Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1990
Skulle selge en PS5 til en dude. Når han møtte opp fysisk så spurte jeg om han kan vippse men han nekta. Jeg bruker aldri kontanter men jeg godtok det. Han snakket i ett sett men jeg skjønte ikke så mye da han ikke var helt norsk. Når jeg dro hjem så ville jeg søke opp nr hans, men det var skjult. La merke til at han har blitt rapportert for bedrageri. Åpenbart at disse kontantene er hvitevasket. Men det han lurte på er om jeg kan sende kvittering, jeg sa ja og han sa det ikke hastet. Men nå er jeg litt redd for å gi kvittering da den har mitt fulle navn osv. Redd for at jeg kan bli misbrukt på et vis. Kanskje jeg er paranoid, jeg vet ikke. Eller burde jeg sende han kvitteringen? Salget er i hvertfall gjort
Send han kvitteringen. Hvorfor skal kontantene være hvitevasket? Er ikke det poenget med hvitevasking å få kontanter inn på konto?
Trådstarter
55 6
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Send han kvitteringen. Hvorfor skal kontantene være hvitevasket? Er ikke det poenget med hvitevasking å få kontanter inn på konto?
Vis hele sitatet...
Det går ikke ann å spore kontanter
Vært der, gjort det.
Send kvitteringen. Det står vel ikke personnummer der? Ingen sensitive bank-opplysninger?
Du overtenker og er paranoid.

Fyren møtte opp, betalte med gangbar valuta.
Han har skjult nummer, og så er du på hvitvasking innen 3 setninger.
Du har ingenting med hvor folk får penga sine fra.

Sender du ikke kvitteringen så er det du som er kjip her.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hvitvaskingen skjer eventuellt når han selger den videre for penger som blir satt rett inn på kontoen hans av kjøper. Du har ikke gjort noe ulovlig.
Ingen fare. Du har solgt PlayStation mot gangbar valuta. Send over kvittering, ingen fare.

Han ville jo også fått ditt fulle navn om han hadde vippsa deg.

Og om han er helt gærn kan han sikkert kjøre adressa din i gulesider og få navn på både deg og alle de du eventuelt bor sammen med.. men det går nok bra skal du se
Er det ikke bare å sende kvittering du fikk da du selv kjøpte den?
Sitat av erris1 Vis innlegg
La merke til at han har blitt rapportert for bedrageri. Åpenbart at disse kontantene er hvitevasket.
Vis hele sitatet...
Hvordan legger man merke til sånt?

Du har solgt en vare med avtale om kvittering. Uten kvittering er det DU som bryter avtalen og strengt tatt bedriver bedrageri.
Trådstarter
55 6
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Du overtenker og er paranoid.

Fyren møtte opp, betalte med gangbar valuta.
Han har skjult nummer, og så er du på hvitvasking innen 3 setninger.
Du har ingenting med hvor folk får penga sine fra.

Sender du ikke kvitteringen så er det du som er kjip her.
Vis hele sitatet...
Men hvorfor er nr rapport for bedrageri på gulesider?
Kan være at han er en snik på si, som bare vil ha en ps5 for å game når han slapper av om kveldene, og er litt anal med å ha kvittering på alt. Som en ocd ting.
Jeg klarer ikke helt å se hvor han kan lure deg. Eller noe slikt.
Men hvorfor er nr rapport for bedrageri på gulesider?
Vis hele sitatet...
for hvem som helst kan rapportere hvem som helst på gulesider?

Få mobilnummeret ditt så er du også skyldig i "bedrageri" om 15 minutter, jamfør din egen definisjon.

Liker du problemer så godt at du lager de ut av intet?
Trådstarter
55 6
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
for hvem som helst kan rapportere hvem som helst på gulesider?

Få mobilnummeret ditt så er du også skyldig i "bedrageri" om 15 minutter, jamfør din egen definisjon.

Liker du problemer så godt at du lager de ut av intet?
Vis hele sitatet...
Så du sier folk rapporterer folk for moro skyld?
Så du sier folk rapporterer folk for moro skyld?
Vis hele sitatet...
Noen ja vil jeg si. Mange folk med lite å gjøre om dagene
Det er ikke en lov som sier at folk som driver bedrageri ikke liker å spille PS5. Denne duden har sikkert kjøpt varene med penger han har svindlet. Men det er bare synsing og du er ikke politi. Så gi han den jævla kviteringen.
Trådstarter
55 6
Sitat av Picard Vis innlegg
Det er ikke en lov som sier at folk som driver bedrageri ikke liker å spille PS5. Denne duden har sikkert kjøpt varene med penger han har svindlet. Men det er bare synsing og du er ikke politi. Så gi han den jævla kviteringen.
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg du skal roe deg ned
Vært der, gjort det.
Nå tror jeg du skal roe deg ned
Vis hele sitatet...
Du stilte et spørsmål, han svarte deg og skrev hva han tenkte. Skrev han noe som traff deg, gjorde vondt? Ikke det? Da tror jeg du skal roe deg ned.
Du overtenker, solgt i god tro.. Hvorfor skal du vite hvor pengene kommer fra? Jo mindre innser at du er ment å vite jo mindre redd vil du være rundt det.