Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3022
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det harde straffer om man blir tatt med f.eks 50 valium på en flyplass i Hellas, Rhodos/Zakynthos? Det er vel det siste du burde gjøre til Thailand, men hvordan er det med grekerne?

Noen erfaringer, eller noen som vet?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg ville delt dem opp, og lagt dem sammen med andre medisiner. Spredt dem litt rundt i kofferten. Ikke ha dem i håndbagasje, unødvendig.

Det er ikke så lett å forfølge folk for ulovlig medisinbruk eller reseptbelagte midler innenfor EU-området sammenlignet med tradisjonell narkotika man ikke kan få resept på. Fordi folk har lov å reise fritt rundt med sine medisiner som utgangspunkt. Så da skal man eventuelt være så uheldig, å bli kalt inn til en tilfeldig tollsjekk på vei INN i hellas (uvanlig), og så bli mistrodd hvis man påstår at man har resept på det, og så skal de aller første reagere på at et voksent menneske har valium i kofferten sin, og så eventuelt reagere på mengden også.



Thailand er ikke del av EU, og har straffelovgivning ifht sånne overtramp som er helt ute av synk med virkeligheten.
Så Hellas i seg selv, er et helt annet land mtp på rusbruk.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Såvidt jeg vet har Hellas europas hardeste straffer for innførsel av narkotika. Ville definitivt ikke tatt med noe som helst uten resept på en reise til Hellas. Blir du tatt vil du nok angre bittert.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
99,999% sikkert på at det går fint. Har selv flydd til Norge med 200 valium, flydde til Qatar med 170 valium, Dubai med 100 valium og 60 xanor, Thailand med 40-60 valium, Filippinene med 60 ish valium. Bare sleng det i baggen du sjekker inn. Er ingen som FAKTISK bryr seg om medisiner. Hadde du hatt 30 000 valium et det noe annet men 50 er nullllll stress.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den linken du la ut er egentlig ikke særlig relevant. For den omhandler bruk og besittelse og ikke innførsel. Som noen kanskje vet myket Hellas opp lovverket rundt bruk for noen år tilbake blant annet for cannabis og det er vel nettopp det den loven viser til. Innførsel, smugling inn til Hellas er fortsatt et helvete om du blir tatt. Og blir du først tatt, så regn med at det tar lang tid før du får reise hjem igjen.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Den linken du la ut er egentlig ikke særlig relevant. For den omhandler bruk og besittelse og ikke innførsel. Som noen kanskje vet myket Hellas opp lovverket rundt bruk for noen år tilbake blant annet for cannabis og det er vel nettopp det den loven viser til. Innførsel, smugling inn til Hellas er fortsatt et helvete om du blir tatt. Og blir du først tatt, så regn med at det tar lang tid før du får reise hjem igjen.
Vis hele sitatet...
Nå er 5 brett valium for eget bruk ikke det samme som og bli tatt med 1kg kokain eller gress da..
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
99,999% sikkert på at det går fint. Har selv flydd til Norge med 200 valium, flydde til Qatar med 170 valium, Dubai med 100 valium og 60 xanor, Thailand med 40-60 valium, Filippinene med 60 ish valium. Bare sleng det i baggen du sjekker inn. Er ingen som FAKTISK bryr seg om medisiner. Hadde du hatt 30 000 valium et det noe annet men 50 er nullllll stress.
Vis hele sitatet...
Ja smugling går ofte fint. Men ikke alltid. Og det å bli tatt for innførsel er verre i Hellas enn i mange andre land. Også for B preparater. Hellas er et land som har hatt noen av europas slækkeste regler for feks anabole steroider og veksthormoner. Der alt kunne kjøpes legalt over disk på apotek uten fare for falske preparater. Og til og med pensilin ble solgt uten resept. Men relativt vanlige ting som feks kodein, som paralgin forte må du ha gyldig resept for. Og tidligere før oppmykningen så har det vært nordmenn som har fått masse trøbbel ved stikkprøve fordi de hadde med paralgin forte på resept men hadde glemt å oversette resepten til engelsk.

Grekerne er strenge på innførsel. Nå vet du det så velger du selv.
Dersom du har resept så bør du i tillegg få apoteket til å skrive ut en Schengen-attest. Det er det eneste som sikrer deg mot krøll.

Jeg lukter vel at her er det muligens ikke noen resept, og da blir det en annen historie. Grekerne er strenge, men sjansen for å bli tatt er relativt liten om du reiser som pakketurist fra Norge. Kommer du andre veier er sjansen større. Ville uansett bare presisere at å komme med bare resept og ikke attest ikke alltid holder - da er man prisgitt litt hvem man støter på og deres evne til skjønn.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Evt bare skriv ut en fake resept som du tar med.

Word --> logo fra at sykehuset--> skriv det som vanligvis ville slått på en resept--> translate to English --> signer med "legesignatur"

I tillegg, en norsk og en engelsk versjon.

At de greske tollerne ringer sykehuset i Norge for å sjekke om du faktisk har lov til å brukte valium fordi du har 5 brett i bagasjen din skjer ikke (i mitt hode).

Var en kompis av meg som drev å skrev ut egne resepter i Portugal på denne måten og henta ut opiater, benzo og ritalin.

NB!!! For all del ikke prøv dette i Norge, det er 100% umulig med stor U og du blir busted.
Hadde maks noia når jeg skulle ta med bønne til hellas . så tok med bare nok til at jeg kunne spise den hvis jeg så noen hunder/tollere. Kommer ned så er det faen ikke toll eller en eneste toller å se noe sted , men du vet aldri om de får lyst å plage litt turister å kjøre full sjekk på alle.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har landet på gardermoen utland mange ganger. Ofte ser man ikke en eneste toller, andre ganger kryr det av dem og det er bikkjer og masse stress. Og er man uheldig så blir man vinket inn, får kofferter åpnet og må strippe osv. Det er vel problemet med smugling. Du veit aldri når det er kontroll, plutselig så er det et kjemperøsk akkurat når du har landet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Evt bare skriv ut en fake resept som du tar med.

Word --> logo fra at sykehuset--> skriv det som vanligvis ville slått på en resept--> translate to English --> signer med "legesignatur"

I tillegg, en norsk og en engelsk versjon.

At de greske tollerne ringer sykehuset i Norge for å sjekke om du faktisk har lov til å brukte valium fordi du har 5 brett i bagasjen din skjer ikke (i mitt hode).

Var en kompis av meg som drev å skrev ut egne resepter i Portugal på denne måten og henta ut opiater, benzo og ritalin.

NB!!! For all del ikke prøv dette i Norge, det er 100% umulig med stor U og du blir busted.
Vis hele sitatet...
Serr kan man bruke en norsk falsk resept til å kjøpe medisiner i andre EU land? Hvis ja så må det prøves(på en lovlig måte) neste ferie
Sist endret av PsuedoVitenskap; 8. oktober 2019 kl. 17:06.
Sitat av PsuedoVitenskap Vis innlegg
Serr kan man bruke en norsk falsk resept til å kjøpe medisiner i andre EU land? Hvis ja så må det prøves(på en lovlig måte) neste ferie
Vis hele sitatet...
Og hvordan tenker du dette skal gjennomføres, lovlig?

Skjønner ikke hvorfor folk gidder å risikere dette. Ukjent risiko og et eventuelt dobbelt lovbrudd høres ikke ut en god start på ferien, og etter min erfaring er det som regel enklere å skaffe drugs i utlandet.
Sist endret av funksjon; 8. oktober 2019 kl. 17:22. Grunn: derp
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av PsuedoVitenskap Vis innlegg
Serr kan man bruke en norsk falsk resept til å kjøpe medisiner i andre EU land? Hvis ja så må det prøves(på en lovlig måte) neste ferie
Vis hele sitatet...
Tror ikke du helt forstod konteksten, eller leste hele innlegget?
Meg og min samboer var i Hellas for et par år siden, vi hadde da begge med xanor, valium og hver sin pakke med buprenorfin fra lar. Alt var selvfølgelig på resept og vi hadde schengen attest med, men det gikk helt greit. Har forøvrig også reist mye til Amsterdam med samme medisiner, aldri blitt stoppet på noen flyplasser verken ved ut eller innreise. Så jeg tror det går bra.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Meg og min samboer var i Hellas for et par år siden, vi hadde da begge med xanor, valium og hver sin pakke med buprenorfin fra lar. Alt var selvfølgelig på resept og vi hadde schengen attest med, men det gikk helt greit. Har forøvrig også reist mye til Amsterdam med samme medisiner, aldri blitt stoppet på noen flyplasser verken ved ut eller innreise. Så jeg tror det går bra.
Vis hele sitatet...
Ok så du tror det går bra. Og det baserer du på en reise, men lovlig resept og schengen papirer? Siden dere ikke møtte tollere så er det aldri tollere der?

ts ønsker å smugle, altså ta med ting som går som narkotika og det helt uten resept. Blir det stopp i tollen blir det fort full krise.

Dere hadde jo lovlig foreskrevet vare, hvordan du kan basere ditt syn om at "det går nok bra å smugle" basert på din egen ene tur blir for meg merkelig bruk av logikk.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tror jeg dropper hele greia. Er vel ikke verdt å sitte i fengsel der nede for at jeg absolutt skulle ha med meg 50 valium. Takk for svar alle sammen, tror det var bra jeg lagde denne tråden.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan du ikke bare gå til legen og be om resept? Er enkelt å få resept, og har du resept risikerer du heller ingenting. Om du bruker valium primært for å roe ned eller for å dempe angst så blir kanskje en ferietur uten valium vanskelig eller i beset fall svært krevende å gjennomføre og du risikerer jo at du blir å unngå masse greier fordi du ikke klarer å takle inntrykk og angst uten valiumen. Kanskje blir også angsten sterkere i perioder med stress, i folkemengder, på flyet, i all køen på flyplassen eller om du må stå i kø på severdigheter, museum eller på bussen.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vanskelig å få resept fra lege på valium, desverre..
Spør om vival for flyangst? Det fikk jeg selv med tidligere pille og alkoholmisbruk.
Ellers er det bare å gå til privat lege i hellas å spør om valium, xanor osv til angst eller hva det måtte være. Kjenner folk som tar med seg hjem helt lovlig på denne måten. Lege kan skrive ut opptil 3 mnd forbruk.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Spør om vival for flyangst? Det fikk jeg selv med tidligere pille og alkoholmisbruk.
Ellers er det bare å gå til privat lege i hellas å spør om valium, xanor osv til angst eller hva det måtte være. Kjenner folk som tar med seg hjem helt lovlig på denne måten. Lege kan skrive ut opptil 3 mnd forbruk.
Vis hele sitatet...
Som knaskeren skriver kan du gjøre dette.

Import av legemidler til personlig bruk

Du trenger egentlig bare det du behøver til utreise, noe som er lett å få av lege hvis du sier du har flyskrekk. Når du er i Hellas, kontakt en privat lege som skriver ut resept, mot en liten slant euro.

Hvis ikke legen din vil skrive ut en liten resept for flyskrekk er det noe riv ruskende galt.
Jeg var Hellas i 1982 og gikk inn på et apotek med et tomt glass Stesolid og spurte om de hadde det der. Da ekspeditøren ikke kjente til dette merket pekte jeg på innholdsbeskrivelsen som stod på glasset og uttalte Diazepam. Ahh Valium, Valium sa han og gikk rett bort i hyllen og hentet en pakke til meg som jeg fikk kjøpt helt uten resept. Jeg antar at det ikke går i dag.

I dag har jeg ikke behov for dette svineriet. Sunn mat og fysisk aktivitet mesteparten av dagen gir en mye bedre effekt enn disse pillene..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok så du tror det går bra. Og det baserer du på en reise, men lovlig resept og schengen papirer? Siden dere ikke møtte tollere så er det aldri tollere der?

ts ønsker å smugle, altså ta med ting som går som narkotika og det helt uten resept. Blir det stopp i tollen blir det fort full krise.

Dere hadde jo lovlig foreskrevet vare, hvordan du kan basere ditt syn om at "det går nok bra å smugle" basert på din egen ene tur blir for meg merkelig bruk av logikk.
Vis hele sitatet...
Det jeg skulle frem til var at vi ikke har blitt stoppet på noen av våre reiser til feks Amsterdam som er mer sannsynlig at man bli stoppet på enn Hellas.

Nei jeg kan jo selvfølgelig ikke garantere for at det går bra for han å ta med et par valium, men man skal vel være ganske uheldig om man blir stoppet på vei inn i Hellas.