Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1512
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Våknet opp klokken 2 Fredag morgen. Hadde en ganske stor krangel med samboer og når ting hadde roet seg fikk jeg syke hode smerter, smertene ligger bak i hodet og stråler ned til nakken. Jeg har så vondt at jeg er kvalm, er sensitiv for lys og lyd. Ikke får jeg sove heller fordi smertene er så intense. Da lurer jeg på om noen har hatt erfaringer med å dra til legen med det. Fikk dere migrene medisiner med engang? Begynner å bli passe desperat etter å få denne smerten vekk, paracet og ibux fungerer fint lite.
Det høres ikke noe godt ut i det hele tatt!
Ring til legevakten din og si situasjonen og smertene. I forhold til så vondt det høres ut som, antar jeg at de sier du kan komme innom legevakten. En lege der vurderer deg og gir deg noe for det.

Så kan man eventuelt reise til fastlege senere for å se nærmere på det om det kommer tilbake.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Må bare jobbe mot opp til og ringe til legen... Aldri følt en mer intens smerte enn dette asså! :/
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finnes medisin du kan ta, både piller nesespray og sprøyte.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare vær forsiktig med hva du sier, har du synsforstyrrelser f. Eks så kan lappen ryke til du er undersøkt. Jepp, snakker av erfaring.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men klart at helsa er mer verdt enn lappen. Ikke slik ment.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare vær forsiktig med hva du sier, har du synsforstyrrelser f. Eks så kan lappen ryke til du er undersøkt. Jepp, snakker av erfaring.
Vis hele sitatet...
WHAT? Det er det første du skal si. Det kan være tegn på noe annet enn migrene. Når jeg fikk et anfall i fjor, så mistet jeg synet på det ene øyet. Da sjekket de meg for om det kunne være noe langt mer alvorlig. Det kan også hende det er pga dårlig syn og ikke riktig styrke på briller/linser, eller mangel på det, som setter igang migrene hos deg.

Sier ikke dette for å skremme deg TS. Skal du til legen, så ikke hold igjen symptomene dine.

Om du så mister lappen fordi du ikke ser ordentlig, så får det bare være sånn. Det er også tryggere for de rundt deg på veien.

Lykke til TS.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Jeg hadde ikke avskrevet dette som migrene umiddelbart. Jeg håper TS kom seg til legevakten raskt. Det er ikke klassisk for migrenesmerter å sette seg i bakhodet (imidlertid er det klassisk for tensjonshodepine som ikke er en migrenetilstand). Kraftig hodepine kan gjøre deg lys- og lydsensitiv uansett underliggende årsak.

Uansett: Om man får plutselige ekstreme hodesmerter (og særlig om det er smerter av en karakter man ikke har kjent tidligere), så bør man komme seg til legen raskt. Det er kjipt å overse en hjerneblødning.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dekilaz Vis innlegg
Jeg hadde ikke avskrevet dette som migrene umiddelbart. Jeg håper TS kom seg til legevakten raskt. Det er ikke klassisk for migrenesmerter å sette seg i bakhodet (imidlertid er det klassisk for tensjonshodepine som ikke er en migrenetilstand). Kraftig hodepine kan gjøre deg lys- og lydsensitiv uansett underliggende årsak.

Uansett: Om man får plutselige ekstreme hodesmerter (og særlig om det er smerter av en karakter man ikke har kjent tidligere), så bør man komme seg til legen raskt. Det er kjipt å overse en hjerneblødning.
Vis hele sitatet...

Spesielt hvis hukommelse og forståelsen din blir borte. Jeg klarte ikke å forklare boligblokk til legen, ei heller hvor jeg bodde i landet. Ble hastet inn til sykehuset. Heldigvis var det bare noe de kalle atypisk migreneanfall
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har heldigvis ikke lappen så lite de kan ta fra meg! Endte opp med å sovne av fordi kroppen var så sliten etter all smerte og lite søvn. Hodet føles bedre, men føler det fortsatt ulmer litt. Veldig redd for å anstrenge meg.. Hadde dere fortsatt dratt til legen?
Takk for at dere tokk dere tid til og svare
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Se på apoteket etter en pakke med "K" skal hjelpe mot hodesmerter. Spør bare, tror produsenten er sumpakondi eller noe sånt
Fikk plutselig migrene en sommer for noen år siden. Helt ekstrem, ikke bare sånn flimring. Samme symptomer som du beskriver. Fikk sumatriptan etter samtale med lege. De tok bort smerten, men er rimelig groggy etterpå, tilnærmet fyllasyke.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tokk nettopp litt oppvask å heiv i meg litt mat å nå begynte smertene for fult igjen.. Faen trodde jeg var kvitt det..
Hmm, kjipt å føle seg fyllesjuk men bedre enn dette smerte helvete. Skal ringe legen snart
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Håper du har ringt legen? Ta helsen din på alvor nå
Slike symptomer som du ramser opp burde du ta med legen snarest mulig. Det kan være så mangt, og du ble trigget av stress til å få denne tilstanden.

Mest sannsynlig er det ikke noe alvorlig, men jo fortere man får sjekket slike ting jo bedre er prognosene hvis det skulle være noe mer alvorlig.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Hadde problemer med migrene selv da jeg var i tenårne. Startet med at jeg sleit med å se klart, deretter kvalme, og til slutt EKSTREM hodepine. Gav seg som regel ikke før etter 30-40 timer og kom tilbake med månedlige mellomrom. Det gikk heldigivs over til slutt, og antakelig gjør det det med deg også. Hadde det vært noe som plaget meg idag, hadde jeg utvilsomt gitt mikrodoser med sopp/LSD et forsøk (selv om jeg egentlig har lagt psykedelika på hylla for nå). Vet ikke med migrene, men med spesielt clusterhodepine har det gitt pasienten et normalt liv tilbake (uten at vi egentlig forsår hvordan).