Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1941
Det har vært tatt opp før, men jeg tror mange trenger en påminnelse.

Det gikk opp for meg i går da jeg hadde bladd meg sikkelig langt bak i galleriet og sett gjennom kommentarer på div bilder. Folk hadde postet både wow og CS bilder og andre heller "dårlige" photoshop bilder. Gjett hva, folk var hyggelige og kom i blandt med konstruktiv kritikk, tror ikke engang noen hadde hørt om utrykket "flaming" enda.

Nå, er alle postene fulle av flaming, morsomme og underholdende tråder og bilder blir slettet over en lav sko. Freakforum har gått 'over the edge' og blitt 101% nerd. Det verste er at nesten ingen er noe særlig hyggelige lenger.

Hva kan vi gjøre med dette? Moderatorer kan kanskje la noen tråder og bilder som ikke nødvendigvis er proppet med informasjon og fakta slippe igjennom.

Angående oppførsel, der synes jeg moderatorene kan bli hardere, utesteng folk som flamer, uten varsel. Folk som slenger fra seg små tåpelige sårende(?) kommentarer vil i hvertfall ikke jeg ha her.

Kan du poste en link til et bilde der et bilde av World of Warcraft ikke blir flamet?
Knowledge's Avatar
Trådstarter
Sitat av OoM
Kan du poste en link til et bilde der et bilde av World of Warcraft ikke blir flamet?
Vis hele sitatet...
Jeg blar ikke så langt tilbake igjen, men det er et bilde av en lvl 14 tauren hunter med peten sin på en bakketopp, er visstbok fra beta.

EDIT: http://freakforum.nu/galleri/showima...&searchid=2168
Sist endret av Knowledge; 20. mai 2008 kl. 11:48.
Altså, har det ikke gått opp for deg at folk begynner å gå lei?
Det er ikke så kult med "NFF kommer med <random>" fra vg.no heller.

Det blir jo det samme som å se dumt på en person som går med stil som stammer hardt ifra 90 tallet.
Da personen svarer "ey! Det var kult for 17 år siden, ikke flame meg!"
Knowledge's Avatar
Trådstarter
Sitat av OoM
Altså, har det ikke gått opp for deg at folk begynner å gå lei?
Det er ikke så kult med "NFF kommer med <random>" fra vg.no heller.

Det blir jo det samme som å se dumt på en person som går med stil som stammer hardt ifra 90 tallet.
Da personen svarer "ey! Det var kult for 17 år siden, ikke flame meg!"
Vis hele sitatet...
Du setter det ikke bare litt på spissen nå vel
Folk kunne blitt mer hyggelig, men så er det noe med enkelt personer her inne også da...
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Sitat av Knowledge
Jeg blar ikke så langt tilbake igjen, men det er et bilde av en lvl 14 tauren hunter med peten sin på en bakketopp, er visstbok fra beta.

EDIT: http://freakforum.nu/galleri/showima...&searchid=2168
Vis hele sitatet...
Takk for at du gjorde meg oppmerksom på et wow-skjermbilde jeg hadde gått glipp av å flame.
Folk får som oftest det de fortjener, og det finnes mange mennesker der ute som ikke har livets rett. Folk blir lei og irritert når det samme skjer om og om igjen.

Som overskriften din f.eks - Hva i alle dager har den med tråden å gjøre? Slike ting irriterer folk, og da får man et sint og "flamete" svar tilbake. Skal dog nevnes at den uformelle tonen er mye sterkere i galleriet enn resten i av forumet. Det liker jeg - Et slags flåseområde.
Sitat av Knowledge
Du setter det ikke bare litt på spissen nå vel
Vis hele sitatet...
Nei, jeg gjør faktisk ikke det.
Jeg ser ikke poenget å være snille med folk som poster bilder som var morsomme i 2003.
Vi vil ikke ha mer av de bildene.
Sist endret av oom; 20. mai 2008 kl. 12:07.
Legger folk ut bilder som bryr folk midt oppi rattata, så får de også høre det.
Knowledge's Avatar
Trådstarter
Fks, ta dette:

http://freakforum.nu/galleri/showima...atid=newimages

Hva var så galt med det?
Hva viser det? Hva skal det forestille? Gi oss ting som interesserer oss, ikke legg ut uforståelige makkverk som sier nix nada. Er det vanskelig å forstå?

"første gang jeg har laget et bilde:P"
Så ikke plag oss med det!
Sist endret av Keyser Söze; 20. mai 2008 kl. 12:15.
Vel, Det ser ut som en kollisjon av farger, tilsynelatende uten grun, med rester av to mopedhjul.

Makes perfect sense.
Knowledge's Avatar
Trådstarter
Nei off, for å være litt usaklig: Noen av dere har sugd moderatorkukk litt for lenge.
Det er en norm, uskreven regle at man ikke poster det første bildet man photoshopper. Spessielt ikke når det er et såpass voldatt bilde...
Sitat av Knowledge
Nei off, for å være litt usaklig: Noen av dere har sugd moderatorkukk litt for lenge.
Vis hele sitatet...
Dette er det som ødelegger et forum, trolling - Fordi man ikke har noe annet å si. Alt vi gir deg er svar og grunner, klarer ikke du å komme med kommentarer som motbeviser oss, bør du vel egentlig: 1: Holde kjeft, 2: Se at vi har rett
Jeg er faktisk litt enig med Knowledge jeg. Det er ikke alltid en veldig hyggelig tone, men mindre bildet er veldig bra, eller det er en vif som poster det. Mulig det er meg, men må si meg delvis enig, samtidig som det er ganske mange lite bra bilder også.
Sitat av Knowledge
Nei off, for å være litt usaklig: Noen av dere har sugd moderatorkukk litt for lenge.
Vis hele sitatet...
Det som mushy sa.
I tilleg legger jeg til: Idioti å komme med slike utsagn.
Sist endret av oom; 20. mai 2008 kl. 12:35.
Det artige er at det ved gjevne mellomrom kommer det slike sutretråder om at nFF ikke er det samme som det pleide å være, eller at ditt og datt ikke er lov.

Og du whiner på flaming? Hvis folk hadde klart å forstå at et fem minutters photoshop-arbeide og et meningsløst bilde ikke hører hjemme her, da kunne vi diskutert det.
Sitat av max-mekka
Jeg er faktisk litt enig med Knowledge jeg. Det er ikke alltid en veldig hyggelig tone, men mindre bildet er veldig bra, eller det er en vif som poster det. Mulig det er meg, men må si meg delvis enig, samtidig som det er ganske mange lite bra bilder også.
Vis hele sitatet...
Jeg ser hva du mener, men jeg tror det er en annen grunn til at VIFs ikke blir flamet: De legger ikke ut dårlige bilder. Og derfor er de nok VIF også, fordi de beriker forumet, ikke trekker det ned i dass. Selvfølgelig, det finnes unntak, jeg også kjenner innvandrere som ikke stjeler og bruker blind vold.
Sitat av Mushy
Jeg ser hva du mener, men jeg tror det er en annen grunn til at VIFs ikke blir flamet: De legger ikke ut dårlige bilder. Og derfor er de nok VIF også, fordi de beriker forumet, ikke trekker det ned i dass. Selvfølgelig, det finnes unntak, jeg også kjenner innvandrere som ikke stjeler og bruker blind vold.
Vis hele sitatet...
Så absolutt et bra poeng, men folk liker vifs bedre enn andre medlemmer. Det er en grunn til at du har 63 kp, og Dontomaso og vidarlo nærmer seg 1000 kp. De er ikke 60 ganger smartere enn deg. Jeg klandrer ingen. Jeg syns absolutt de folka fortjener dems kp, men man blir jo mer og mer subjektiv til de forskjellige medlemmene. Det er noen medlemmer som BARE kommer med møkkaposter, og det er svært skjeldent at jeg gir de KP, selv hvis de hadde kommet med en typisk "dontomaso-kommentar som får masse KP" Så hadde det ikke vært sikkert at jeg hadde gitt de kp, rett og slett pga min subjektive mening.

Er enig med deg at det er en grunn til at de er vifs, fordi de er noen gode medlemmer. Så absolutt
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av Knowledge
Nei off, for å være litt usaklig: Noen av dere har sugd moderatorkukk litt for lenge.
Vis hele sitatet...
Ingen har sugd min kuk, og selv om noen hadde gjort det hadde jeg neppe gitt dem noen fordeler av den grunn. Oralsex skal komme av gleden å ha penis i munnen, ikke ønsket om å få noe tilbake.