Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 926
Vet det finnes mye custom ideer om hvordan man kan skaffe seg en portabel strømkilde til strandbruk osv hvor man ikke har noe strømuttak. Er det no enkel måte å kjøpe seg et ferdig fikst anlegg som er basert på f.eks. bilbatteri?
BoomBlaster?
Kanskje være litt mer spesifikk på hvor mye strøm du tenker på?

Enten så kan du ha ett fritidsbatteri og en omformer.

Ellers er dette en utrolig smart løsning som jeg har brukt en del ganger: http://www.zett.no/sm%C3%A5ttogstort...jectId=1944785. Ta med en lang skjøteledning og sett den ett stykke unna, da da hører du ikke en skit av den
Trådstarter
10 0
Tenkte noe i baner som et oppladbart system som kan kjøre en liten høyttaler lade et par mobiler og kanskje litt ekstrastrøm til en bærbar når den går tom. Altså både 220/240 uttak og 12V. Noe med litt kapasitet. Vanskelig å snakke om kapasitet med så mye forskjellige ting som skal kobles til, men men.

Så det aggregatet var jo egentlig godt utgangspunkt, men var mer interessert i en bensinfri metode. Har du noen egen erfaring med det?
Sitat av Viper Vis innlegg
Tenkte noe i baner som et oppladbart system som kan kjøre en liten høyttaler lade et par mobiler og kanskje litt ekstrastrøm til en bærbar når den går tom. Altså både 220/240 uttak og 12V. Noe med litt kapasitet. Vanskelig å snakke om kapasitet med så mye forskjellige ting som skal kobles til, men men.

Så det aggregatet var jo egentlig godt utgangspunkt, men var mer interessert i en bensinfri metode. Har du noen egen erfaring med det?
Vis hele sitatet...
Da hadde jeg kjøpt ett 120ah fritidsbatteri på biltema, og en omformer. (kjøper du en som er opp mot 300watt betaler du lite for den).

Men skal sies at vekta er er nok det samme som agregatet.

I mine øyne er agregatet det beste. Lettstartet, bråker lite, lav vekt, og med tanke på den lille motor så er den gjerrig på bensinen. Og eksos er ikke noe spess å tenke på om den står noen meter unna

Tviler på at man har så mange flere valg, så sant du ikke skaffer deg 5x5 meter med solcellepanel
Trådstarter
10 0
Sitat av Jhonnyboy Vis innlegg
Da hadde jeg kjøpt ett 120ah fritidsbatteri på biltema, og en omformer. (kjøper du en som er opp mot 300watt betaler du lite for den).

Men skal sies at vekta er er nok det samme som agregatet.

I mine øyne er agregatet det beste. Lettstartet, bråker lite, lav vekt, og med tanke på den lille motor så er den gjerrig på bensinen. Og eksos er ikke noe spess å tenke på om den står noen meter unna

Tviler på at man har så mange flere valg, så sant du ikke skaffer deg 5x5 meter med solcellepanel
Vis hele sitatet...
Supert, takk for hjelpen. God Sommer!