Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 5289
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter en hard dag i går, har jeg en enda hardere dag i dag. Så da tenkte jeg kunne være morsomt å høre hva deres beste tips mot fyllesyken er?

Jeg er en av de som blir hard rammet av fyllesyken, så her er det mat, Paracet, drikke og søvn som gjelder. På ekstra tøffe dager, som i dag, så kan det hende at jeg må ta en øl for å knekke det verste.

P.s. Jeg oppretter tråden anonymt da jeg også får fylleangst
Drikk mye vann, små slurker ofte. Få i deg litt mat for å gi kroppen litt påskudd og noe å jobbe med, ta en lang og varm dusj helt til det ikke er mer varmtvann igjen. Når du føler deg litt bedre etter et par paracet, tving deg selv ut i frisk luft, det hjelper veldig ofte og du kommer til å føle deg litt mer opplagt etterpå.

Og så er nok mye søvn også godt og nødvendig for kroppen. Ha vann stående ved sengen som du kan drikke når du våkner, da du mest sannsynlig er veldig tørr i munnen. Ha det mørkt og kjølig på soverommet, da varme kan gjøre det ekstra ubehagelig når man er fyllesyk.

God bedring
Reparere med en pils eller 3..ellers hjelper feit mat veldig, f.eks Burgere, steik deg bacon og gomle på dette
Jeg vil fokusert mer på forebygging enn symtombehandling.
Weed, blueberry pancakes med bacon, appelsinjuice og en stor bloody mary.
Legevakta anbefaler 50/50 farris og eplejuice.
Altså det varierer fra person til person hva som «funker», men generelt sett - mat, drikke, dusj, mild aktivitet osv.
Av erfaring må man oftest ta tiden til hjelp når man først blir fyllesyk, og heller tenke på hvordan man kan forebygge til neste gang.
Sist endret av dreamcave; 12. september 2019 kl. 17:27.
Du trenger elektrolytter. Ta en teskje salt sammen med vann. B vitaminer kan også hjelpe.
Pils og kokain er det som funker best
Hvis man virkelig vil bli bra igjen: Bading funker alltid. Helst ute i saltvann.
Alternativt en tur i skogen med litt tempo/stigning. Ta med brus eller tyggis mot plutselig munntørrhet eller spy. Vær forberedt på at det kanskje føles som du skal dø i starten.
(Men det må være lov å ta seg en dag på sofaen og runne Netflix også as.)
Masse vatn, mat, dusj, liten tur om du orker.

Kan nevne alle disse, men det aller best er hasj.
Glømmer du at du er fyllesjuk
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eneste jeg klarer er tre paracet, matbestilling på døra om jeg ikke har noe salt og fett hjemme fra før (potetgull , bacon, pizza i fleng helst), cola eller noe annet kullsyreholdig men cola har en ekstra magisk kraft, mye vann, prøve å spy om jeg er uggen,
Ta en sovetablett evn allergitablett eller seig joint (kommer veldig ann på hasj typen for noen får man tankespinn av og det er det siste som er digg fyllesyk. Men en man blir ordentlig stein og sløv i kropp og sinn av funker om man ikke har noe imovane, truxal eller lignende) og å stå i dusjen med varmt vann på nakken og lyset av til jeg nesten sovner eller hvertfall til mye av hodepinen gir seg, og legge meg igjen til neste dag.

Å trene eller være i frisk luft osv er bare å glemme.

Ugh....!
I går begynte jeg å lure på om jeg skal ta meg en tur ut til helga, men denne tråden minte meg på at det pokker ikke er verdt det! Er noen år sida jeg innså det så jeg drikker bare tre fire ganger i året nå men begynte å bli lysten her i det siste men FUCK IT , gift hælvete

God bedring!
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En halv xanax før leggetid gjør underverker for min del.
Drikke 1-2 liter vann på styrten før du legger deg og spis et stprt måltid før du begynner å drikke.
Bacon, en god venn, og en film du har sett før. Og bacon.
Sitat av *pi Vis innlegg
Bacon, en god venn, og en film du har sett før. Og bacon.
Vis hele sitatet...
Nesten, du mangler sjokolademelk.
Farris og eplejuice hørtes ikke dumt ut, godt er det også. Farris inneholder salt, juice sukker.

Hvis du orker, å spise noe fett og gjerne næringsrikt hjelper. Litt stekt laks, potet, grønnsaker og saus hjelper meg. Pizza og brus er godt, lindrer litt der og da, men man blir så tung og daff etterpå, og kroppen jobber mye med all den tunge maten, som ikke hjelper hjernen noe særlig.

Ellers er det vanskelig å finne noen mirakelkur. Det var en tråd for en liten tid siden hvor det stod om piller som hjalp med nedbrytning av alkoholen i leveren, som skulle hjelpe mot fyllesyke. Og andre typer medikamenter. Noen sverget til dem, jeg har aldri prøvd det, men det virker interessant. Skulle ønske jeg fant den tråden igjen.

Å være i svømmebasseng hjelper meg en del. Eller i det minste å ta en dusj, og helst reint sengetøy. Skru av all elektronikk, ta på øyemaske og ørepropper og bare lukke øya noen timer, selv om man ikke får sove. Gi hjernen hvile.


Sitat av svartemaja Vis innlegg
Pils og kokain er det som funker best
Vis hele sitatet...
Så en dokumentar av Motörhead en gang, og der gjorde de det du skriver, og de kalte det "full English (breakfast)".. temmelig morsomt.


Siden noen nevner "bacon", se Lock, stock and two smoking barrels", den er fin når man er fyllesjuk.
Sist endret av Nature Spirit; 13. september 2019 kl. 02:04.
ikke ta dette som en anbefaling da jeg ikke anbefaler dop, iallefall ikke nå når jeg er nykter.

Men xanor eller rivotril fjerner fyllesyken totalt for min del, og rivotril har jeg aldri vært begeistret for i det hele tatt men for fyllesyke er det bliss.

eller så funker en shot med absinth eller ratzeputz. drikker du ofte er et tips fra meg å ha ei flaske ratzeputz stående i skapet kun som medisin for fyllesyke. fyllesyke er det verste som er, vil heller ligge ei uke med influensa enn èn dag med fyllesyke.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Nesten, du mangler sjokolademelk.
Vis hele sitatet...
Ja. Og bacon.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det virkelig noen som har god effekt av å røyke når man er fyllesjuk? Jeg har gjort det en gang, og gjør det aldri igjen. Jeg fikk den jævligste fylleangsten ever.
Sitat av moret Vis innlegg
Weed, blueberry pancakes med bacon, appelsinjuice og en stor bloody mary.
Vis hele sitatet...
Han ba om tips til fyllesjuke, nå bare frister du unødvendig!
R.i.p 23.04.2021
Det som hjalp for meg var og spare 3 kalde halve til dagen derpå ,og lage en stor tacomiddag uten særlig grønt men med mase klissete kjøttdeig og ost.
Leste en plass at antihistaminer (allergimedisin) skulle hjelpe, men da må de taes før alkoholinntak
Sitat av Deceptive Vis innlegg
Leste en plass at antihistaminer (allergimedisin) skulle hjelpe, men da må de taes før alkoholinntak
Vis hele sitatet...
Jeg tror samtlige som har pollenallergi kan avkrefte at det er noen mirakelkur.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Mange gode råd her

Weed/hasj røyker jeg ikke lenger og ble utrolig mye dårligere av det dagen derpå.

Bacon er alltid gull.

Allergimedisin funker ikke på meg da jeg bruker det til vanlig.

Ikke rart jeg var ekstra dårlig, fant ut senere at jeg hadde en kraftig forkjølelse med feber
https://www.apotek1.no/produkter/res...x10stk-903448p

En slik før du begynner å drikke + 1 når du kommer hjem sammen med 0,5 - 1L vann. Hjelper alltid veldig for meg
Sist endret av SJefen; 14. september 2019 kl. 13:58.
Sitat av SJefen Vis innlegg
https://www.apotek1.no/produkter/res...x10stk-903448p

En slik før du begynner å drikke + 1 når du kommer hjem sammen med 0,5 - 1L vann. Hjelper alltid veldig for meg
Vis hele sitatet...
Takk for tipset skal prøve dette nedte helg
Egg og bacon.
Frisk luft med litt rolig aktivitet.
Varmt bad.
Drikk vann/juice.
Søvn.

Ser jo nå at det meste er nevnt, så dette blir jo et lite sammendrag.
Eggeplommer
Uvaksinert 👍
Spaghetti med en god kladd smør og litt salt på.
Skremmende å lese at folk sier piller og kokain er det beste rådet her. Det er de dårligste rådene jeg noen gang har hørt
Sitat av GodMorgenJuice Vis innlegg
Skremmende å lese at folk sier piller og kokain er det beste rådet her. Det er de dårligste rådene jeg noen gang har hørt
Vis hele sitatet...
så hva er ditt råd da`? husk du er på freakforum.
kan følge opp forrige mann med å si at speed røsker fyllesjuka til faenivold. Vekke innen timen samme om det er på richters fyllesjuke 3 eller 7 ! Men så må du stuke litt da og har egentlig bare satt fyllesjuka til side for en annen tyngde.

Enkelt valg for noen, utenkelig for andre.

Men inni er vi like .... (?)
Det beste jeg fant ut (jeg drikker nesten ikke lenger, så jeg har ikke det problemet lenger), er å ikke legge seg mens man fortsatt føler seg beruset. Etter at jeg fant den metoden slapp jeg pent unna alt av problemer.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har vel så og si sluttet å drikke nå, men før så var det denne rutina etter en hard helg:

1) Våkna opp, tror jeg skal dø fordi jeg er så dårlig, skjelver, kvalm, hodepine etc.
2) Karvet meg ut av senga og tar en dusj
3) Chugget ned 1 liter vann med pittelitt salt oppi
4) Bestilte mat (pizza, burger osv) + powerade
5) Maten ankommer leiligheten
6) Poppa 10 mg valium eller 1mg xanor + 150 mg kodein (fjerner alt av fyllesjuka og nervene)
7) Spiste maten å drakk poweraden
8) Tok en runk
9) La meg på sofaen og titta på en film til jeg sovnet av
10) Våknet opp helt frisk som en fisk etter 5-6 timer, men med fucka døgnrytme fordi jeg sov hele søndagen som gjorde at jeg ikke fikk sove natt til mandag...

Anbefaler ingen å ta benzo eller opiater eller noe som helst av "knark" mot fyllesjuka annet enn søvn, mat, dusj og en runk. Er en dårlig ide å ta piller for å drepe en nedtur (alkohol-nedtur) men hjalp for min del

Men som sagt, har så og si lagt alkoen på hylla nå.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
så hva er ditt råd da`? husk du er på freakforum.
Vis hele sitatet...
Finnes ingen gode råd. Spis, drikk, slapp av. Ja er på freak, men anbefale avhengighetsskapende midler er helt bak mål
Tja for min del må man bare ta tiden til hjelp.

1. Sov et par timer til etter du våkner første gangen. Allerede etter det føler man seg bedre.

2. Dra på butikken, kjøp 1,5l cola eller Pepsi Max.

3. Bestille noe junkfood. Pizza eller burger eller noe feit mat. Stort sett eneste jeg får i meg dagen etter, men sånn egentlig gjør feit mat bare fyllesyken verre.

4. Ligge i senga, se på noe man liker. Fyllesyken blir borte i løpet av dagen..
Sitat av GodMorgenJuice Vis innlegg
Skremmende å lese at folk sier piller og kokain er det beste rådet her. Det er de dårligste rådene jeg noen gang har hørt
Vis hele sitatet...
Avlat og salmesang i kirka under gudstjeneste er kanskje mer passende?
Pils og en dukk i sjøen
Diazepam, hvis du ikke skal drikke kommende 24 Tim.
For min del så er det lite å gjøre. Min fyllesjuke setter seg mest i magen, så er jeg veldig fyllesjuk er reparasjon, feit mat og sånt utelukket. Jeg bare spyr. Det eneste som funker for meg er det kjedeligste tipset av alle (og jeg synes det er litt rart at ingen har kommet med det enda): å ikke drikke så mye!
Sist endret av Splooge999; 16. september 2019 kl. 12:28.
Sitat av Splooge999 Vis innlegg
(og jeg synes det er litt rart at ingen har kommet med det enda): å ikke drikke så mye!
Vis hele sitatet...
Tenkte det sa seg selv Når vi er inne på forebyggende tiltak: Spis godt FØR du legger deg.
Det verste jeg kan gjøre er å ligge inne og ikke gjøre noen ting, eller bare titte på TV-en. Da blir jeg for bevisst på hvor dårlig jeg er. Derfor liker jeg heller å chugge nedpå vann, en enhet eller to, og så komme seg ut på en halvtimes gåtur med en banan i lommen. Komme hjem til noe enkel matlaging ala comfortfood og en J, i aller beste fall en dame også; da er jeg bedre enn frisk.
Sitat av *pi Vis innlegg
Tenkte det sa seg selv Når vi er inne på forebyggende tiltak: Spis godt FØR du legger deg.
Vis hele sitatet...
Hvis man chugger nedpå vann før leggetid hjelper det også mye.
Et par glass vann igjennom kvelden, mat og noe vann før du legger deg - gjerne noe litt salt. Mat og vann når du står opp + litt frisk luft/gåtur så en ikke blir liggende å vri seg i elendigheten.

Sistnevnte går mest på viljestyrke, de andre gjør underverker om en bare klarer å huske på det.
Sist endret av i_et_nøtteskall; 16. september 2019 kl. 20:20.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva tenker dere om tramadol eller oxy?