Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2399
Heisann.

Reiser til New York med dama den 24. mars. Det nærmer seg og jeg begynner virkelig å bli spent. Tenkte å sjekke innom freak for tips og samtidig få en dobbelsjekk på budsjettet mitt.

Vi har allerede ordnet en leilighet i Harlem, utrolig billig (12 000 delt på oss 2) som vi har i 3 uker. Planen er å dra på en NBA kamp, se et par stykker på broadway, se et par konserter (Mobb Deep og Armin van Bureen!!), sjekke ut turistattraksjoner og byen generelt, og selvfølgelig å handle en del klær.


Her er budsjettet mitt som jeg dro ut av lufta på 10 minutter

Har ca. 26 500kr spart opp
- 4000kr resten av husleia
- 5000kr pc komponenter (dette er rett under grensa for å få det tollfritt)
- 3000kr på kamper, broadway, konserter
- 6000kr på klær og lignende
- 2000kr på hotell de tre siste dagene ettersom vi har 3 uker og 3 dager mellom flyturene

Da gjenstår rundt 5000 til 8000 kr på mat, resturanter osv. Er dette realistisk og få til? Trenger litt erfaringer og kommentarer på budsjettet ettersom jeg egentlig er helt blind.

* Skulle også gjerne hatt tips på steder å dra og ting å sjekke ut

* Generelle "How to survive in New York" tips er veldig velkomne

Takk på forhånd freaks!
Hva med transport?
- 3000kr på kamper, broadway, konserter
Vis hele sitatet...
Altfor lite.

- 2000kr på hotell de tre siste dagene ettersom vi har 3 uker og 3 dager mellom flyturene
Vis hele sitatet...
Hahahahahaha.

Da gjenstår rundt 5000 til 8000 kr på mat, resturanter osv. Er dette realistisk og få til?
Vis hele sitatet...
Nei.

Du har nok penger, men du har ikke penger til å bruke 11 000 på shopping.
Husk at New York er DYRT. Her snakker vi norske priser og vel så det også på enkelte områder. Konserter behøver ikke koste all verden, men Broadway koster skjorta. Om det ikke er et bestemt stykke du vil se til et bestemt tidspunkt kan du prøve å kjøpe billetter på TKTS på dagen for forestillingen. Da kan du få billetter til halv pris, men det er fortsatt dyrt.

Hotell er dyrt, selv i Brooklyn eller Harlem.

Det finnes faktisk ting du kan gjøre gratis også. Jeg bruker alltid mye tid i Central Park når jeg er i New York, synes det er noe av det beste med hele byen Staten Island Ferry er også et godt alternativ til dyre sightseing-turer med båt. Koster ingen ting.

Når det gjelder transport er det ukeskort eller lignende på Subwayen som gjelder.

Det høres kanskje litt klisjé ut, men vil faktisk anbefale en tur i Empire State Building. Drar du i høysesong holder de åpent 02.30 om natten og du slipper å stå to timer i kø for å komme opp om du tar en tur rundt midnatt. Utsikten "by night" er magisk

...satan så lyst jeg fikk til å reise tilbake nå *sukk*
Sist endret av Judaz; 25. februar 2014 kl. 20:45.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei!

Reiser selv stadig vekk til NYC for å kjøre videre i USA, både i sammenheng med foretteninger og fornøyelser. Så er greit kjent i byen og områdene rundt. Kom faktisk hjem fra NYC her om dagen.



Sitat av Jeyloh Vis innlegg
Heisann.

Reiser til New York med dama den 24. mars. Det nærmer seg og jeg begynner virkelig å bli spent. Tenkte å sjekke innom freak for tips og samtidig få en dobbelsjekk på budsjettet mitt.

Vi har allerede ordnet en leilighet i Harlem, utrolig billig (12 000 delt på oss 2) som vi har i 3 uker. Planen er å dra på en NBA kamp, se et par stykker på broadway, se et par konserter (Mobb Deep og Armin van Bureen!!), sjekke ut turistattraksjoner og byen generelt, og selvfølgelig å handle en del klær.


Her er budsjettet mitt som jeg dro ut av lufta på 10 minutter

Har ca. 26 500kr spart opp
- 4000kr resten av husleia
- 5000kr pc komponenter (dette er rett under grensa for å få det tollfritt)
Ta av prislappen og pakk det godt inn i klær. Ingen vits og fortolle dette spør du meg.
- 3000kr på kamper, broadway, konserter
NBA kamp kan du kjøpe helt fine plasser for $60-80 pr sete.
- 6000kr på klær og lignende
Macys! Masse fint og billig her for deg og dama!
- 2000kr på hotell de tre siste dagene ettersom vi har 3 uker og 3 dager mellom flyturene
Mnja, gå opp til 3000-3500 (2 personer 3 netter)her og få deg et hotell i nærheten av Times Square.
Hvis du reiser fra JFK(regner nesten med du benytter deg av Norwegian)
så er det lettest og komme seg til flyplassen med busser som står ved W42nd og 9th ave. De står rett utenfor port authority buss stasjon(buss og undergrunn.) De går hvert kvarter eller 20 minutt, husker ikke helt




Da gjenstår rundt 5000 til 8000 kr på mat, resturanter osv. Er dette realistisk og få til? Trenger litt erfaringer og kommentarer på budsjettet ettersom jeg egentlig er helt blind.

Helt mulig! Spis mye forskjellig! NYC har mye og komme med når det kommer til mat delen. Prøv noe vi ikke har så mye av i Norge, for eksempel mexicansk. Og selvfølgelig få med deg en ordentlig steak!

Spise ute priser her, siden dere har leielighet så er er det bare å finne en dagligvarebutikk.

Pr. person på gater som er 1-3 ave bort fra 5-8 ave.

Frokost:
$8-15
Lunsj:
$12-20
Middag:
$13-25



* Skulle også gjerne hatt tips på steder å dra og ting å sjekke ut

* Generelle "How to survive in New York" tips er veldig velkomne

Kommer litt an på hva du liker.
1. Times Square
2. Top of the rock!
Empire State building (Glad du ikke drar i juli, ca 4 timer venting der) Nå er det kanskje rundt 10-20 tipper jeg.
3. 9/11 memorial
Så er det mye annet rart nevner noen av de jeg anbefaler:
4. Brooklyn Brewery!(Mye bra historie og godt øl!)
5. USS Intrepid (Hangarskip med mye rart ombord, ligger en ubåt der, en concord, og USS Enterprise.)
6. Ripley's believe it or not! (Har det sykeste av det sykeste her, skikkelig freak faktor. Alt fra hårstrå fra George Washington til "shrunken heads" (Ja de er ekte....)
7. Radio City




Håper dere får en super tur!
Bare å sende meg en melding hvis dere har noen spørsmål

Takk på forhånd freaks!
Vis hele sitatet...