Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2113
Hei, først vil jeg si at jeg ikke er så oppdatert og kyndig på hardware så beklager om det mangler noe i posten eller om det er noen dumme spørsmål

Dette er maskinen min:
Windows 7
CPU: Intel core 2 quad CPU Q6600 @2,40GHz
Ram: 6 GB ( 5 Som kan brukes)
PSU: MIST, 800W
Skjermkort: Radeon HD 6770 1 GB ddr5
Lagring: Intel 120GB SSD 330 series 2,5" (+ 500 gb eldre disk)
Skjem: Samsung 24" LED Syncmaster S24A350H
Hovedkort: Asus Intel P965 Commandohttp://www.asus.com/Motherboards/Int..._775/Commando/

Det jeg lurer på litt er vel om det er noe her som er riv ruskende galt når det gjelder hardwaren min

Og når jeg spiller CS:Go har jeg FPS fra 80 - 49. Føler at bilde flimmrer litt over skjermen. (har riktignok alle settings i Cs i orden)

Hvilke tiltak burde jeg gjøre for å få pcen bedre, tenker på om det er noen form for flaskehals her

Om jeg mangler noe info som dere trenger, sifra så skal jeg prøve å finne det.

Mvh. Jhonnyboy
Ser helt ok ut dette her. Men hva er klokkehastigheten på rammen? Og hvorfor skriver du at kun 5 kan brukes?

Er rammen på 1333 Mhz kan du jo vurdere et par Corsair Vengeance brikker på 8 GB med 1666 Mhz, såfremt hovedkortet støtter det, noe jeg ikke gidder å sjekke amt.
32 bit windows? Så er det jo 4gb?

Men var merkelig med 5 ja

ddr2 i maskinen din ser jeg
Det står i sytem (høyreklikka på min datamaskin):RAM: 6 gb ( 5.00 GB som kan brukes)

Har 4 brikker : 2 av de :http://www.cdrinfo.com/Sections/Revi...rticleId=17157

De 2 siste: http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16820134582

Har 64 Bit windows
Fikk det samme selv engang når jeg hadde 4 ram brikker i maskinen (8gb totalt) da holdte systemet av 4 gb av en eller annen grunn
Sitat av sweem Vis innlegg
Fikk det samme selv engang når jeg hadde 4 ram brikker i maskinen (8gb totalt) da holdte systemet av 4 gb av en eller annen grunn
Vis hele sitatet...
Fikk du klarhet i det noen gang?

Det som plager meg mest er spilling (lave fps), men er det skjermkortet som er for dårlig?

Sånn som jeg ser det støtter vel hovedkortet mitt: 4 x DIMM, Max. 8 GB, DDR2 800/667/533 Non-ECC,Un-buffered Memory

Det vil si ikke mer en 800mhz?
Hvis bildet flimrer over skjermen, ville jeg anbefalt å skrudd på "Vertical rendering" hvis dette er et valg.
Sitat av Jhonnyboy Vis innlegg
Fikk du klarhet i det noen gang?

Det som plager meg mest er spilling (lave fps), men er det skjermkortet som er for dårlig?

Sånn som jeg ser det støtter vel hovedkortet mitt: 4 x DIMM, Max. 8 GB, DDR2 800/667/533 Non-ECC,Un-buffered Memory

Det vil si ikke mer en 800mhz?
Vis hele sitatet...
Hvis du skriver msconfig i søkefeltet. Velger fanen boot-> avanserte alternativer (midt i vinduet ca). Er det huket av for maksimal minnestørrelse? Hvis ikke kan du jo prøve dette

Men dette har jo ingenting med saken å gjøre ang. ytelsen generelt. Men om jeg ikke husker feil var det slik jeg ble kvitt parantesen under system
Sitat av sweem Vis innlegg
Hvis du skriver msconfig i søkefeltet. Velger fanen boot-> avanserte alternativer (midt i vinduet ca). Er det huket av for maksimal minnestørrelse? Hvis ikke kan du jo prøve dette

Men dette har jo ingenting med saken å gjøre ang. ytelsen generelt. Men om jeg ikke husker feil var det slik jeg ble kvitt parantesen under system
Vis hele sitatet...
Når gjør dette får jeg opp 4GB (3 som kan brukes) :S

Sitat av laxzzi Vis innlegg
Hvis bildet flimrer over skjermen, ville jeg anbefalt å skrudd på "Vertical rendering" hvis dette er et valg.
Vis hele sitatet...
Takk, det het Multicore rendering i cs:go
Du har fått svar på spørsmålet ditt. Rammen er flaskehalsen din. Bytt den NUH!

Her har du et par flotte brikker med god hastighet.
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Du har fått svar på spørsmålet ditt. Rammen er flaskehalsen din. Bytt den NUH!

Her har du et par flotte brikker med god hastighet.
Vis hele sitatet...
Takker og bukker Jeg kan bruke DDR3 ram på hovedkortet mitt, selvom det er DDR2 som stod i spesifikasjonene?

BTW: Visste ikke at det var så billig for ram Bonus!
Hvis ikke det står at det støtter DDR3 så støtter det ikke DDR3. Værre enn det er det ikke. Ser ut til at du bør oppgradere hovedkortet ditt også..
Her.
Sist endret av elytsmoorhs; 13. oktober 2012 kl. 19:55.
Det skulle ha holdt med å spille cs go med den hardwaren du har der. Du sier at du har alle settings i orden. Hvordan ser de ut, bruker du config etc`?

Kan være at du må endre på grafikken eller vurdere en config eventuelt en ny.
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Hvis ikke det står at det støtter DDR3 så støtter det ikke DDR3. Værre enn det er det ikke. Ser ut til at du bør oppgradere hovedkortet ditt også..
Her.
Vis hele sitatet...
Det jeg regnet med, men siden du anbefalte kjøp av de minnebrikkene så trodde jeg du hadde sett om de passet.

Men da blir det ett hovedkort og ram.

Takk for hjelpen folkens.

Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Det skulle ha holdt med å spille cs go med den hardwaren du har der. Du sier at du har alle settings i orden. Hvordan ser de ut, bruker du config etc`?

Kan være at du må endre på grafikken eller vurdere en config eventuelt en ny.
Vis hele sitatet...
Har liksom prøvd meg frem og tilbake på diverse innstillinger. Kan jo hende jeg har rota til noe også. Men får liksom ikke en stabil FPS. Den varierer hele tiden melllom ca45 - 70.

ang. config, noen tips?
Husk at CPU'en din har LGA 775 socket, noe som ikke er så enkelt å få tak i siden det er 8 år gammel teknologi. Det eneste jeg fant med et kjapt søk var dette.

Hvis ikke må du enten hive på en ny prosessor også, eller godta at 50-70 fps er egentlig ganske akseptabelt for hardware som drar på åra.
Ser ut til at du egentlig bør skaffe deg ny pc.. Beklager at jeg ikke sjekka hvilke socket CPU'en din hadde. Det burde jeg ha giddi og beklager sterkt.

Men kan hive sammen en kjapp liste på hva du bør kjøpe inn:

CPU
RAM
Hovedkort

Da burde det være dekket.
Da vil du få en litt kjappere PC generelt, i tillegg til litt deiligere opplevelse i spill og andre programmer
Kan være prosessoren din å, sitter på en q6600@3ghz selv og en med tilsvarende maskin som meg borsett fra at han har 2500k får rundt 30 fps mer i bf3. Er neste punkt på lista mi iallefall.