Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1633
Kriterier:

Pris:0-5k ,16:4,lcd,-5ms responstid.
Noen som har noe?
På førehand takk.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
16:4 ? Interessant aspect ratio.

Hvilken størrelse du er ute etter og hva du skal bruke den til kan nok være relevant også.
Frende's Avatar
Trådstarter
Det skal ikke være widescreen, liker ikke hvordan bildet blir dratt ut.
Minimal responstid, skjermen skal brukest hovedsaklig til fps gaming.
Sitat av LoRd Vis innlegg
Det skal ikke være widescreen, liker ikke hvordan bildet blir dratt ut.
Minimal responstid, skjermen skal brukest hovedsaklig til fps gaming.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at 16:4 kan kortes ned til 4:1, altså du vil ha en skjerm som er fire ganger lengre enn høy, mao: überwidescreen.
Vil anta at du tenker på 4:3
Men igjenn: hvilke størrelse? Det er rimelig greit å vite om man skal finne en skjerm til deg.
Sist endret av Restyle; 25. mai 2009 kl. 14:05.
NEC har to Multisync-skjermer på 20" til under 5k.
Det er helt klart veien å gå.
Frende's Avatar
Trådstarter
Sitat av Restyle Vis innlegg
Du er klar over at 16:4 kan kortes ned til 4:1, altså du vil ha en skjerm som er fire ganger lengre enn høy, mao: überwidescreen.
Vil anta at du tenker på 4:3
Men igjenn: hvilke størrelse? Det er rimelig greit å vite om man skal finne en skjerm til deg.
Vis hele sitatet...
Beklager , mandag og tullete i hode.

Mener 4:3 , og størrelse kan variere fra 19" til 22" Helst ikke noe over det .
Takk for svar så langt :thumbsup:
Du får jo 26"ere 16:10 2ms fra ASUS til tre lapper.
Mye godt fra de.
Men du må lære deg å bruke widescreen gutt, alle spill kan brukes til dette, såfremt spillene ikke er mongolide.
Frende's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ter3 Vis innlegg
Du får jo 26"ere 16:10 2ms fra ASUS til tre lapper.
Mye godt fra de.
Men du må lære deg å bruke widescreen gutt, alle spill kan brukes til dette, såfremt spillene ikke er mongolide.
Vis hele sitatet...
Sitter 70cm fra skjermen så da blir 26" litt drøyt. Hadde jeg spillt wow o.l så hadde det vert supert med 26" ws, men liker ikke å "kikke" opp og ned på skjermen om du skjønner hva jeg mener. Ei heller hvordan bildet blir dratt ut på de fleste fps spill
Skal du ha 4:3 er det ikke mye å velge mellom.
Det finnes et hav 19" til en billig penge som ikke er særlig gode, noen få litt dyrere 20" og et hav grisedyre 20" og større til profesjonell bruk.

Gå for en av de jeg nevnte om du vil ha det beste av 4:3 til under 5k.
Frende's Avatar
Trådstarter
Sitat av Goophy Vis innlegg
Skal du ha 4:3 er det ikke mye å velge mellom.
Det finnes et hav 19" til en billig penge som ikke er særlig gode, noen få litt dyrere 20" og et hav grisedyre 20" og større til profesjonell bruk.

Gå for en av de jeg nevnte om du vil ha det beste av 4:3 til under 5k.
Vis hele sitatet...
Har du link(er) til nec skjermene du nevnte?
Søkt litt selv men finner ikke det du beskrivde.
Frende's Avatar
Trådstarter
begge ligger på 15+ms så går nok ikke :/
Sitat av LoRd Vis innlegg
begge ligger på 15+ms så går nok ikke :/
Vis hele sitatet...
Her får du tilbudt to gromme skjermer med nesten perfekt bildegjengivning og kontrast - samt en herlig oppløsning man er nødt til å elske.

hvis du tenker - som jeg tror du gjør - at den ikke er god nok til CS: er du herved ikke kvalifisert til noe som innehar kvalitet. For å gjøre det klart: DET ER IKKE MERKBART.
Frende's Avatar
Trådstarter
Sitat av Restyle Vis innlegg
Her får du tilbudt to gromme skjermer med nesten perfekt bildegjengivning og kontrast - samt en herlig oppløsning man er nødt til å elske.

hvis du tenker - som jeg tror du gjør - at den ikke er god nok til CS: er du herved ikke kvalifisert til noe som innehar kvalitet. For å gjøre det klart: DET ER IKKE MERKBART.
Vis hele sitatet...
Jada, fullt klar over at skjermene er av super kvalitet og har både takket og gitt kp for anbefalingene og linkene.
Men jeg er bare kresen thats it.
Du er kresen, men vil heller gå for noe billig drit enn det beste?
Problemet er at responstid stort sett blir oppgitt for for svart/grå til hvit og tilbake til svart/grå igjen.
På virkelige gode skjermer blir responstiden oppgitt for random farge til hvit og tilbake til farge igjen.

Hva vil du ha? God responstid for sort eller for farger?
Sist endret av Goophy; 27. mai 2009 kl. 09:32.
Frende's Avatar
Trådstarter
Sitat av Goophy Vis innlegg
Du er kresen, men vil heller gå for noe billig drit enn det beste?
Problemet er at responstid stort sett blir oppgitt for for svart/grå til hvit og tilbake til svart/grå igjen.
På virkelige gode skjermer blir responstiden oppgitt for random farge til hvit og tilbake til farge igjen.

Hva vil du ha? God responstid for sort eller for farger?
Vis hele sitatet...
Farger.(titegn)
gå på finn og kjøp en 19" crt skjerm, beste til gaming spør du meg hvis ikke ville jeg gått for en samsung synchmaster 19"
Jeg har en Samsung SyncMaster T220D 22" elns, å me den kan du "kutte av kantene" på.
Vet ikke om det går på andre skjermer, har aldri hatt noen andre, men det går på denne vertfall.
Frende's Avatar
Trådstarter
Sitat av skogland Vis innlegg
Jeg har en Samsung SyncMaster T220D 22" elns, å me den kan du "kutte av kantene" på.
Vet ikke om det går på andre skjermer, har aldri hatt noen andre, men det går på denne vertfall.
Vis hele sitatet...
Ja, ok. Var jeg ikke klar over.
Om dette er en feature som er mulig med de fleste widescreens ,så er jo problemstillinga omtrent løst.