Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1255
Heisann!

Jeg har nettopp startet med å lage mixtapes i Virtual DJ. Håper noen House/Club-interesserte der ute har lyst til å gi meg kritikk, og eventuelt tips jeg kan ha med meg videre.

http://soundcloud.com/vezeil/malfunction-housemix
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kansje litt seint å spørre og regner med du ikke vil svare på den.

Men uansett prøver nu, Hvordan utstyr brukte du? Dj mixer til pcen din?
er ikke så glad i house, er mere innenfor electronic,Techno.
har du mulighet til å kansje lage en mix med litt mere party stemming i?
Sist endret av justastonedhuman; 17. januar 2011 kl. 02:08. Grunn: skrive feil
Nais! Dette var kult!
Sitat av Kain Vis innlegg
Kansje litt seint å spørre og regner med du ikke vil svare på den.

Men uansett prøver nu, Hvordan utstyr brukte du? Dj mixer til pcen din?
er ikke så glad i house, er mere innenfor electronic,Techno.
har du mulighet til å kansje lage en mix med litt mere party stemming i?
Vis hele sitatet...
Han brukte Virtual DJ.
Kan lastes ned gratis her:

http://www.virtualdj.com/download/free.html
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av bjqerg Vis innlegg
Heisann!

Jeg har nettopp startet med å lage mixtapes i Virtual DJ.]
Vis hele sitatet...
*FACEPALM*

Prøv på skikkelig gear, å trykke litt i VDJ og kalle seg DJ, er bare halvmorsomt...
Sitat av djxfade Vis innlegg
*FACEPALM*

Prøv på skikkelig gear, å trykke litt i VDJ og kalle seg DJ, er bare halvmorsomt...
Vis hele sitatet...
Da innrømmer du vel gladelig at musikken du lager bare er halvmorsom siden det bare er du som sitter og trykker litt i FLStudio?

Edit: *FACEPALM*
Sist endret av Fonzey; 20. januar 2011 kl. 14:12.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av Fonzey Vis innlegg
Da innrømmer du vel gladelig at musikken du lager bare er halvmorsom siden det bare er du som sitter og trykker litt i FLStudio?

Edit: *FACEPALM*
Vis hele sitatet...
Den skjønte jeg ikke helt? Uansett hvilke DAW du kjører, må du sitte og "trykke litt i" for å skape noe...

Jeg bare prøver å argumentere at skikkelig DJ'ing ikke engang bør sammenlignes med "VDJ'ing". Og du blir ikke annerkjent av mange andre DJ's om du gjør det.

Om min musikk er halvmorsom eller ikke, får nå være til en annen diskusjon
Get with the times mann. Er akkurat like mye DJ'ing å bruke en midikontroller routa opp mot et DJ-program som å bruke CDJ's. Akkurat som rendyrket elektronisk musikk laget på DAW er like mye musikk som et band som har spilt inn på båndmaskin. Eller er du uenig?
Sitat av djxfade Vis innlegg
Jeg bare prøver å argumentere at skikkelig DJ'ing ikke engang bør sammenlignes med "VDJ'ing". Og du blir ikke annerkjent av mange andre DJ's om du gjør det.
Vis hele sitatet...
Haha

Har argumentert imot ditt latterlig syn tidligere og tenker ikke å fortsette her. Bare raskt, det er viktig for deg å bli "anerkjent" av andre DJ's gjennom utstyr?

La nå gutten kose seg i Virtual DJ, det verste jeg vet er bedrevitere som selv viser lav kompetanse.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Har holdt på som DJ i 11 år nå... Til TS: Om du har mulighet, prøv å mixe på skikkelig gear, tror du kommer til å bli positivt overasket
For meg er det ganske likegyldig hvordan det er laget så lenge musikken fenger, og dette ga mersmak, stå på og post gjerne nye sett! :-) Hørte gjennom settet et par ganger før i dag og reagerte ikke på noen "feil" i overganger, noe jeg pleier å merke ganske raskt ellers..
Sitat av F10 Vis innlegg
Han brukte Virtual DJ.
Kan lastes ned gratis her:

http://www.virtualdj.com/download/free.html
Vis hele sitatet...
Joda bruke den jo selv, men har han tilleg utstyr? som Dj mixer osv..
Sitat av djxfade Vis innlegg
Har holdt på som DJ i 11 år nå...
Vis hele sitatet...
Logical fallacy #1, detected.

Fordi du har "holdt på som DJ" i 11 år, så har din utdaterte mening noe form for slagtyngde? For meg som har "holdt på som DJ" i fire år, produsert radiosingler og lever av musikk ved siden av studiene, er det flaut å høre deg påstå at du ikke blir "anerkjent" av andre DJ'er dersom du bruker software.

Det er latterlig for en som skal starte å spille gitar å kjøpe en Ken Lawrence Explorer som førstegitar. At du ikke forsto eksempelet til Fonzey over gjør det hele mer trist.


Lykke til Bjqerg
Sist endret av Lootfisk; 26. januar 2011 kl. 00:59.