Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4055
Hei
Jeg har søkt på nett... fikk en annerledes politi virus beskjed.. jeg fikk litt panikk og prøvde først å krysse... funket ikke kunne ikke krysse browseren. Har fått politivirus men forrige var litt annerledes og med med min cam på skjermen... jeg gikk direkte for pc knappen i 5 kæsec da den slo av, slo jeg den på igjen og da virker alt normalt.. chrome også.. (var på chrome da viruset.) Men må jeg formatere ? Har jeg det fortsatt? Hadde ikke scanna fullscan på lenge så fikk 2 normsl ghreat men det var noe annet som youtube Downloader

Plz hjelp!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg trodde at politiviruset gjorde hele PCen din helt ubrukelig, altså at man ikke kunne se verken startmenyen eller noe som helst? At man kun kunne se meldingen fra "politiet" frem til man betalte. Kan dog hende jeg tar feil, men om du faktisk kan bruke PCen nå osv så er det vel neppe noe galt. Du burde dog ta backup av alle viktige dokumenter og bilder bare i tilfelle. Det burde du gjøre asap.
Sist endret av Dongerino; 10. juni 2014 kl. 19:53.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
er noen scam nettsider som låser nettlesern og krever at du betaler for å låse opp, sier også at filene blir encrypta og låst. Dette er bull, bare "crash" nettlesern fra taskmanager og fortsett som vanlig.
AFAIK ikke noe virus som kaprer maskinen bare låser browseren for den sessionen
Trådstarter
6 0
Ja for forrige gang låste hele pcen men denne gangen tror jeg det bare var browsern kunne foetsatt se syartmwnyen eller den linjen nede rst på skjermen ... testa ikke mye siden jeg gikk rwtt på slå av knappen xD men dere er heeelt sikkre? dette er nytt for meg beklager
Og vilnikke åpne noe med passord hvis jeg ikke trippelsjekker hehe
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Har erfaring med disse sidene, og har ikke merket noe mer etter å force shutdown'e chrome.
Trådstarter
6 0
Tusen takk! !!

Så det er ikke noe som kan være der uten at jeg vet det eller merker noe?
Sist endret av mr. anonym; 10. juni 2014 kl. 20:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tja, det kommer an på. Tror ikke pcen din er infisert, men du kan jo alltids kjøre en offline scan med MBAM.

OT:

Hva er det du søker etter får å få disse virusene?
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Tja, det kommer an på. Tror ikke pcen din er infisert, men du kan jo alltids kjøre en offline scan med MBAM.

OT:

Hva er det du søker etter får å få disse virusene?
Vis hele sitatet...
pr0n
Trådstarter
6 0
Kjørte malwarebytes anti malware med full scan men vet ikke hva du mener med offline.
Er det riktig program foresten? Kan jeg stole på at den finner viruset?
Sitat av mr. anonym Vis innlegg
Kjørte malwarebytes anti malware med full scan men vet ikke hva du mener med offline.
Er det riktig program foresten? Kan jeg stole på at den finner viruset?
Vis hele sitatet...
Offline=offline

kjør pcen i sikkerhetsmodus uten nett, MBAM er bra men tar ikke alt, har du ekstra noia er nå det bare å formatere..
Trådstarter
6 0
Kjørte så hitmanpro som ikke fant noe.. etter den forrige mbmsæa scannen
Slår jeg bare av nettet på ikonen til høyre nederstt før jeg restarter pc mens jeg tapper f8?

Pg foresten er det safe å overføre fil med ilder& tekstfiler før jeg formaterer? Hitmanpro fant tacking cookies og to mistenkelige. Klatte kunn å slette oen få og resten av tracking coocies var " slette feilet"

Foresten kan jeg lagre ookmarks for ikke å miste dem etter formattering uten å risikere infeksjoner?
Altså er ookmarkene mine i fisert eller farlige pga virus? Og hvis js hvordan kan jeg få tak i dem?
Sist endret av mr. anonym; 10. juni 2014 kl. 22:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
jeg lurer på hva folk surfer på for å få disse tinga inn på pc'n. har ikke hatt AV eller brannmur(kun brannmur mak modemet mitt som står å humper og går på en gammel intel pentium 4 kasse) siden 2005.. har ikke hatt noe virusproblemer ever! og jeg har jo vært på mye scetchy stuff igjennom tidene da.
Jeg fikk samme melding i går da jeg hadde sett litt på pron på en eller annen ny side jeg aldri hadde vært på før. Da meldinga kom opp skjønte jeg fort at det ikke var så seriøst etter å ha lest hva som sto på siden. Infoen på siden vil at du skal reise på en Narvesen eller et annet sted hvor de selger PaySafe kort og betale dem 1000kr for å låse opp pcen igjen.

Et eksempelbilde

Løsningen for meg var bare å trykke avbryt på første melding, da får du beskjed om at det er feil kode du har tastet og spørsmål om du vil laste siden på nytt. I det øyeblikket som siden blir lastet på nytt trykket jeg bare ctrl+w og problemet var løst
Trådstarter
6 0
Sitat av mr. anonym Vis innlegg
Kjørte så hitmanpro som ikke fant noe.. etter den forrige mbmsæa scannen
Slår jeg bare av nettet på ikonen til høyre nederstt før jeg restarter pc mens jeg tapper f8?

Pg foresten er det safe å overføre fil med ilder& tekstfiler før jeg formaterer? Hitmanpro fant tacking cookies og to mistenkelige. Klatte kunn å slette oen få og resten av tracking coocies var " slette feilet"

Foresten kan jeg lagre ookmarks for ikke å miste dem etter formattering uten å risikere infeksjoner?
Altså er ookmarkene mine i fisert eller farlige pga virus? Og hvis js hvordan kan jeg få tak i dem?
Vis hele sitatet...
1. Dere svarte ikke på alle spm plz svar
2. Hvordan vet du om du ikke har no virus på pcen som du ikke vet om eller legger merke til men som er der pga den siden?
1. Vennligst les over det du skriver. 80% av det du skriver er helt uforståelig.
2. Du trenger ikke å slå av nettet. Start rett i sikkerhetsmodus uten nett. Det er et valg du får.
3. Om det er trygd å overføre filer fra en mulig infisert maskin over til noe annet før du formaterer? Det sier vell seg selv.
4. Bookmarks er allerede lagret. Bruk google. Søk på f.eks: "Copy bookmarks from IE to a USB" eller lignende. Gir deg svar.
5. Bokmerkene dine farlig? Det kan jeg ikke si. De biter ikke akkurat. Kjør en scan med MBAM. Finner du ingenting så får du ta valget selv om du fortsatt er nervøs eller ikke. Er du det så formaterer du bare og installerer Windows på nytt.