Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1358
Jeg VET det har blitt laget mange tråder ganske lik denne, men jeg har alikevel ikke klart å funnet svar på akkurat de tingene jeg lurer på.

Tingen er den at jeg mistet min Iphone 3G, når jeg var på et utested natt til søndag. Dvs, jeg vet at noen har stjålet den. Videre vet jeg at politiet ikke kommer til å bruke resurser på å spore telefonen for meg, selv om Iphone har GPS.

Så til mitt spørsmål; hvor vanskelig vil det være for meg som privatperson å spore denne telefonen? Såvidt jeg har forstått, ville jeg kunne sporet denne tlf om jeg hadde installert diverse apps som gjør dette mulig. Dette viser vel at det ikke er helt umulig?
Stjålet mobil-tråden: http://freak.no/forum/showthread.php?t=154612

Sakset fra den tråden:

Sitat av Nichotin Vis innlegg
Denne tråden er ment for å ta opp problemene ved å bruke en stjålet telefon.

Jammen, politiet bruker ikke ressurser på en stjålet telefon!
Det vil alltid finnes tilfeller der folk slipper unna, men generelt er dette noe politiet ønsker å bruke ressurser på. Mye av grunnen er at det er så lekende lett å ta syndebukkene.
Vis hele sitatet...

Ut fra denne informasjonen, hør med politiet du.

Edit: Av nysgjerrighet, hva søkte du på for å ikke finne den tråden?
Sist endret av goram; 24. mai 2010 kl. 15:02.
Hadde du hatt mobileme kunne du sporet den opp igjen.
Trådstarter
Sitat av goram Vis innlegg
Stjålet mobil-tråden: http://freak.no/forum/showthread.php?t=154612

Sakset fra den tråden:




Ut fra denne informasjonen, hør med politiet du.

Edit: Av nysgjerrighet, hva søkte du på for å ikke finne den tråden?
Vis hele sitatet...
Tingen er at jeg vil spore den via GPS, og ikke via GSM

Edit: Har selvfølgelig gitt beskjed til både politiet og NetCom(opperatør). Såvidt jeg forsto på politiet, kommer saken bare til å bli henlagt
Du har ingen mulighet for å spore mobilen nå i etterkant hvis du ikke har aktivert MobileMe sin "Find My iPhone" funksjon. Desverre.