Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 906
Hei!
Har brukt Lyrica mot angst og depresjon siden sommeren i fjor, men jeg har hatt pause av og til.

Har et ønske om å få Lyrica på resept en periode, da jeg føler det hjelper på psyken min. Jeg tar aldri mer enn 150mg daglig. Kjøper illegalt foreløpig.

Har dere noen gode tips til hva jeg bør si til fastlegen min? Jeg er litt usikker hvordan jeg går frem, for at han skal forstå. Jeg er i LAR, får subutex daglig. Jeg bruker det ikke for å ruse meg, men jeg er veldig suicidal for tiden og føler at det hjelper veldig istedenfor å sprekke eventuelt, for det er det jeg vil unngå. Tips?
LAR kastrerer jo som regel fastlegen din, så dette blir nok ikke lett. Hvis du har utbytte av neurontin så kan du jo spørre etter det? Det er helt uproblematisk å få utskrevet.

Lyrica blir veldig uglesett for tiden, så du har sikkert større kjangs å få utskrevet noe benzo. Spennende at du har så god effekt av den dosen med lyricaen, jeg føler man må øke dosen daglig(for ruseffekten riktignok), men jeg har aldri hørt om noen som bruker det til ditt formål. Hva med å prøve å få det utskrevet for smerter? Det vil jo være unaturlig å gi deg opioider i og med at du står på subutex allerede.
Anonym bruker
"Rik Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har brukt Buprenorfin sporadisk i perioder, og merker helt klart at det gir meg uro og angst. Kodein derimot, letter uro betydelig.

Har brukt Lyrica i noen måneder, og min erfaring er også at det hjelper mot uro. Fastlegene er ganske restriktive med Lyrica, men Neurontin er mye enklere å få resept på. Neurontin hjelper også godt på uro, og har noenlunde samme virkeprofil som Lyrica, men 3, 4, 5 ganger svakere virkning. Tar også flere timer før virkningen kommer, og biotilgjengeligheten synker jo større doser du tar.

Forteller du LAR eller fastlegen at du får angst av Subutex, så kanskje du får Neurontin eller noe annet angstdempende. Lyrica er nok mer tvilsomt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
yomomma's Avatar
Trådstarter
Jeg har tenkt lenge på om det er lurt av meg å fortelle det i det hele tatt.
Er redd de kommer til å nekte meg subutex hvis jeg sier noe om Lyrica.

Får bare fortsette å gjøre det illegalt, er ikke fysisk avhengig så stresser ikke om jeg ikke har i en uke eller to.
yomomma's Avatar
Trådstarter
Jeg har tenkt lenge på om det er lurt av meg å fortelle det i det hele tatt.
Er redd de kommer til å nekte meg subutex hvis jeg sier noe om Lyrica.

Får bare fortsette å gjøre det illegalt, er ikke fysisk avhengig så stresser ikke om jeg ikke har i en uke eller to.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kommer lengst ved å ikke være ærlig. Alt du sier kan og vil bli brukt i mot deg. LAR er ikke til for å hjelpe deg, det er til for å ha en oversikt og ett grep om deg.

Det som kan skje om du forteller noe er at du blir satt ned til maks 8mg subutex, og så må du hente medisinene hver dag. Skulle du plutselig ønske å bytte til metadon, levometadon eller morfin så blir det også vanskeligere, iallfall med mindre du er med på å legge deg inn på avrusning i den perioden du trapper opp på ny medisin.

kanskje fastlegen kan hjelpe med Lyrica om du er heldig eller flink til å snakke for deg.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kommer lengst ved å ikke være ærlig. Alt du sier kan og vil bli brukt i mot deg. LAR er ikke til for å hjelpe deg, det er til for å ha en oversikt og ett grep om deg.

Det som kan skje om du forteller noe er at du blir satt ned til maks 8mg subutex, og så må du hente medisinene hver dag. Skulle du plutselig ønske å bytte til metadon, levometadon eller morfin så blir det også vanskeligere, iallfall med mindre du er med på å legge deg inn på avrusning i den perioden du trapper opp på ny medisin.

kanskje fastlegen kan hjelpe med Lyrica om du er heldig eller flink til å snakke for deg.
Vis hele sitatet...
Nja, det spørs på hvilken by man er i. Vår LAR er overraskende samarbeidsvillige, de ga meg både Subutex og Tramadol samtidig som de visste at jeg brukte Ksalol illegalt (daglig). Det er som alltid forskjell på folk, leger er intet unntak.

Dog dersom vi snakker om fastlege ville jeg aldri fortalt noe som helst, de er noen forbanna amatører når det kommer til medisiner av denne typen, og viser etter min erfaring null forståelse og innsikt. Forskjell på folk der også, kanskje har jeg vært uheldig med mine.