Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 910
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Tatt fra Cyberarmy.com:

Proposition #1628 - Anti Spammer Mission: I suppose you all know how spammers harvest their e-mail addresses - they use bots that crawl over the web, like standard search engines, but looking for e-mail addresses. Now, there's a way to cause them some trouble. Check this page out: here. There you can find Perl scripts which output fake e-mail addresses for spammers to use. When the e-mails bounce back, this would bring the attention of the spammer's ISP to the matter. If you can run Perl scripts on your site, I suggest that you install one of them.
(proposed by LtKer. petkan)
Har sett mange som poster mailen sin som f.eks user (at) domene.no for å unngå spam. Har også sett noen som har eller noe sånt, funker sistnevnte?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Trådstarter Donor
Ingenting er jo umulig på nette så vis du har hørt om det så funker det sikkert... men personlig så har eg aldri hørt om det der og aldri sett no sånnt
Sjekk denne siden: http://home.powertech.no/compute/sup...?content=about
Se på e-mail linken til høyre der det står artist:compute.
Adressa fører til
Lurer på om dette funker
Originally posted by zeth
Har sett mange som poster mailen sin som f.eks user (at) domene.no for å unngå spam. Har også sett noen som har eller noe sånt, funker sistnevnte?
Vis hele sitatet...
Skal noe av dette funke må det gjøres ganske bra, for emailrobotene blir smartere og smartere.

Jeg kjenner til email-samle-roboter som automatisk fjerner strenger som "NOSPAM", "(AT)" og så videre. For å unngå at din mailadresse blir plukket opp må man nesten gjøre noe slikt:

(fjern store bokstaver).
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Trådstarter Donor
umm... så det står nospam der... men eg skjønner ikkje korleis dette vil hjelpe i det hele tatt...
Originally posted by MaLbOlGiA
Tatt fra Cyberarmy.com:
There you can find Perl scripts which output fake e-mail addresses for spammers to use.
Vis hele sitatet...
Hvis man setter opp slike skript blir man flagget av de store søkemotorene som AltaVista for spaming (da disse scriptene forurenser databsen deres også), så man risikerer å miste de dyrebare treffene fra søkemotorene bare for å ungå litt mail spam.
så man risikerer å miste de dyrebare treffene fra søkemotorene bare for å ungå litt mail spam.
Vis hele sitatet...
MEN, hvis man bruker dette på personlige hjemmesider og non doorwayssider ETTER at de er regitrert i søkemotoren, da blir det intet problem...

og hits er bare dyrbare hvis man er ute etter å tjene penger på siten sin... så hvis man gjør det på sin personlige hjemmeside... so what?

meite
Jeg ser ikke helt hvorfor man skal stresse så sinnsykt, kun for å unngå et par mails i uka. (vertfall alt jeg har opplevd)
Originally posted by zeth
Jeg ser ikke helt hvorfor man skal stresse så sinnsykt, kun for å unngå et par mails i uka. (vertfall alt jeg har opplevd)
Vis hele sitatet...
Har en mailaddresse som jeg kun har brukt på et par signup saker...nå får jeg kanskje 3 toppen 4 spam e-poster på den kontoen nesten hver dag. masse ting jeg aldri har signa opp for...argh..
fant en proggie som lager fake'a mail adr i html-filer..

f.eks: mailto:dfhskjd345@dkjfdss.com

man kan velge hvor mange mail-adr den skal generate'e
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Trådstarter Donor
Ikkje helt troverdige desverre... :/
Boter er jo blitt en del smartere med tiden så de kan vel c at det der ikkje er helt ekte adresser...