Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3145
Har en uke ferie til gode og jeg og min samboer planlegger en liten roadtrip i slutten av September.
Vi har egentlig ingen andre planer utenom å dra til Trondheim for en dag eller to før vi drar videre.
Vi lurer på å kjøre til Östersund i Sverige og derifra dra videre sørover....hvor vet vi ikke.
Det er her jeg trenger litt tips.

Overnattingssteder, aktiviteter, resturanter etc.
Vi er åpen for alt, actionfyllt eller rolig. Bo kjipt eller dyrt. Kjøre lite eller langt.

Sverige har jo utrolig mange fine perler rundt om som sitter å venter på oss, vi trenger bare å finne dem
Ta en natt i Östersund, fantastisk fin by og gå i samt. koslig folk. Om du kjører over brua mot den siden dyreparken er på, så skal det være en campingplass. På slutten av sommersesongen så er det lite folk, så da får du lett leid en fin hytte for 750,- SEK natta, rolig og fin plass. Ekorn og rådyr rundt deg..

Etter Östersund ville jeg kjørt mot Sundsvall (helt øst i Sverige), har aldri vært der, men har hørt at plassen er strøken. Da kan du kjøre øst-siden nedover Sverige langs Østersjøen.
er jo ikke mye dere rekker på en uke...ta en uke med charterferie istede
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
er jo ikke mye dere rekker på en uke...ta en uke med charterferie istede
Vis hele sitatet...
Hva gjør man på charterferie? Jo, drikke seg full å ligge på stranda hele dagen.
Det går det med 2 dager bare i reising, så da har man i praksis 5 dager å ligge i en solstol for å bli litt brun.

Jeg har nå blitt tipset om en diger Bike Park i Åre i Sverige der vi kan leie sykler å suse ned fjellsiden. De har også flere behagelige plasser å bo har jeg sett.
Så dette er krysset av på listen.

Østersund har gocart utleie, så dette skal vurderes.
Sundsvall har et innendörs eventyrsbad, som jeg anbefaler å besöke hvis dere liker sånt. Mellom Sundsvall og Östersund finnes Boda Borg i Torpshammar (finnes flere andre Boda Borg i Sverige, men denne er originalen). Boda Borg går ut på at man i hvert rom skal finne ut hva oppgaven i rommet går ut på, og så löse den. En bane består av 3-6 rom på rad. Man kan velge mellom baner der det er logiske utfordringer, fysiske utfordringer eller en kombinasjon. Obs at man må väre minst tre pers i Boda Borg for å klare banene.
Både i Östersund, Sundsvall og Söderhamn finnes fallskjermsklubber med aktivitet de fleste helger, hvis dere er interessert i å pröve et tandemhopp.
I Gävle finnes Furuvik, kombinert fornöyelses- og dyrepark. Det finnes flere innendörs eventyrsbad, for eksempel i Söderhamn og Sandviken (på höyde med Gävle).
Gokart finnes litt rundt omkring, selv liker jeg utendörsbanen rett nord for Hudiksvall, ettersom den er ganske kupert gir det mye variasjon. Söderhamn har en flat innendörsbane. Den i Östersund har jeg ikke testet.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Kjør nedover mot Amster, tyskland osv.. niicie countries =)
En natt i Östersund. Som nevnt, zoo på Frösön om du er interessert. Kjør videre nordover til Strömsund, der tar du lunsj på "Corner", nydelig pizza. Kjør videre til Umeå og ta en natt eller to der. Trivelig by med bra shopping og avslapping. Kjør videre fra Umeå og ned til Sundsvall og ta en natt der.

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men 3-4-5 netter i Sverige er sikkert nok dersom du trenger en dag på hjemreisen også.

Åre er for øvrig fantastisk med downhill-sykling dersom du ønsker en aktiv ferie. De har også paragliding og rafting, blant annet, men kan være en kjedelig plass å overnatte i sommerhalvåret.. Anbefaler heller den siste timen inn til Østersund for natten.
Sitat av GalFisk Vis innlegg
Sundsvall har et innendörs eventyrsbad, som jeg anbefaler å besöke hvis dere liker sånt. Mellom Sundsvall og Östersund finnes Boda Borg i Torpshammar (finnes flere andre Boda Borg i Sverige, men denne er originalen). Boda Borg går ut på at man i hvert rom skal finne ut hva oppgaven i rommet går ut på, og så löse den. En bane består av 3-6 rom på rad. Man kan velge mellom baner der det er logiske utfordringer, fysiske utfordringer eller en kombinasjon. Obs at man må väre minst tre pers i Boda Borg for å klare banene.
Både i Östersund, Sundsvall og Söderhamn finnes fallskjermsklubber med aktivitet de fleste helger, hvis dere er interessert i å pröve et tandemhopp.
I Gävle finnes Furuvik, kombinert fornöyelses- og dyrepark. Det finnes flere innendörs eventyrsbad, for eksempel i Söderhamn og Sandviken (på höyde med Gävle).
Gokart finnes litt rundt omkring, selv liker jeg utendörsbanen rett nord for Hudiksvall, ettersom den er ganske kupert gir det mye variasjon. Söderhamn har en flat innendörsbane. Den i Östersund har jeg ikke testet.
Vis hele sitatet...
Takk for mange fine tips! KP!

Sitat av lilpsych Vis innlegg
Kjør nedover mot Amster, tyskland osv.. niicie countries =)
Vis hele sitatet...
Ja det er mange plasser jeg KAN dra, men jeg ønsker spesifike tips.

Sitat av Jim114 Vis innlegg
Tallinn og Riga - http://flybilligst.com
Vis hele sitatet...
Til info: Bil og fly er to forskjellige ting.
Som du ser i første post så har jeg tenkt å kjøre bil!

Sitat av Astennu Vis innlegg
En natt i Östersund. Som nevnt, zoo på Frösön om du er interessert. Kjør videre nordover til Strömsund, der tar du lunsj på "Corner", nydelig pizza. Kjør videre til Umeå og ta en natt eller to der. Trivelig by med bra shopping og avslapping. Kjør videre fra Umeå og ned til Sundsvall og ta en natt der.

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men 3-4-5 netter i Sverige er sikkert nok dersom du trenger en dag på hjemreisen også.

Åre er for øvrig fantastisk med downhill-sykling dersom du ønsker en aktiv ferie. De har også paragliding og rafting, blant annet, men kan være en kjedelig plass å overnatte i sommerhalvåret.. Anbefaler heller den siste timen inn til Østersund for natten.
Vis hele sitatet...
Sundsvall... notert!
Åre er ca 2,5timer fra Trondheim (Første Systembolaget inn i sverige fra norge
Mulig å kjøre tidlig fra Trondheim, ta BikeParken i åre også videre til Østersund for overnatting samme dag..

Åre Bike Park: http://arebikepark.com/

Gokart i Østersund: http://ostersundsgokart.se/kontakt/
Stor bane, bra karter (270cc).

ØstersundCamping: http://www.ostersund.se/fritidkultur...800022227.html
Stor camping med middels badeland på området.
Sentrumsnært.
Sist endret av Borgso; 2. september 2013 kl. 14:57.