Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 5839
Heisann!

Det har seg sånn at jeg vurderer å bestille billetter til Roskilde 2012! Kan finne ut nesten alt jeg trenger å vite på nettsiden til festivalen. Men det jeg lurer på er om noen her har vært der og har lyst til å dele noen av erfaringene derfra? Og er det noe å anbefale?
Om det er å anbefale? Jepp!

Dele erfaring? Hmm, det blir mye fett å ramse opp! Bare dra, ikke tenk så mye over det! Du komme te å ha det epic fun!
Sitat av 123pyro Vis innlegg
Heisann!

Det har seg sånn at jeg vurderer å bestille billetter til Roskilde 2012! Kan finne ut nesten alt jeg trenger å vite på nettsiden til festivalen. Men det jeg lurer på er om noen her har vært der og har lyst til å dele noen av erfaringene derfra? Og er det noe å anbefale?
Vis hele sitatet...
Jeg har vært der noen ganger og anbefaler på det sterkeste å dra. Men, det hadde vært enklere å gi deg tips om du har faktiske spørsmål, noe du lurer på eller konkret info. Det å dele erfaringer bli fort noen tusen linjer, ihvertfall om jeg skulle dreiet ut om dette.
Som du sier, så er det meste av praktisk informasjon å finne på hjemmesiden til roskilde; http://roskilde-festival.dk/praktisk/ eller på forumene deres http://roskilde-festival.dk/forum/ .

Roskilde er så stort i omfang at du har muligheten til å gjøre det meste. Slik at jeg vil anbefale deg å tenke over på forhånd hva du liker å gjøre, enten det er å stone i campen en uke, rushe rundt å oppleve alt av rare hendelser som skjer eller få med deg all musikken. Orienter deg på forhånd. Slik at du ikke sitter igjen på slutten av festivalen og tenker at du ikke fikk med deg det som egentlig er interessant. Men glem heller ikke å være spontan!
Som sagt over så er erfaringer fra Roskilde noe man kan greie ut om i evigheten.
Du kan prøve å lese tråden fra i fjor, der det var et par stykker som spurte om lignende ting hvis jeg husker rett!

Anbefales hvertfall på det sterkeste. Blir mitt 5. år på rappen.
Ja jeg skrev litt feil da jeg spurte om erfaringer derfra, tar nok lang tid å ramse opp slikt! Pluss at det som skjer i Roskilde blir vel i Roskilde :P Lurer også på hvilket miljø det er der, men det er vel både litt av hvert der da det er rundt 75'000 der. Jeg kan heller se igjennom den tråden jeg fikk av Screwdriver
Sist endret av 123pyro; 28. desember 2011 kl. 17:35.
Festivalen begynner på torsdagen, vært der tirsdag senest tidlig onsdag.
om du vil ha med deg hele roskildefestivalen, så er Warmuppen like viktig, da har du tid til og få god feelingen før de kjente banda spiller fra torsdagen.

så lenge det er sol og fint vær så finnes det ikke bedre sted og være, men regner det så suger det passe

var der i 2007 og fram til onsdags kvelden var det himmel og fra natt til torsdag og ut vare ett konstant gjørme hav
Kan anbefale roskilde på det varmeste. Enten du er der bare for musikken eller festen, begge er fantastiske! Peace <3
Min søster dro dit da hun var 16.
Våknet i en søledam med en sandal i kjeften.

Tror det er som en mer dopbefengt versjon av Hove der et irriterende stort anntall av folka snakker uforståelig.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Tror det er som en mer dopbefengt versjon av Hove der et irriterende stort anntall av folka snakker uforståelig.
Vis hele sitatet...
Hove er en kjedelig speideleir. Roskilde er større, bedre og usensurert.

Det er rett og slett en mye bedre festival enn Hove. Ikke noe stygt om Hove egentlig, men det er og blir en festival for lillebrødre som ikke får lov til å være med på Roskilde; det sier seg selv at det er kjipt i forhold.

Hva din søster bedriver sine festival-dager med kan jeg ikke si noe om; men jeg har ihverfall storkost meg mens jeg har vært på Roskilde. Og hva du tror stemmer ikke overens med hvilket bilde festivalen har for store deler av de tilreisende.

Ja, såklart finnes det dop: det gjør det på alle festivaler. Men mitt intrykk er at det er stort sett en beskjeden joint som nytes. Jeg har vært der flere ganger, og alltid med forskjellig miljø(faktisk alene en gang også); alt fra blodhard party-gjeng til sofaslitere som drikker øl. Du KAN snorte deg god og fin på det meste, men da må du faktisk ønske dette og faktisk lete opp shit. Om dette ikke er deg så er festivalopplevelsen forholdsvis dopfri.

Roskilde har faktisk et stort antall norske besøkende, noe som vil si at du garantert finner en og annen nordmann du kan snakke med. Dessuten er ikke dansk akkurat det vannskeligste språket i verden for oss nordmenn. Mange tilpasser også språket sitt så det skal bli lettere å forstå for utlendinger, dette er de ihvertfall flinke til på de mange utsalgsstedene.
Moret: Du har vært alene der også ja. Er også stor sjangs for at jeg også kommer til å reise alene dit. Men det kan vel bli moro uansett vil jeg tro..
Man trenger ikke selskap for å ha det gøy på roskilde, du blir fort kjent med noen tilfeldige folk du kan feste med natta lang.
Kommer nok til å reise dit, man lever jo bare en gang! Har heller ikke noe problem med å feste hele natta! Så da burde vel Roskilde være sikra
Skal du campe sammen med noen så kom tidlig så dere får ålreite plasser sammen.
Prøv å ikke campe rett ved siden av ett gjerde.
Ikke ta med masse dyre klær, dyrt telt og ting du er redd for.
Ting kan bli både ødelagt og stjålet. Man fester jo stort sett hele festivalen så man er ikke nødvendigvis så god til å passe på selv.
Er ikke så mye du trenger der heller, og det meste kan skaffes billig enten på området eller i Roskilde by.
Sitat av 123pyro Vis innlegg
Moret: Du har vært alene der også ja. Er også stor sjangs for at jeg også kommer til å reise alene dit. Men det kan vel bli moro uansett vil jeg tro..
Vis hele sitatet...
Joda, jeg dro alene. Det gikk heeelt fint det altså Da blir man jo automatisk kjent med nye folk. Det første året jeg var nede så holdt vi oss stort sett sammen innad i vennegjengen. Men, som alene-reiser så blir det en annen stemning. Jeg ble kjent med masse kule svensker jeg ellers ikke ville fått kontakt med, ihvertfall ikke på samme måte. Til sommeren skal jeg faktisk til Roskilde med disse.

Det er få ting som slår fete opplevelser med gode venner, men om du befinner deg i situasjonen der du er på Roskilde alene så er min oppfatning at det kan være helt topp det også.
Okei Nei jeg kommer ikke til å ta med så mye. Øl får en kjøpt på festivalen. Men sprit må jeg vel kjøpe i Roskilde by?

Kan vel hende jeg reiser med noen, men reiser vel mest sannsynlig alene.
Sprit handles billig i Roskilde by ja.
Kanskje jeg treffer en del Freaks der da!
Sitat av 123pyro Vis innlegg
Okei Nei jeg kommer ikke til å ta med så mye. Øl får en kjøpt på festivalen. Men sprit må jeg vel kjøpe i Roskilde by?.
Vis hele sitatet...
Du får kjøpt sprit i enkelt utvalg(vodka, rom, tequila, jack daniels) inne på festivalområdet også. Utsalget er ved siden av øl-salget, ihvertfall i C-campen; tror det er for de andre også. Tror det kostet 140,- for en helflaske med 1,5liter blandevann(cola, sprite, fanta, lemon) og isbiter. Korrer gjerne prisen om jeg tar feil her, hukommelsen er relativt dårlig på dette området.

Man får også kjøpt drinker inne på selve festivalområdet(der konsertene er) i et par barer. Gringo Bar er min favoritt
Jack Daniels og Jeagermaister har også stilt med buss der det selges drikkevarer de siste årene.
Okei Takk for informasjon! Kjenner jeg begynner å glede meg allerede!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Drar opp den tråden jeg. Har vel på en måte bestemt meg for Roskilde for tredje året på rad nå. Var en periode jeg vurderte Hove, men satan, savner danmark og the orange feeling. Tingen er den at de gutta jeg har vært der med de to siste året enten er å reiser eller er i militæret så ingen skal. Noen andre her som har erfaring med å finne randoms å campe med?
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Drar opp den tråden jeg. Har vel på en måte bestemt meg for Roskilde for tredje året på rad nå. Var en periode jeg vurderte Hove, men satan, savner danmark og the orange feeling. Tingen er den at de gutta jeg har vært der med de to siste året enten er å reiser eller er i militæret så ingen skal. Noen andre her som har erfaring med å finne randoms å campe med?
Vis hele sitatet...
Du blir alltids kjent med noen uansett(f. eks i køen natta før di åpner), men er jo artig å komme til en bestemt camp uansett kompiser eller randoms. Er bare å laga en post på freak om du får henge deg med en eller annen camp.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvilken camp er det flest nordmenn på? C-campen? Eller hvilken camp anbefaler dere?