Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 6040
hei;
jeg er kommet i en fortvilet situasjon med en mann som stalker meg på nettet. jeg har gjort alle mottiltak, som endre msn og email, endre tlf nr. men likevel fortsetter han med å kontakte familien min. er det noen som har hjelp og råd til hvordan jeg skal få stoppet han?

veldig takknemlig for svar
Ta kontakt med politi, få tak i IP adresse?

EDIT: Hva mener du med å stalke egentlig, hva gjør han littsom? Har du eksempler?
Politianmeldelse er vel det eneste som funker da.
Post personaliaen hans på 4Chan, da har han nok å stresse med.
Stalking: http://en.wikipedia.org/wiki/Cyberstalking

Siden personen antageligvis har fått tak i navnet ditt, så er det ikke så mye å gjøre med det.
Å kontakte politiet er vel en løsning, men det er ingen sikker løsning pga. politiet bryr seg ikke alltid med sånt.

Beste hadde vel vært å ignorere personen, men det er vel heller ikke så lett...

http://slettmeg.no
takk for alle svar
jeg har gjort alt jeg kan for å stoppe han. har selv funnet ipen hans, og klagd til internet leverandøren hans. det holdt han unna nettet i 2 uker.
han får ikke tak i meg mer, men sender email of meldinger på facebook til familien min. til og med registrert seg på et norsk forum for å nå mannen min der.

jeg vet alt om han...fullt navn, adresse, tlf, firmaet han jobber for osv.

skal til politiet på mandag, men tviler på hjelp derfra de første månedene. denne karen bor i et annet land, og jeg kontaktet politiet der. de kunne ikke hjelpe meg, kun dersom de ble kontaktet av norsk politi.
greia er at han fortalte at han fyllte ut pass søknad...det var billig, fort og lett å reise til norge...

Sitat av Schlaeg Vis innlegg
Post personaliaen hans på 4Chan, da har han nok å stresse med.
Vis hele sitatet...
og hva er 4Chan?
Kansje noen freaks kan stalke han? hehe
Sitat av problem Vis innlegg
takk for alle svar
jeg har gjort alt jeg kan for å stoppe han. har selv funnet ipen hans, og klagd til internet leverandøren hans. det holdt han unna nettet i 2 uker.
han får ikke tak i meg mer, men sender email of meldinger på facebook til familien min. til og med registrert seg på et norsk forum for å nå mannen min der.

jeg vet alt om han...fullt navn, adresse, tlf, firmaet han jobber for osv.

skal til politiet på mandag, men tviler på hjelp derfra de første månedene. denne karen bor i et annet land, og jeg kontaktet politiet der. de kunne ikke hjelpe meg, kun dersom de ble kontaktet av norsk politi.
greia er at han fortalte at han fyllte ut pass søknad...det var billig, fort og lett å reise til norge...



og hva er 4Chan?
Vis hele sitatet...
Hvorfor kontakter han deg?, Hvorfor er han så oppslukt av dere?
Noe anelse?
Sist endret av sanmagician; 5. desember 2010 kl. 00:33.
EDIT: Hva slags ting sier han til familien din, har du gjort noe mot han, eller liker han bare å plage folk elns?
Sitat av problem Vis innlegg
takk for alle svar
jeg har gjort alt jeg kan for å stoppe han. har selv funnet ipen hans, og klagd til internet leverandøren hans. det holdt han unna nettet i 2 uker.
han får ikke tak i meg mer, men sender email of meldinger på facebook til familien min. til og med registrert seg på et norsk forum for å nå mannen min der.

jeg vet alt om han...fullt navn, adresse, tlf, firmaet han jobber for osv.

skal til politiet på mandag, men tviler på hjelp derfra de første månedene. denne karen bor i et annet land, og jeg kontaktet politiet der. de kunne ikke hjelpe meg, kun dersom de ble kontaktet av norsk politi.
greia er at han fortalte at han fyllte ut pass søknad...det var billig, fort og lett å reise til norge...



og hva er 4Chan?
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke noe problem for hvemsomhelst i europa (iallefall fra EU og schengenland å komme seg til norge da.

har selv en kollega som bor hos meg som kommer fra belgia, var jo tilogmed norsk personnummer på to uker.
Sitat av problem Vis innlegg

og hva er 4Chan?
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke vet hva 4chan er, er det bare å blåse i det.
Sats heller på politiet.
Sitat av sanmagician Vis innlegg
Hvorfor kontakter han deg?, Hvorfor er han så oppslukt av dere?
Noe anelse?
Vis hele sitatet...
vi var venner/ snakket sammen på msn, men så fikk han følelser som jeg ikke gjengjeldet. dermed begynte han å true meg med alt hva han kunne gjøre for å fucke livet mitt til.

Sitat av NannirK Vis innlegg
Hvis du ikke vet hva 4chan er, er det bare å blåse i det.
Sats heller på politiet.
Vis hele sitatet...
jeg fant det ut...
Sitat av Schlaeg Vis innlegg
Post personaliaen hans på 4Chan, da har han nok å stresse med.
Vis hele sitatet...
"4chan is not your personal army"..
Gå til politiet og si at han trurer deg
Sitat av problem Vis innlegg
jeg fant det ut...
Vis hele sitatet...
Poenget er at du ikke kjenner til det.
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
EDIT: Hva slags ting sier han til familien din, har du gjort noe mot han, eller liker han bare å plage folk elns?
Vis hele sitatet...
jeg har aldri gjort han noen ting. han bare valgte å gjøre livet surt for meg
til familien min sier oppspinn om meg, som at jeg ville ha han, og andre ting i samme kategori
Si til han at du kontakter purken hvis han ikke slutter?
Sitat av Zeco Vis innlegg
"4chan is not your personal army"..
Vis hele sitatet...
Det er vel strengt tatt Anon som ikke er din personlige hær, men jeg lar den gå.
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Kansje noen freaks kan stalke han? hehe
Vis hele sitatet...
sier ikke nei takk om tilbudene kommer :P

Sitat av sanmagician Vis innlegg
Si til han at du kontakter purken hvis han ikke slutter?
Vis hele sitatet...
det gjorde jeg fra dag 1, men han mener seg trygg for politiet
Høres ut som en komplett idiot. Hvor lenge har det pågått?

Har du prøvd å snakke med han? Bare snakke og si at han ikke er noe greit, og at du vil at han skal slutte.
Prøv å bare ha en rolig samtale med han.

Hvis det ikke går så vet jeg ikke hva du kan gjøre. Be familien din bare ignorere han og si at han er en galing du møtte på nettet.
Si du har hagle, og at du ikke er redd for å bruke den!
Sitat av Masterpiece Vis innlegg
Si du har hagle, og at du ikke er redd for å bruke den!
Vis hele sitatet...
Blir litt vanskelig å skyte noen med hagle over MSN
Prøve å snakke med han. Eventuelt få noen til å knuse kneskålene hans... just sayin.
Sitat av Eucaa Vis innlegg
Blir litt vanskelig å skyte noen med hagle over MSN
Vis hele sitatet...
Han sier jo at han skal skade familien? Vanskelig å skade familien fysisk over MSN
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Høres ut som en komplett idiot. Hvor lenge har det pågått?

Har du prøvd å snakke med han? Bare snakke og si at han ikke er noe greit, og at du vil at han skal slutte.
Prøv å bare ha en rolig samtale med han.

Hvis det ikke går så vet jeg ikke hva du kan gjøre. Be familien din bare ignorere han og si at han er en galing du møtte på nettet.
Vis hele sitatet...
tro meg, jeg kastet bort tid på å snakke han til fornuft.

jeg få hjelp nå til å sende en annonym epost til firmaet han jobber i. om ikke det hjelper så må jeg vel bare leve med han. fyren er tydeligvis totalt nutcase.
det som sjokkerer meg er det at det ikke finnes hjelp til dette noen steder. man må rett og slett gå til motangrep
Sitat av problem Vis innlegg

jeg vet alt om han...fullt navn, adresse, tlf, firmaet han jobber for osv.
Vis hele sitatet...
Vis meg

Edit: vær så snill
Sist endret av ZELDUR; 5. desember 2010 kl. 00:47.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Vis meg
Vis hele sitatet...
Me 2

Å lage trøbbel for han er vel ikke riktig utvei, men men
Sist endret av onClipEvent; 5. desember 2010 kl. 00:47.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Me 2

Å lage trøbbel for han er vel ikke riktig utvei, men men
Vis hele sitatet...
Lukter det 4chan her?
Hvis du har tenkt til å anmelde han tror jeg ikke det er positivt om politiet får vite at du har posta navn, tlf nummer osv på nettet.
Lag en tidsmaskin hvor du henter en Terminator. DU ber terminatoren søke opp denne fyren og gi han et spank på rumpa.

On-topic:

Det er noen folk på dette forumet som kan hacking og slikt. Kanskje noen gidder å gjøre noe for en liten slant. Jeg hinter ikke til meg. Jeg er han fyren som tror han kan så mye, men er egentlig ikke så veldig smart.
Jeg tror at motangrep er beste middel mot han her...

å sende anonym epost er enkelt
bare å google.

tror denne burde holde http://www.sendanonymousemail.net/

hvis du får med navnet hans når du sender til arbeidsplassen hans så gir det troverdighet.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Vis meg

Edit: vær så snill
Vis hele sitatet...
du vil ha all info jeg har på han?
Jatakk, men tenk litt over om du faktisk er villig til det. Ikke gjør det om du ikke er tilfreds med det, ikke noe press her
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Jatakk, men tenk litt over om du faktisk er villig til det. Ikke gjør det om du ikke er tilfreds med det, ikke noe press her
Vis hele sitatet...
villig?
nå er alt lov i min verden, spes etter å ha funnet ut at ingen egentlig kan hjelpe meg på en god måte. får jeg ikke denne karen til å stoppe nå, så er neste skritt å oppsøke han sammen med to venner. og oppsøke foreldrene hans med kopi av all dritt jeg har mottat av han.

jeg er tilfreds med å få han stoppet. punktum!

men jeg er interessert i hva du tenker på da...send meg en pm?
Har han bare stalkefethish? eller er han attractive to you?
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Me 2

Å lage trøbbel for han er vel ikke riktig utvei, men men
Vis hele sitatet...
det samme går for deg...jeg tar det motangrepet jeg kan. men jeg vil gjerne vite hva du tenker på..om det kan spores tilbake til meg evt. send meg en pm?

Sitat av mo3 Vis innlegg
Har han bare stalkefethish? eller er han attractive to you?
Vis hele sitatet...
jeg finner ikke han attractive om det var det du lurte på..mannen viser seg å være fullstendig nutcase
Sitat av problem Vis innlegg
det samme går for deg...jeg tar det motangrepet jeg kan. men jeg vil gjerne vite hva du tenker på..om det kan spores tilbake til meg evt. send meg en pm?



jeg finner ikke han attractive om det var det du lurte på..mannen viser seg å være fullstendig nutcase
Vis hele sitatet...
I hvilken form stalker han deg? Prøver han bare intenst og bli din venn eller?
(er bare nysgjerrig)
Sitat av mo3 Vis innlegg
I hvilken form stalker han deg? Prøver han bare intenst og bli din venn eller?
(er bare nysgjerrig)
Vis hele sitatet...
har skrevet det ovenfor i tråden her. Han prøver å ikke bli min venn nei...han klikka da jeg ikke gjengjeldte følelsene hans. det meste av dagen hans må tydeligvis gå med til å lete meg og familien min opp på nettet.
Om han noen gang kommer til Norge, er det bare å anmelde til politiet.
Har du ingen bekjente som er flinke på nettet? Isåfall kan de gjøre underverker.

Men...

Familie = mann og barn? Hvis du da gjorde et "sidesprang" mens du hadde mann synes jeg virkelig at du fortjener dette(ikke din familie). Og mtp. at han vet hele navnet ditt, bosted osv og du hans regner jeg ikke med at dette bare var tullete nettprat i en dag eller to...
Når hu har sagt at hu ikke gjengjeldte følelsene hans, vil jeg ikke tro dette er noe sidesprang?
Hva med en E-bomb?
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Når hu har sagt at hu ikke gjengjeldte følelsene hans, vil jeg ikke tro dette er noe sidesprang?
Vis hele sitatet...
Hva handlet samtalene deres om? Som sagt: Og mtp. at han vet hele navnet ditt, bosted osv og du hans regner jeg ikke med at dette bare var tullete nettprat i en dag eller to...
Det farlige her er jo at for alt man vet ut i fra det du skriver, kan det hende at det er du som troller han; og prøver å få Freaks til å hjelpe deg, ved å dele personalia med dem, slik at flere kan gå til angrep mot han

Det er ikke det at jeg ikke tror det du skriver her; men man må være skeptisk når det er så klart at du tidlig konkluderer med at motangrep er en reel angrepsvinkel fra din side i saken.

Fiks et paint bilde der du slenger inn typ 20-25 foskjellige meldinger og liknende fra han, dette vil sannsynligvis løfte saken til den grad at det ikke finnes mulighet for at du bare er et troll.

Poster du dette til en 10-12 folk inne på dette forumet tror jeg mannen skal få skremmende store problemer med å faktisk bruke emailen sin i 10-20 år fremm i tid grunne hopetall med spamm emails etc.

Om du bare er ute etter noen pointers i harassment; googlesøk
" Sign up here for free DAILY newsletter "
" Sign up here for free weekly newsletter "
" Sign up here for free newsletter "
" Sign up here for daily deals "
" Sign up here for news "
" Free mail-list"
" +sign +newsletter +free "

Og gjett 3 ganger hvem sin epost adresse du bør kline inn i samtlige sider du finner.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Alden Vis innlegg
jeg tenker også kanskje det er OP som troller.
Vis hele sitatet...
Sier meg enig, for der er en åpenbar kur for cyberstalking:

Hvordan er dette et problem? Ikke svar personen. Om han så sender deg femhundre mails og flere meldinger, drit i, bare ikke svar.
Sitat av Sio Vis innlegg
Hvordan er dette et problem? Ikke svar personen. Om han så sender deg femhundre mails og flere meldinger, drit i, bare ikke svar.
Vis hele sitatet...
Les tråden da! Det er ikke TS som blir spammet, men familien.
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Når hu har sagt at hu ikke gjengjeldte følelsene hans, vil jeg ikke tro dette er noe sidesprang?
Vis hele sitatet...
jeg er ikke den typen person som har sidesprang nei

Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Les tråden da! Det er ikke TS som blir spammet, men familien.
Vis hele sitatet...
Korrekt!
jeg har gjort det jeg kan for å stoppe han i å nå meg, men han har kastet seg over familien min. ellers hadde det ikke vært noe problem haddet det vel?
Rekkefølgen på det du burde prøve:

1. Skifte kontaktinformasjon og ikke la det ligge på nettet.
2. Gå til politiet.
3. 4chan.
4. ?????
5. PROFIT

Tror det setter en stopper altså. Hvis ikke 1. funker gå videre til 2. osv...
Sitat av Kalender Vis innlegg
Rekkefølgen på det du burde prøve:

1. Skifte kontaktinformasjon og ikke la det ligge på nettet.
2. Gå til politiet.
3. 4chan.
4. ?????
5. PROFIT

Tror det setter en stopper altså. Hvis ikke 1. funker gå videre til 2. osv...
Vis hele sitatet...
1. gjort
2. gjort i hans land
3. ikke gjort
4. ????
5. profit?
2.Gå til politiet i ditt eget land*