Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  127 9672
fant ut at denne posten passa bedre her, en i spill topicen..

i det kristne spillet "Left Behind – Eternal Forces" skal du rett og slett kverke hedninger, ikke-troende, og spre det gode budskap. For de kristne er det bare å be om tilgivelse, så er alt godt.

personlig synes jeg de kristne er en like stor trussel mot samfunnet og verdensfreden som f.eks muslimer...


noen meninger?
Sist endret av !mats; 13. desember 2006 kl. 23:55.
haha sykt

men mener muslimer er noen av de verste i verden, masse terror og sånn med dem, kristne har jeg ikke merket noe vold fra.
Sitat av mhjelmer
haha sykt

men mener muslimer er noen av de verste i verden, masse terror og sånn med dem, kristne har jeg ikke merket noe vold fra.
Vis hele sitatet...
Det er da ikke muslimene som driver med terror.
Det er oftest noen som tillhører relgionen Islam, ja, men det betyr da ikke at det er muslimer generelt!
Sitat av Nepsus
Det er da ikke muslimene som driver med terror.
Det er oftest noen som tillhører relgionen Islam, ja, men det betyr da ikke at det er muslimer generelt!
Vis hele sitatet...
Stemmer det, men jeg synes det er vanskelig å huske på alle de ordene og sånn så jeg synes det er like greit og bare si muslimer selvom ikke alle er terrorister
mhjelmer: Tror du tenker litt kort, alle har fordommer og derfor blir det med en gang mye mer slått opp i media viss en mann / kvinne med utelandsk opprinnelse og religion er innblandet i terror. Fordommer selger og derfor legger vi mye mer merke til det. Jeg sier ikke at de kristne bomber som bare f!"&#, men at det blir mye mer lagt merke til når de er "skumle" og "ukjente".
!mats's Avatar
Trådstarter
kristne er skumle og ukjente...
selvfølgelig mener jeg ikke at alle muslimer er terrorister, kjenner et par muslimer selv, og de er helt greie...
Haha! Ja det måtte jo komme!
Lurer på om kristenfundamentalistene vil bli forbanna for dette og^^

Personlig syntes jeg ikke muslimer gjør en like stor trussel som de kristne, som du ser på korstoget som en viss president satte i gang, der han for og finne veien til fred gikk inn og avskaffet et startsoverhode for og finne en terrorist som vistnokk skal vere i nabolandet.

Men tilbake til saken..!
Dette spillet har jo et ganske dårlig konsept, siden kristendommen bygger på at alle skal leve i fred snu det andre kinnet til, WhoppaDaWohip!
..Og alt det der.

Pluss at det virker som om de bare har laget en litt moddet utgave av GTA.
Hva slags konsoll er dette spillet til?
!mats's Avatar
Trådstarter
det er til pc.
greit kristne ikke driver terror (eller gjør de det? kremt bushkremt)
men dette spillet er jo så nært en direkte oppfordring du kommer..?
Sist endret av !mats; 14. desember 2006 kl. 00:17.
Sitat av mhjelmer
haha sykt

men mener muslimer er noen av de verste i verden, masse terror og sånn med dem, kristne har jeg ikke merket noe vold fra.
Vis hele sitatet...
Neida. Bare korstogene i vikingtida som slakta ned alle som ikke ville omvendes til kristendommen. Det har vi ikke sett.
Jeg skal bli jøde og utslette menneskeheten, sånn at jødene får skylden. Og ja, jeg er kristen.
Sitat av !mats
i det kristne spillet "Left Behind – Eternal Forces" skal du rett og slett kverke hedninger, ikke-troende, og spre det gode budskap.
Vis hele sitatet...
Nei, dette vil jeg høre noe om! Dette er rasisme, i mangel av et bedre ord! ^^
Sitat av !mats
personlig synes jeg de kristne er en like stor trussel mot samfunnet og verdensfreden som f.eks muslimer...
Vis hele sitatet...
Nå viser du bare hvor dum du og din ignoranse er.
Sitat av !mats
For de kristne er det bare å be om tilgivelse, så er alt godt.
Vis hele sitatet...
Javel? Slik er det altså for alle kristne? Det visste jeg ikke..



Her forsvarer jeg, hedning som jeg er, kristendommen, islam og igrunnen all religion. Vel, det er bare for å rakke ned på din, og visse andre som har svart i denne tråden, idioti. Hvor gammel er du? Er du født og oppvokst under en rot med en syrespisende, kommunist av en mor?
Unnskyld oppførselen min, men dette er faktisk så umodent at jeg blir flau på dine(deres) vegne..

Sitat av !mats
kristne er skumle og ukjente...
selvfølgelig mener jeg ikke at alle muslimer er terrorister, kjenner et par muslimer selv, og de er helt greie...
Vis hele sitatet...
Igjen spør jeg, hvor gammel er du?
Sitat av mhjelmer
Stemmer det, men jeg synes det er vanskelig å huske på alle de ordene og sånn så jeg synes det er like greit og bare si muslimer selvom ikke alle er terrorister
Vis hele sitatet...
Da syns jeg faktisk du burde tie.
Sist endret av hedningen; 14. desember 2006 kl. 00:28.
Hva da, ikke vold fra kristne? George Bush og de aller fleste viktigste støttespillerne for krigen mot irak var da kristne.
IRA er kristne.
KKK er kristne.
Han oklahoma bombern var kristen.
Når jeg leste det med muslimer, ble jeg litt forbannet. Trådstarter mente sikkert ikke noe vondt med det, men nå har det seg slik at det ikke er muslimer generelt som driver terror, osv. Det er noen "syke" folk som har muslimsk tro som driver terrorvirksomhet, ja, men ikke alle.
Må bare få sagt at det også er mangen syke norsker også.

Men tilbake til spillet. Dette er jo helt sykt i seg selv. Akkurat som om jeg hadde drept min mor (som ikke er kristen), bed om tilgivelse og så var alt bra igjen. Syke, syke greier..
Viktig å tenke på at folk kan gjøre noe i en religions navn, og klare å skille det dem gjør fra det som religionen egentlig handler om. Det blir absurd å si at KKK er kristne, de kan ha sine argumenter for det, men praksisen strider helt imot kristen lære slik den står i bibelen.

Religion blir ofte vridd på og brukt som "unnskyldning" for hatefulle mennesker som uttrykker sitt hat.
Hedning*, nå ble jeg faktisk litt imponert Mange gode argumenter! Respect++

Jeg skjønner ikke hvordan de kan markedsføre dette spillet som "kristent", og enten er det folk som vil at andre skal mislike kristendommen eller kristne "ekstremister" som har laget det. Dette er vel et godt eksempel på "All PR er kke god PR"?
Sitat av mhjelmer
haha sykt

men mener muslimer er noen av de verste i verden, masse terror og sånn med dem, kristne har jeg ikke merket noe vold fra.
Vis hele sitatet...
I find your lack of knowledge disturbing.
Ta å les lit historie du, så kanskje du "merker" lit mere.


Sitat av mhjelmer
Stemmer det, men jeg synes det er vanskelig å huske på alle de ordene og sånn så jeg synes det er like greit og bare si muslimer selvom ikke alle er terrorister
Vis hele sitatet...
Jah, det var alle disse store ordene, som muslimer, terror, kristne, vold og slikt. Kanskje du bare da skal spare oss for dine ignorante poster, siden alle disse ordene forvirrer deg. Er nesten slik at jeg trur du kødder.
Alle religiøse fanatikere er farlige. Så enkelt er det.
Vi er alle glad i å disse relgioner her ja....

Selv er jeg ateist og tror ikke på gud i noen form. Syns all form for relgion er ille, for alt oppmuntrer til vold i en eller annen form.

Muslimene har sine hellige kriger og sine ekstremister med terror osv. Grunnen til at islam sees på som værst er fordi deres voldshistorie har skjedd mye i det siste med selvmordsbombere og terrorhandlinger... Kristendommen er like ille, med sine årevis av heksejakter, inkvisisjoner, korstog og misjonsarbeid som tvinger relgionen på andre...

Til og med den norrønne troen har sine voldshandlinger med vikinger som ranet kirker og så har du i nyere tid, vigrid, den ekstremistiske white power gruppa...

Alle relgioner har sine ekstremister og voldsutdøvere! De er alle like ille
Sitat av Bjølg
Alle religiøse fanatikere er farlige. Så enkelt er det.
Vis hele sitatet...
Fjern 'religiøse' så er jeg enig:

Alle fanatikere er farlige. Så enkelt er det.
Sitat av lanze
Hva da, ikke vold fra kristne? George Bush og de aller fleste viktigste støttespillerne for krigen mot irak var da kristne.
IRA er kristne.
KKK er kristne.
Han oklahoma bombern var kristen.
Vis hele sitatet...
Verdt og nevne at IRA er katolikker og at de kjemper/kjempet for frigjøring av Nord-Irland. Og da blir jo de stemplet som terrorister av Britene siden de ikke er en offisiell hær men en militær gruppe. Poenget ihvertfall er at det kommer an på hvem som ser, er de terrorister eller ikke når de vil frigjøre Nord-Irland.
jeg har ikke så veldig lyst til å tie jeg :/
Lurer virkelig på om det er noen her som egentlig vet hva en terrorist er. Noen?
Jeg kan svare:

Terror er et forsøk på å skape frykt blant andre mennesker. Dette kan oppnås gjennom psykiske eller fysiske angrep. Meget kort oppsumert.

Bare for å gi dere en ledetråd.
Syns faktisk ikke det er noe rart at folk blir redde for islam som religion, når alt vi hører om islam er terrorhandlinger i ja, nettopp, islams navn. Når en eller annen tulling dreper en drøss med andre mennesker i islams navn, mens kompisene står å gauler "Allahu Akbar" da skjønner jeg faktisk at folk stiller spørsmål om hva i all verden denne religionen går ut på! Og når de i tillegg stiller disse spørsmålene offentlig, ja da får de bare høre hvor idiotisk og ignorant de er? Og hvorfor sier flere sentrale imamer ikke kan fordømme terrorhandlinger nettopp fordi de er gjort i islams navn? Sier ikke at jeg tenker sånn, men at jeg skjønner forbanna godt hvorfor enkelte folk stiller seg kritisk til islam som religion...
Sitat av Golder
Jeg kan svare:

Terror er et forsøk på å skape frykt blant andre mennesker. Dette kan oppnås gjennom psykiske eller fysiske angrep. Meget kort oppsumert.

Bare for å gi dere en ledetråd.
Vis hele sitatet...
Du hadde rett med terror ja, men det er ikke det en terrorist er.
En terrorist må vel dermed være en person som av en eller annen grunn utfører terror. Helst for å fremme en sak på en mer eller mindre ekstremistisk metode.
Sitat av Golder
En terrorist må vel dermed være en person som av en eller annen grunn utfører terror. Helst for å fremme en sak på en mer eller mindre ekstremistisk metode.
Vis hele sitatet...
You fail! Stemmer faktisk ikke.
Et lands terrorist er et annet lands frihetskjemper?

USA og den vestlige verden er veldig hyppige på å bruke ordet terrorist og terrorisme på all motstand som blir satt opp mot dem.

Og til de som kaller seg selv for ateister: Det er en selvmotsigelse. Ordet ateist betyr 'gudsfornekter.' Hvis det har seg sånn at en ikke er troende, er det da noen Gud å fornekte? Er du kristen kan du bruke ordet ateist om ikke-troende. Men blir feil å bruke det om seg selv.
Sist endret av Bagster; 14. desember 2006 kl. 15:16.
Kopiert fra wikipedia.org:
"One who engages in terrorism"

Ser ikke noe feil i det..
Sitat av lanze
Hva da, ikke vold fra kristne? George Bush og de aller fleste viktigste støttespillerne for krigen mot irak var da kristne.
IRA er kristne.
KKK er kristne.
Han oklahoma bombern var kristen.
Vis hele sitatet...
For ikke å snakke om alle abortmotstanderne som drapstruer leger og brenner ned abortklinikker.
Sitat av jOkKeJacKaL
Et lands terrorist er et annet lands frihetskjemper?

USA og den vestlige verden er veldig hyppige på å bruke ordet terrorist og terrorisme på all motstand som blir satt opp mot dem.
Vis hele sitatet...
Yes!!! Det var faktisk noen som kunne betegnelsen.
Haha!
Tror ikke trådstarter har et eneste bevis på at kristne er en like stor trussel som Islamister, muslimer etc... Blir feil å komme med slike utsagn, da det er helt feil. Når sist var det at kristne utførte en terroraksjon? Eller kidnappet folk for å fremme sin mening? Eller brenne biler?
Nei det har nok ingen hørt om, da det har aldri skjedd! Tror ikke dette Left Behind spillet er noe værre en andre spill. Husker et Delta Force spill der du skulle drepe alle muslimer du kom over.. Er det så mye bedre?
Sitat av mhjelmer
haha sykt

men mener muslimer er noen av de verste i verden, masse terror og sånn med dem, kristne har jeg ikke merket noe vold fra.
Vis hele sitatet...
Du trenger virkelig å lese mer aviser, eller i det minste se på nyhetene.

Forøvrig: jockejackal - godt poeng, og veldig sant, men ordspråket er egentlig "en manns terrorist er en annen manns frihetskjemper", ikke "lands"

Veldig strengt tatt, så er vel terror rett og slett definert som angrep mot sivile mål. Så enkelt. Så ut fra dette - hvem er den største terroristen i verden i dag? hinthint: midtøsten, lite land, god venn med usa. Hvis ikke usa selv da. Man kan jo lett ta med dem, siden de må sies å være medskyldige i dette området jeg snakker om i midtøsten, i tillegg til mange andre ting de har på samvittigheten.

Sitat av borch
Viktig å tenke på at folk kan gjøre noe i en religions navn, og klare å skille det dem gjør fra det som religionen egentlig handler om. Det blir absurd å si at KKK er kristne, de kan ha sine argumenter for det, men praksisen strider helt imot kristen lære slik den står i bibelen.
Vis hele sitatet...
Tja... Ikke hvis man tolker den like strengt og selektivt som muslimske ekstremister gjør...
Sitat av atomet
Tja... Ikke hvis man tolker den like strengt og selektivt som muslimske ekstremister gjør...
Vis hele sitatet...
All terror og vold fra både muslimer og kristne skyldes vel stort sett dette^^
Legge vekt på det som folk flest ser på som uforståelige og primitive deler av hellige skrifter. Mange søker nok først etter makt, og bruker de religiøse skriftene og tolkningene for å rettferdiggjøre sine handlinger.

Noen sier "Bare Gud avgjør hvem som skal leve og dø". Andre retterdiggjør sine mord ved å si "Bare Gud kan vise nåde".

edit: Har sett og hørt lite om dette spillet. Men all vold skal visstnok være selvforsvar i spillet. I utgangspunktet...
Sist endret av maedhros; 15. desember 2006 kl. 20:08.
Religion er ikke grunnlag til konflikter, men en unnskyldning brukt til å sanke støtte og/eller lede et folk og for å sørge for at konflikten ikke svekkes... I dagens samfunn brukes begrepet terrorisme eller terrorist for å styrke frykten og hatet mot en person eller gruppe mennesker, altså definisjonen bestemmes helt og holdent av øyet som ser. Objektivt sett ville en terrorist være en som spredte skrekk uten noen agenda, men kun for å tilfredstille seg selv...

Jeg er ikke religiøs, men er lei av at folk henger seg opp i noe så trivielt.

Hadde vi ikke hatt religionene, ville vi garantert ha kommet opp med noe annet som skapte ideologiske forskjeller nok til at det kunne brukes som en unnskyldning for konflikter skapt for å tilegne seg selv makt og ressurser. Menneskets historie har til nå vist at selv om vi er selvstendige skapninger trekker vi naturlig sammen i samnfunn og lar oss ledes. Det er også tydelig at i masser lar vi oss lettere bli manipulert av den, eller de, som sitter med den øvre makt i samfunnet. Vi har også skapt myter om hvordan vi og vår kjære Jord ble til, men vi har også latt disse mytene bli omgjort til politiske virkemidler som gjør det enda lettere for makteliten å kontrollere massene...

For det første, hvis du ikke vet om spill utgiverne er kristne eller ikke, kan spillet like så godt være ment som en ironisk framstilling av ekstrem misjonering/korstog, som en blodsutgytende orgie for de gladkristne å boltre seg i.

For det andre er jeg ekstremt imponert av den irriterende mangelen på sosial og menneskelig innsikt i noen av de forestående inneleggene.

og for det tredje er jeg j*vla trøtt....
Hva er terrorister og hva menes med terror?

>> http://no.wikipedia.org/wiki/Terrorist <<
Er det et spm eller gidder du bare ikke lese din egen link og de andres innlegg?
at muslimer oftere er i posisjoner der de tyr til vold går selvfølgelig ut på at de lever i en verden som er mye fattigere enn vår "kristne" verden, og de dermed har mye mindre å tape....
Sitat av bulle79
at muslimer oftere er i posisjoner der de tyr til vold går selvfølgelig ut på at de lever i en verden som er mye fattigere enn vår "kristne" verden, og de dermed har mye mindre å tape....
Vis hele sitatet...
Regner med at du sikter til konfliktområder i midtøsten nå... Terrorisme utføres som oftes av organisasjoner eller grupper som kan tjene på å holde en konflikt i gang. Slike grupper kan i tilfeller være veldig godt økonomisk utrustet.

Vold og særskilt flaggbrenning er en enkel måte å nå fram til media på. Siden mediene er styrt av den vestlige maktelite er det vanskelig å nå fram for f.eks Palestinerne, men hvis de i sine protestmarsjer brenner et flagg vil medienes øyne være på dem med en gang...

Mye av grunnen til at noen av landene i midtøsten er mye fattigere enn vår "kristne" verden, er at de ikke har hatt funksjonelle demokratier som har sørget for at folket har fått avkastning av f.eks oljeressurser, men isteden hatt totalitære enevelder/makteliter som har karet til seg rikdommene...
Ok, jeg må visst bare svare her.

Jeg har aldri hørt om dette spillet før, men jeg syntes det høres litt middelalder-aktig ut, med korstogene og slikt. Jeg tror ikke de som har laget det spillet har følgt bibelen. Ta for eksempel 2.mosebok 20,13
Du skal ikke slå i hjel.
Vis hele sitatet...
mao, du skal ikke drepe, det står svart på hvitt, og jeg mener derfor at krosstogene o.likn. er feil. Det er dette spillet også, etter min mening. '

Og tilslutt, det med muslimsk tro.
Dere mener at det er de som er verst, og det kan stemme, fordi det står skrevet i koranen:
Enhver som setter seg i mot muslimsk tro, eller forlater den muslimske troen, har dere rett til å elliminere
Vis hele sitatet...
... og viss dere dør dere i hellig krig, så ender dere opp i Paradis.
Vis hele sitatet...
Hellig krig, det er definisjonen på krig og drap som følger koranen, som f.eks det verset som er over...

Det er DERFOR de fleste selvmordsbomberer er muslimer...

Og til slutt, ja, jeg er kristen
Imponerende logikk....

Jihad(hellig krig) er definisjonen på kriger mot de som erklærer seg selv fiender av eller angriper religionen Islam. Jeg skal ikke si at Jihad ikke har blitt misbrukt, men det er i så fall ikke hensikten bak begrepet i Koranen.

Du skal ikke slå ihjel
Vis hele sitatet...
- Kan du noe om religionshistorie i det hele tatt?

Forkristningen av Norge var en av de mest blodige avfærende i landets historie, Misjonærvirksomheten rundt om i verden satte kraftige spor i form av befolkningsreduksjon og Korstogene var datidens kristne's unnskyldning for å hakke ihjel utallige muslimer, jøder og kristne... Kun for å skaffe seg selv mer rikdom og makt.

Grunnen til at de fleste selvmordsbombere er muslimer er først og fremst fordi det er de du hører om på nyhetene din gnom

Er det noen muslimer som kan legge inn ett post her? Dette begynner og bli ensformig...
Sitat av Barbarkongen
Er det noen muslimer som kan legge inn ett post her? Dette begynner og bli ensformig...
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi tråden ikke handler om det du gang på gang prøver å ta opp.

Du sier dette:
Sitat av Barbarkongen
For det andre er jeg ekstremt imponert av den irriterende mangelen på sosial og menneskelig innsikt i noen av de forestående inneleggene.
Vis hele sitatet...
Etter å ha sagt dette?
Sitat av Barbarkongen
spillet like så godt være ment som en ironisk framstilling av ekstrem misjonering/korstog, som en blodsutgytende orgie for de gladkristne å boltre seg i.
Vis hele sitatet...
Ja, om du irriterer deg over at andre mangler menneskelig innsikt, så irriterer jeg meg over DEG. Fordi du presterer å dra alle kristne under en kam, og viser i hvertfall at du er en fordomsfull type.
Sist endret av Matthiesen; 17. desember 2006 kl. 15:11.
Sitat av Matthiesen
Kanskje fordi tråden ikke handler om det du gang på gang prøver å ta opp.
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du tråden ble tatt opp i "Samfunn, etikk og politikk" istedenfor i "Spill" seksjonen...
Når det gjelder spillet så er det vanskelig og si noe konkret før en vet baktankene til spillprodusentene.

"spillet kan like så godt være ment som en ironisk framstilling av ekstrem misjonering/korstog, som en blodsutgytende orgie for de gladkristne å boltre seg i."

Sitat av Matthiesen
Ja, om du irriterer deg over at andre mangler menneskelig innsikt, så irriterer jeg meg over DEG. Fordi du presterer å dra alle kristne under en kam, og viser i hvertfall at du er en fordomsfull type.
Vis hele sitatet...
Har det noengang falt deg inn at jeg ikke kritiserte religionen i den sistnevnte post'en, men heller påpekte, med en overdrivelse, at spillet like så godt kunne være ment som en hån mot religionen som en forherligelse av den... Det var egentlig en oppfordring til trådstarter om å komme med mer bakgrunnsinformasjon, men tolk det som du vil...
Sist endret av Barbarkongen; 17. desember 2006 kl. 15:31.
Sitat av Barbarkongen
Når det gjelder spillet så er det vanskelig og si noe konkret før en vet baktankene til spillprodusentene.
Vis hele sitatet...
Baktankene til produsentene går ut på en teori de har om hvordan endetiden vil bli. I Johannes Åpenbaring står det mye om når Jesus kommer igjen, og dette har disse overtolket og gjort filmer og bøker om det. Som de fleste vet, har USA alt. De har folk som er ekstreme på de fleste punkter. Også om endetiden. Det de fleste kristne er uenige i, er at denne teorien er helt overtolket og så tatt rett ut av konteksten.

De leser boken som om det er en tidslinje som beskriver hvordan endetiden vil bli: dvs. de tror at Jesus kommer igjen og alle kristne vil forsvinne fra jorden, og menneskene som blir "left behind" må kjempe og nye blir kristne og helter osv osv. Så vil folk bli reddet i en andre omgang.

Dette har de dradd så langt som det er mulig, og mye tror jeg er for å tjene gode penger på å selge bøker/filmer/spill osv. Så de er rett og slett ekstreme businessfolk.

Oppfatningen til de kristne er at Johannes Åpenbaring beskriver bare litt om at det vil komme en endetid, og at Jesus vil komme igjen. Ikke NOE om handlingsforløp eller nok info til å spå noe som helst. Ergo er denne teorien et utskudd.
Så spillet er konstruert rundt en ubekreftet spådom/hendelse, men av mangel på detaljer har spillprodusentene selv definert hendelsesforløpet og lagd sin egen historie som de så har masseprodusert og solgt for pur profitt....
Sitat av Barbarkongen
Så spillet er konstruert rundt en ubekreftet spådom/hendelse, men av mangel på detaljer har spillprodusentene selv definert hendelsesforløpet og lagd sin egen historie som de så har masseprodusert og solgt for pur profitt....
Vis hele sitatet...
Kort oppsummert, ja. Og dette er jo ganske irriterende for kristne, å bli satt i samme bås som disse folka. Jeg tar i hvertfall lang lang avstand fra dette.
Sitat av Barbarkongen
Så spillet er konstruert rundt en ubekreftet spådom/hendelse, men av mangel på detaljer har spillprodusentene selv definert hendelsesforløpet og lagd sin egen historie som de så har masseprodusert og solgt for pur profitt....
Vis hele sitatet...
Hmmm... merkelige paraleller til en bok de kristne i høyeste grad vedkjenner seg...

(...og for dere som trenger at jeg staver det: Bibelen!)
Sitat av ZeRKoX
Ok, jeg må visst bare svare her.

Jeg har aldri hørt om dette spillet før, men jeg syntes det høres litt middelalder-aktig ut, med korstogene og slikt. Jeg tror ikke de som har laget det spillet har følgt bibelen. Ta for eksempel 2.mosebok 20,13

mao, du skal ikke drepe, det står svart på hvitt, og jeg mener derfor at krosstogene o.likn. er feil. Det er dette spillet også, etter min mening. '

Og tilslutt, det med muslimsk tro.
Dere mener at det er de som er verst, og det kan stemme, fordi det står skrevet i koranen:



Hellig krig, det er definisjonen på krig og drap som følger koranen, som f.eks det verset som er over...

Det er DERFOR de fleste selvmordsbomberer er muslimer...

Og til slutt, ja, jeg er kristen
Vis hele sitatet...
Er da en og annen mer blodtørstig linje i bibelen også vil jeg påstå zerkox... Sånn som du fremstiller det er det jo rene hippie-tilstandene i bibelen, og det tør jeg påstå at er GANSKE langt fra sannheten!
Rasshøl!
Vikingene misforsto. Ingen kristne i vår tidsalder er gale nok til å drepe for å formidle budskapet. Da er de psykisk syke i tilfelle.

Det spillet er FAEN ikke mye kristelig forresten. Ring rundt til dem som har laget det.. Tviler på at en eneste en er kristen..