Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2440
Jeg har satt opp fire rom med Philips Hue lys. Nanoleaf med lydsensor i stua, WeMo bevegelsesdetektor som skrur på lys ved bevegelse og et Omna 180 cam sentralt plassert på badet... not. :-) Har også flere eve Elgato produkter med tidstyring av lys og stikkontakter. Netatmo værstasjon og temp måler inne og ute. Jeg bruker en AppleTv som Hjemknutepunkt. Alt fungerer greit nok til lys og temperaturstyring, men trenger noen å diskutere ulike utfordringer med. Noen som har erfaring med oppsett av ulike produkter i Apple Home og kanskje også HomePod? Jeg har ikke kjøpt HomePod enda, tenkte å vente til den kommer til salgs her i Norge. Jeg skulle også ønske meg en tilgangstyring på de ulike produktene slik at ikke unga har tilgang til alt selv om de er medlemmer i samme «Hjem», men det finner jeg ikke noe sted.
God hælj!
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Jeg har også selv en del Philips Hue lys i leiligheten, samt en Nanoleaf Aurora, TP-Link Wi-Fi Plugs. Bruker alt samme med Amazon Echo, så bruker ikke Apple Home så mye, selv om jeg har satt det opp der, og har mulighet fra iPhone/iPad lock screen til å skru av/på.

Usikker på om dette med tilgangsstyring er noe som er mulig, har aldri hørt om det, og ser ikke ut som det går ann å gjøre out of the box. Mulig du da må sette opp noe greier selv, mulig det kan gå ann med homebridge, men er ikke sikker
Athom Homey?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Siden det dreier seg om noe i samme banen bruker jeg denne tråden i stedet for å opprette ny.

Jeg begynner å få en del phillips hue lys, bevegelses sensorer, dimmere, broer og nå vurderer jeg å kjøpe inn Ikea pærer også (etter å ha forsøkt med en). Oppsettet slik jeg har det i dag er at jeg kjører alle bevegelses sensorene samt pærene som er knyttet disse på en egen Hue bro. Satt opp med Iconnethue. Dette for å unngå at det blir tull med oppsettet, og disse kjører også utenom Apple Homekit. Dette pga at det ikke skal bli tull når ungene tar fjernkontrollen til Apple TV'en og sier så pent: Slå av alle lys.... Så kjører jeg resterende på Hue bro nr 2. Dette fungerer greit.

Men så over til spørsmålet. Kan en bruke Hue og Ikea bro samtidig i Apple Homekit?