Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1893
Hei,

Fikk nettopp farsans gamle HTC Desire HD. Er bare ett problem, får ikke mobilt nettverk på telefonen. Har prøvd å slå det av og på, slå på dataroaming, slå av og på telefonen osv. Ingenting fungerer, har noen forslag til hvordan dette kan løses?
Hvilken operatør bruker du?
Prøv dette: Innstillinger>Trådløst og nettverk>Mobile nettverk>Bytt nettverksmodus til "bare GSM".

Vet ikke om det fungerer med verdt å prøve
Sitat av ViciousG Vis innlegg
Prøv dette: Innstillinger>Trådløst og nettverk>Mobile nettverk>Bytt nettverksmodus til "bare GSM".

Vet ikke om det fungerer med verdt å prøve
Vis hele sitatet...
Altså, da vil han bare få Edge-dekning på mobiltelefonen og internett vil, uansett om det fungerer eller ikke, være totalt ubrukelig.
Har lignende problem får kun gprs til å fungere men får ikke dekning på desire hd?

har flashet rom og radio
Sitat av Hacker Vis innlegg
Har lignende problem får kun gprs til å fungere men får ikke dekning på desire hd?

har flashet rom og radio
Vis hele sitatet...
Har dere gamle simkort? De gamle sim kortene (som kom for rundt 5 år siden) støtter ikke 3G fullt ut. Har masse kunder innom jobben hver dag som klager på det samme, og da selger jeg ett nytt simkort til de for 29,- og kunden blir stor fornøyd. Har ikke dette fungert har vi tatt tung restart av telefonen.
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
Har dere gamle simkort? De gamle sim kortene (som kom for rundt 5 år siden) støtter ikke 3G fullt ut. Har masse kunder innom jobben hver dag som klager på det samme, og da selger jeg ett nytt simkort til de for 29,- og kunden blir stor fornøyd. Har ikke dette fungert har vi tatt tung restart av telefonen.
Vis hele sitatet...
Fungerer med alle operatører utenom talkmore, bestilte nytt men får kun begrenset tjenesten. Kan bruke 3g rart.
Hei, det er ordnet nå! Fikset seg av seg selv!
Siden ingen, noen gang, klarer å oppgi nok informasjon til at man klarer å hjelpe dem - og siden dette spørsmålet dukker opp annen hver uke på forumet, kan jeg like godt bruke litt eksta tid på dette svaret. Så kanskje noen, en eller annen gang, bruker søkefunksjonen eller gir nok informasjon til at jeg bare kan sitere deler av det jeg skriver her. Først og fremst. Det vi trenger å vite er:

1. Hvilken mobiltelefon har du?
2. Hvilken operatør har du?
3. Er det et abonnement eller kontantkort?

Noen generelle løsninger:

1. Du har ikke aktivert 3G eller ikke huket av for de riktige innstillingene. Bruker du Android, går du til Innstillinger -> Trådløst og nettverk -> Mobilnettverk -> Husker av for mobildata (og dataroaming om du har Tele 2). Deretter sjekker du på samme sted innunder APN-instillingene, er det faktsik er markert for at telefonen skal bruke innstillingene til din operatør. Har du ingenting liggende på denne listen - se punkt 2.

2. Du har ikke innstillingene til din operatør, eller innstillingene er feil. Vi kan finne innstillingene til deg, men da må du fortelle oss hvilken operatør du har. Dersom du besøker din operatør sine nettsider, finner du 100 % sikkert både automatiske innstillinger - som kan sendes rett til din mobiltelefon, og manuelle innstillinger - som du selv kan fylle inn i listen som dukker opp.

3. Du har riktige innstillinger og vet at alt er OK, men det fungerer enda ikke. Greit, du må da ta kontakt med din operatør. Ring kundeservice og be dem resette GPRS på ditt abonnement. Operatøren vil da resette det de kan på sin side, og dette fungerer i 99 % av alle tilfeller dersom innstillingene på mobiltelefonen er riktig, uten at mobildata fungerer.

4. Du har fått riktige innstillinger, resatt GPRS - men det fungerer enda ikke. Vel, om du har et SIM-kort fra tidlig andre verdenskrig, skyldes det dette. Du må da oppsøke en butikk som forhandler din operatør eller bestille nytt via kundeservice. Dette er sjeldent, da de fleste SIM-kort fra de seinere år har støtte for 3G. Overraskende nok, er det fremdeles noen som enda har SIM-kort som er skikkelig utdatert.

5. Ingenting av det nevnte fungerer. Gjennopprett mobiltelefonen din til fabrikkinnstillinger, med SIM-kortet fra din operatør koblet i. Du vil på de fleste mobiltelefoner få forespørsel om å automatisk hente ned riktige innstillinger når mobiltelefonen er ferdig resatt. Har du en iPhone, kan du koble denne til iTunes og velge "Gjennopprett", du vil da uansett får de riktige innstillingene til din operatør.

6. Dette gjelder kun kontantkort. Dersom du bruker mobildata med et kontantkort, vil det visst beløp reserveres for databruk. Om du har under dette beløpet på din saldo, vil du ikke få tilgang til internett. Beløpet kan være opptil ca 30 kr avhengig av hvilken operatør du bruker.

Helt sikkert mye jeg har glemt eller ikke kommet på i farten, men dette kan nok iallefall løse noen problemer. Om trådstarter vil ha løst sitt problem, håper jeg han kommer tilbake og gir den informasjonen vi trenger for å hjelpe han.

Sitat av vikke123 Vis innlegg
Hei, det er ordnet nå! Fikset seg av seg selv!
Vis hele sitatet...
Fuck.
Sist endret av m0nte; 5. desember 2012 kl. 23:14.