Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 9106
jepps hvor mye er det i 1plate og hva er gjenom snits prisen?
Tror neppe det finnes noen standardisert størrelse på platene. Med andre ord: det varierer.
Alle plater har vel forskjellig lengde og bredde, pluss at tettheten i platene forandrer seg.
200 g er vel vanlig?
Trådstarter
11 1
mm ;D flere som har noe de vil si?
100 gram er mest vanlig tror jeg, men det kan nok variere.
200 gram er det vanligste etter min erfaring med håndtering av relativt mange plater. 100 forekommer også mye, og utover det så finnes det så klart alle mulige størrelser her og der.
har alltid assosiert plate med 100g
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
ei 100grams plate er avbrekk fra ei 200-250g plate, som oftest.
Får da "plater" i alle størrelser, 50,100,250,500,1000 osv. hvor stor de har vært i utgangspunktet må fanden vite, og who cares. Man lager de da vel så stor man vil ha dem.
Sitat av Ahmed-
ei 100grams plate er avbrekk fra ei 200-250g plate, som oftest.
Vis hele sitatet...
Om den er brekt fra en annen palte uansett størrlse er da lett å se.

Jeg har inntrykk av at god tjall kommer oftest i 200g plate og standard kommer i en tynnere 100g plate. Aldri sett noen annen plate(som ikke er brekt) bortsett fra 20, 50, 100 og 200 og 1000, men de kommer sikkert i alle fasonger, spesielt hvis det er en lokal helt som fremstiller tjallen sjøl=)
det jeg har sett mest av er hvertfall 100-200.
For meg har altid 1 plate vært 100g.
Hekker = 100g.

Har vært borti 125 plate og 200 plater men da sier folk som regel det
Greit, da setter vi en strek. Kommer ikke noe mer nyttig ut av den tråden her.

At det ikke finnes noen gjennomsnittspris er jo åpenlyst, da platene er av forskjellige størrelser, og prisen i tillegg er avhengig av hvor mange plater man kjøper av gangen.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Betydningen èn plate her jeg kommer fra, er som oftest 100 g.
Andre utrykk som blir brukt er "en halv plate (50g), og "en 200 grams plate".

For meg er det like vanlig med 100 g plater som med 200g plater.
De er sjeldent akkuratt 100g eller 200g. Som oftest pleier de alltid å være litt under/over 100/200g.
(under vekt er vanligst)

Hasj kan komme i mange fasonger, og langt i fra alltid kommer de i plate form. Da finnes det ikke da noe standard vekt på det.


Case closed! =)
Sist endret av spQ; 5. oktober 2007 kl. 13:27.