp har begynt med å selge i butikkene? Og det er vel det samme hva man blander det med. Kan ikke akkurat se hvorfor det må blandes i 90% sprit.

Whiskey inneholdt ca. 13-14% alkohol. Noe mer enn dette sto det ikke noe om.

Prisen på flaskene var rundt 30,- per stk.

Lurer også på noe annet:

Dersom man fast bruker f.eks valium, eller et annet benzo, og inntar store mengder koffein f.eks, så vil den merkbare effekten bli en del mindre.
Men tross av dette så vil ikke toleransen bli senket.

Men dersom man f.eks heller bruker alkohol, for å prøve å få ned toleransen, siden det øker effekten, vil toleransen øke eller senke dersom man fast går på f.eks 20 mg daglig, og reduserer det ned til 10 mg daglig, og erstatter det med alkohol i 1 måned.

Vil toleransen bli senket eller øket?
Dersom jeg ikke er helt på jordet, så tror jeg dette er essenser som du blander med når du brygger selv.
De små flaskene har blitt solgt i årevis, noe mer en det kan jeg ikke svare på
Antar det du snakker om er essens. Og nei, det er ikke noe nytt.
10% essens + 90% sprit = drikke med smak/en spesiell type drink

Ikke noe magi.
Sist endret av s1gh; 6. februar 2013 kl. 18:43.
Sitat av s1gh Vis innlegg
Antar det du snakker om er essens. Og nei, det er ikke noe nytt.
10% essens + 90% sprit = drikke med smak/en spesiell type drink

Ikke noe magi.
Vis hele sitatet...
Kan de blandes i f.eks brus eller energidrikk, og drikkes på samme måte som vanlig alkohol på polet?
Nei. Dette er kun smakstilsetning i ganske konsentrert form.
Du kan kjøpe en sånn flaske og blande den med rent vann. Da vil du kunne smake hva denne gjør. Kjøper du for eksempel Vodka-essens vil du da få alkoholfritt vodka-vann..
Denne er ment for folk som vil lage sine egne Vodka / Whisky / Rom blandinger med 40-45% prosent alkohol som grunnlag.
Sitat av akineton Vis innlegg
Kan de blandes i f.eks brus eller energidrikk, og drikkes på samme måte som vanlig alkohol på polet?
Vis hele sitatet...
De kan vel blandes i brus, men usikker på hvordan smaken blir.
Og det er jo samtidig en veldig lav alkoholprosent i essensen, så det skal ikke mye brus/væske til før du sitter igjen med smakstilsatt vann.
Ikke prøv å drikk deg full på esenser, prøvde selv som ung.
Ble veldig dårlig, og en syk hodepine :/
Sitat av woff Vis innlegg
Nei. Dette er kun smakstilsetning i ganske konsentrert form.
Du kan kjøpe en sånn flaske og blande den med rent vann. Da vil du kunne smake hva denne gjør. Kjøper du for eksempel Vodka-essens vil du da få alkoholfritt vodka-vann..
Denne er ment for folk som vil lage sine egne Vodka / Whisky / Rom blandinger med 40-45% prosent alkohol som grunnlag.
Vis hele sitatet...
Jeg har lurt på hva som er i vodka-essensen. Vodka er vel ren sprit. Er det ingenting-essens?
Sitat av Bjønnfaen Vis innlegg
Jeg har lurt på hva som er i vodka-essensen. Vodka er vel ren sprit. Er det ingenting-essens?
Vis hele sitatet...
Afaik inneholder vel essens en veldig konsentrert form for smakstilsetning, vann og litt alkohol.

Correct me if I'm wrong.
Sist endret av s1gh; 6. februar 2013 kl. 19:28.
Sitat av Bjønnfaen Vis innlegg
Jeg har lurt på hva som er i vodka-essensen. Vodka er vel ren sprit. Er det ingenting-essens?
Vis hele sitatet...
Vodka essens er vodka smak, konsentrert. Vodka er ikke ren sprit. Ren sprit + vodka essens = fake vodka.
Men over til mitt andre spørsmål, er det noen som kan svare meg på det, eller har erfaring med det?
Jeg antar at du ikke er gammel? Å prøve å øke tolleransen for alkohol som en "light alkoholiker" er vel ikke akkurat det lureste du gjør. Det er mange faktorer som spiller inn når det gjelder tolleranse for alkohol.

Om du er liten/lett og drikker på tom mage, så smeller det rimlig raskt i toppen.
Spis deg skikkelig god og mett på fet mat før du hiver innpå med alkoholen.

Bland heller mildere drinker, lettere å kontrolere stigningen
Sitat av Jhonnyboy Vis innlegg
Jeg antar at du ikke er gammel? Å prøve å øke tolleransen for alkohol som en "light alkoholiker" er vel ikke akkurat det lureste du gjør. Det er mange faktorer som spiller inn når det gjelder tolleranse for alkohol.

Om du er liten/lett og drikker på tom mage, så smeller det rimlig raskt i toppen.
Spis deg skikkelig god og mett på fet mat før du hiver innpå med alkoholen.

Bland heller mildere drinker, lettere å kontrolere stigningen
Vis hele sitatet...
Jeg har høy toleranse for alkohol (om den er på under 22%).

Det jeg lurer på er om jeg kan oppnå lavere toleranse for benzo dersom jeg går fra å ikke drikke noe alkohol i det hele tatt, til å drikke alkohol når det trengs (spesielt når abstinensen blir for sterk).
Sist endret av akineton; 6. februar 2013 kl. 21:15.
Sitat av akineton Vis innlegg
Jeg har høy toleranse for alkohol (om den er på under 22%).

Det jeg lurer på er om jeg kan oppnå lavere toleranse for benzo dersom jeg går fra å ikke drikke noe alkohol i det hele tatt, til å drikke alkohol når det trengs (spesielt når abstinensen blir for sterk).
Vis hele sitatet...
Er ikke rart du har "høy" tolleranse for alkohol om den er under 22% da det ikke er særlig mye alkohol i det! Om du skal ha svar på Benzo spørsmål og slikt bør du nok over på rusforumet. Tror ikke du bør blande for mye alko og benzo egentlig

Offtopic:
Jeg veier 60 kilo, er 180 høy og drakk et par øl og rundt en liter 22%. Drikker sjeldent, og dette var på helt tom mage (hadde ikke spist hele dagen). Ble greit full, husket det meste. Så skjønner meg ikke helt på tolleransen min, for ble ikke dårlig eller noe slikt.
Sist endret av iSatan; 6. februar 2013 kl. 21:45.
Sitat av iSatan Vis innlegg
Om du skal ha svar på Benzo spørsmål og slikt bør du nok over på rusforumet.
Vis hele sitatet...
Det var meningen.
Jeg gikk inn på feil forum ved en klikkefeil....