Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1378
Joda, sløv som jeg er så har jeg greid å glemt mobilen på toget, Noen har selvfølgelig funnet den og sikkert tatt den i bruk.
Grunnen for at jeg mistenker dette er at jeg ringte telefonen ca 2 min etter at jeg hadde gått av toget, og en person svarte, uten at jeg fikk med meg så mye før han la på.
Prøvde å ringe tilbake men fikk beskjed om at telefonen var avslått.

Kontaktet også kondoktøren ombord for å høre om dem hadde funnet eller fått inn en telefon, noe dem ikke hadde, men dem skulle kontakte meg om dem fikk/fant en.

Så kommer spørsmålene:
Hva kan jeg nå gjøre?
kan jeg på en ukomplisert måte få telefonen sperret, eller søke den opp?
Mener den var registrert på itunes. kan den spores via der om den blir koblet opp mot der igjen selvfølgelig.?

Om jeg anmelder dette, hvor stor er sjansen for at dem i det heletatt gjør noe med det?
Og reiseforsikringen dekker vel neppe dette da det var en dagstur uten overnatting.?

Det at jeg mista telefonen var liksom ikke så alvorlig galt, men kjipt med alle nr som lå på den, og ikke minst endel bilder som var beregnet for my eyes only (sitter en noe pisst dame her)
Takker for alle svar.
Mener reiseforsikringa gjelder med en gang du er ute av døra hjemme jeg..? Tho, egenandelen er vel såpass høy at det nesten ikke er noen vits i å bruke den..
Jeg regner med at du har sikkerheteskopiert Iphonen når du har synkronisert den opp mot Itunes?? Så da vil jo alle bildene og kontaktene dine osv være der. Og dama di takler sikkert det lett :P
Den er ikke synkronisert nei. iallefall ikke i nyere tid :s
hehe. lite hyggelig med slike bilder på avveie da. så hadde vært kjekt om det på noen som helst måte gikk å sperre telefonen, slik at den ble ubrukelig.?
Eller spore den opp på en enkel måte.
vil jo helst ikke at personen som fant mobilen skal få nyte godt av den itillegg liksom
Sist endret av The_WEB_KILLER; 24. januar 2009 kl. 14:25.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Finnes det faktisk folk som har slike bilder på mobilen av dama?

Men jeg tviler litt på at politiet legger videre mye ressurser i dette.
Trodde folk lærte av Kåre Conradi sine feil jeg.
I teorien kan Apple spore den om den blir koblet opp til iTunes, men det gidder de ikke da detter er altfor ressurskrevende. Mange som har hatt samme problemet.
Sist endret av plohg; 24. januar 2009 kl. 14:33.
hehe. var egentlig ikke så "grove" bilder da, men litt kjip uansett.
egentlig mest int. i å sperre den eller spore den.
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Finnes det faktisk folk som har slike bilder på mobilen av dama?

Men jeg tviler litt på at politiet legger videre mye ressurser i dette.
Vis hele sitatet...
Jeg jeg jeg...seff..finnes det noen som har dame og ikke har slike bilder på mobilen?
Sitat av tafsern Vis innlegg
Jeg jeg jeg...seff..finnes det noen som har dame og ikke har slike bilder på mobilen?
Vis hele sitatet...
lol. godt sagt.
Fra netcom sine hjemmesider:

Mistet iPhone
Dersom du har Totalforsikring melder du skaden til NetCom Skade på telefon 924 00 000.
Hvis du ikke har forsikring, eller tilfellet ikke dekkes av forsikringen, må du bryte kontrakten du inngikk med NetCom da du kjøpte telefonen. Det er dessverre ikke mulig få kjøpt ny telefon til fullpris uten tilhørende abonnement. Skulle denne situasjonen oppstå må du enten:

* Si opp eksisterende abonnement og kjøpe ny telefon med nytt abonnement

eller

* Kjøpe ny telefon med nytt abonnement, som du sier opp, mens du beholder ditt eksisterende abonnement.

Har du netcom, og totalforsikring skal du altså få en ny telefon, uten ekstra kostnader.. Hvis ikke.. Ja den er kjip
Sist endret av simdal; 24. januar 2009 kl. 14:51. Grunn: leif
telefonen var åpnet. kjørte talkmore i den.............
hvorfor skal du ha problemer med å sperre den? er det slik på iphone? at det er stress med å sperre de? veit det er lenge siden sist reply, men dette måtte jeg få med meg
Sitat av The_WEB_KILLER Vis innlegg
Joda, sløv som jeg er så har jeg greid å glemt mobilen på toget, Noen har selvfølgelig funnet den og sikkert tatt den i bruk.
Grunnen for at jeg mistenker dette er at jeg ringte telefonen ca 2 min etter at jeg hadde gått av toget, og en person svarte, uten at jeg fikk med meg så mye før han la på.
Prøvde å ringe tilbake men fikk beskjed om at telefonen var avslått.

Kontaktet også kondoktøren ombord for å høre om dem hadde funnet eller fått inn en telefon, noe dem ikke hadde, men dem skulle kontakte meg om dem fikk/fant en.

Så kommer spørsmålene:
Hva kan jeg nå gjøre?
kan jeg på en ukomplisert måte få telefonen sperret, eller søke den opp?
Mener den var registrert på itunes. kan den spores via der om den blir koblet opp mot der igjen selvfølgelig.?

Om jeg anmelder dette, hvor stor er sjansen for at dem i det heletatt gjør noe med det?
Og reiseforsikringen dekker vel neppe dette da det var en dagstur uten overnatting.?

Det at jeg mista telefonen var liksom ikke så alvorlig galt, men kjipt med alle nr som lå på den, og ikke minst endel bilder som var beregnet for my eyes only (sitter en noe pisst dame her)
Takker for alle svar.
Vis hele sitatet...
Har du IMEI nummeret på telefonen, kan du få operatøren din til å sperre den.

Og telefonnummerne ligger vel i iTunes?
Sist endret av fxxked; 25. januar 2009 kl. 20:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Helt glemt denne tråden.
Joda har imei, men telefonen er en 1gen kjøpt fra det store utland, jailbreaka slik at jeg kunne bruke uansett abb i den.
Så Imei hjelper nok lite til uansett opperatør.
Brukte ikke itunes til noe annet enn når jeg jailbreaka den og registrerte den på istore, har brukt andre prog. for overføring av filer å sånn så er ikke blitt synkronisert.

Hadde jo ett håp om at den kunne spores via Itunes om den skulle dukke opp igjen, iom at den var registrert der med passord og diverse. men etter enn del mailer til apple fant jeg ut at det var ikke noe dem kunne hjelpe med....
Får forresten penger fra reiseforsikringen, så har fått meg en ny 3g
Men som jeg skrev så var jo det kjipeste bildene og sånt som lå på den.

Har endelig innsett at jeg er en sløv person, og har funnet en app som sperrer av apps med passord så slipper å være redd for bilder og tekstmeldinger igjen, og skal bli flinkere til å synkronisere med itunes.
Sist endret av The_WEB_KILLER; 6. februar 2009 kl. 12:03.