Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 966
Hei. Jeg er ute etter hjelp til kjøp av ny stasjonær pc da jeg selv ikke har peiling på noe som har med pc og gjøre.

Det jeg hovedsakelig skal bruke den til er filmredigering, animasjon, musikkproduksjon, grafisk design og gaming. Både gaming, animasjon og filmproduksjon har jeg hørt krever en rask og kraftig pc.

Jeg har ikke lyst til å bruke med enn 8-9 tusen kr på maskinen, og er åpen for å kjøpe deler separat da jeg hørt at dette er billigere.

Eneste kravet jeg har er at det må være mye lagringsplass på maskinen ettersom animasjon og filmprod tar så sinnsykt mye plass på veldig kort tid.

Håper noen her kan hjelpe meg


Mvh Pablo
Dobble budsjettet ditt så får du ei grei maskin til såppass tung bruk.
Til 9000 blir det bare en drøss halvveis "godt nok" build av eldre deler uansett.
Lil Pablo
Trådstarter
2 0
Det hadde vært fint om jeg ikke var en fattig student! Har dessverre ikke mulighet til å øke budsjettet mitt. Kan evt strekke meg til 10k.
Denne ligger helt i toppen av budsjettet ditt, men den har mye av det du ser etter.
128GB SSD + 1TB HDD til lagring. 1TB fyller du rakst opp, men kjøp ekstern disk og legg ferdige filmer/prosjekter over på denne ved behov.
Er litt skeptisk til kabinettet, i og med at det er en mini-PC er det trangt om plassen, men kabinett kan sannsynligvis byttes ved behov.
Kjøp brukt, sjekk finn, ebay ect. får noen rimelige ok brukte pc'er eller deler til det budsjette som passer seg til det du skal gjøre så lenge du kjøper brukt.