Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 20419
Vet ikke om jeg postet i riktig del, men bare å flytte om den ligger i feil.

Er det noen som vet åssen jeg får til svensk æ, ø og å på tastaturet?

Når jeg prøver kommer dette " ¨¨o "

Noen som kan være til hjelp?
Sist endret av shonny; 27. mai 2008 kl. 23:03.
trykker EN gang på den tasten du bruker for å lage sånne " ^ " og etter det på A eller O....
Trådstarter
Er det jeg gjør og da kommer; ¨¨o opp...
Søk noe svenkst på Google og kopier bokstavene
Trådstarter
Blir litt slitsomt i lengden
Hmm ... Lag tre bindkeys eller noe slikt da? Så mens du skriver, trykker du f.eks: numpad 4 = ä el.
her kan du kopiere å lime inn i notepad eller noe

ä ö å
Trådstarter
Smart!

Takker for svar folkens, men om det er noen som har løsning på problemet mitt så er det bare å skrive. Jeg får forholde meg til bindkeys og notepad i mellomtiden..
Sist endret av shonny; 27. mai 2008 kl. 23:15.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Du kan ihvertfall stryke en av bokstavene dine!
Å er da lik på svensk, som på norsk.
Trådstarter
Sitat av daimeno
Du kan ihvertfall stryke en av bokstavene dine!
Å er da lik på svensk, som på norsk.
Vis hele sitatet...
Hehe sant det, ble litt raskt i svingene
Det funker å gjøre det som AdrianG sa: Du skal ikke holde inne noen knapper bare trykke ^ en gang og så på feks: o, a, e osv.
Trådstarter
Sitat av junkpal
Det funker å gjøre det som AdrianG sa: Du skal ikke holde inne noen knapper bare trykke ^ en gang og så på feks: o, a, e osv.
Vis hele sitatet...
I know. Men av en eller annen merkelig grunn så funker det ikke her.
Hvorfor ikke bare skifte til svensk tastaturoppsett?

(Engelsk Vista, regner med du klarer å oversette såpass engelsk)
Control Panel -> Regional and Language Options -> Keyboards and Languages -> Change Keyboards

Så trykker du "Add" i boksen som kommer opp da, og blar deg ned til svensk oppsett, krysser det av, og trykker OK.
Trådstarter
Ah, selvfølgelig. Jeg burde tenkt på det litt før


Takk for hjelpen.
knappen til høyere får Å = Ä / Ö ( Å / Ø )
hmm, jeg trur han trykker "^" knappen, men du trykker vell mellomrom etter du har trykket på den knappen? trykk en gang på "^" å uten å trykke noe annet trykker du A da ska du se du får en : ä eller Ä
Trådstarter
Sitat av lazor
hmm, jeg trur han trykker "^" knappen, men du trykker vell mellomrom etter du har trykket på den knappen? trykk en gang på "^" å uten å trykke noe annet trykker du A da ska du se du får en : ä eller Ä
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg er da ikke helt dum heller . Gjør alt riktig skjønner du.


¨¨o ¨¨a

Du gamla, du fria du liksom...
Sist endret av shonny; 28. mai 2008 kl. 22:18.
Du trykker bare ALT-"^-tasten" og så på o eller a. Viktig og bruke ALT knappen, viss ikke virker det ikke.
Sist endret av shakin; 28. mai 2008 kl. 22:21.
rart det ikke går til deg, ser nesten ut som du trykker 2 ganger før du trykker A el. O.. har aldri hatt det probleme der, frustrerende tipper jeg
Trådstarter
Sitat av shakin
Du trykker bare ALT-"^-tasten" og så på o eller a. Viktig og bruke ALT knappen, viss ikke virker det ikke.
Vis hele sitatet...
Takk for den, nå fikk du meg til åpne webcamerasamtale med en gutt på msn.

Det var de ryktene ja...


lazor: Ja, syntes det er rart selv. Utrolig irriterende også
men trykker ikke to ganger nei, selvom det ser sånn ut
Sist endret av shonny; 28. mai 2008 kl. 22:30.
Er det Logitech-tastatur du har? Kan være du har inne en F-tast, jeg vet at alfakrøllen og klemmer pleier å gjøre seg vanskelige da.
Trådstarter
Sitat av Mushy
Er det Logitech-tastatur du har? Kan være du har inne en F-tast, jeg vet at alfakrøllen og klemmer pleier å gjøre seg vanskelige da.
Vis hele sitatet...
Nei, bruker Saitek Eclipse.
Jeg fikk plutselig det samme problemet med min PC en gang. Det ordnet seg da jeg restartet PCen.
Trådstarter
Sitat av Fortune
Jeg fikk plutselig det samme problemet med min PC en gang. Det ordnet seg da jeg restartet PCen.
Vis hele sitatet...
Hjelper ikke med restart hos meg...