Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2367
Jeg er i gang med et møbel prosjekt, som skal inkludere led belysning.

Møbelet bygges i rent treverk, nærmere bestemt 1x2" bord som er limt sammen til en plate. I denne platen så har jeg brukt overfres, og frest ut spor til led stripene. Nå er tanken å fylle disse sporene med epoxy resin, for å få en glatt overflate. Jeg kunne også gjerne ha tenkt å fargesette epoxy resinen litt, slik at den for en litt brun/svart «blury» effekt, slik at det går litt i ett med treverket (Treverket vil bli lakkert med en mørk lakk)

Men jeg er helt fersk på epoxy resin, og har null peiling på hva jeg ser etter. Så jeg henvender meg til mine med freaks, som sikkert har lang erfaring og gode kunnskaper innen emnet.

Hva er det jeg ser etter? Hvilken type epoxy resing bør jeg bruke til treverk? Kan jeg fargesette epoxyen med brun «blury» farge eller bør jeg gå for hvit «blury», med tanke på led lysene som er under resin'en?
Jeg har brukt west systems epoxy når jeg har drevet med forskjelige prosjekter, har gode erfaringer med deres produkter. Vet de har fargetilsetning, har aldri prøvd det så kan ikke si noe om hvilke effekt du kan forvente.
Standard blir epoxyen ganske "melkete" når den herder, så tror ikke du skal dekke led'ene med et tykt lag og forvente å få mye lys gjenom.
https://www.marineshop.no/ fører west system, resin, herder og fargetilsetning får du der
Jeg har selv brukt denne, den blir helt klar/transparent når den er ferdig herdet. Og, så lenge du ikke bruker for mye pigmenter, tror jeg du vil kunne få noe i nærheten av det du ønsker, men har ikke forsøkt å tilsette farge selv. Jeg foreslår at du kjøper en boks og prøver deg frem, bare ikke bland for mye av gangen, for i det øyeblikket du blander inn herder har du veldig begrenset med tid før det begynner å herde.