Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1315
Hei. Jeg har fått tilbud om studieplass, da via y-veien.
Jeg gikk ut av VGS med lite motivasjon og få tanker om hva skolen faktisk betydde, så jeg ga litt f i karakterer. Jeg har bestått fagprøve og har snart 4 år etter det, og nå begynner jeg å bli litt lei jobben min.

Er det noen som kan fortelle meg litt om hva jeg kan forvente om jeg velger å gå for denne utdanningsløypa?
Er det i løpet av 2 semester eller er det sommerkurs?
vamvam's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hurricane76 Vis innlegg
Er det i løpet av 2 semester eller er det sommerkurs?
Vis hele sitatet...
Sistnevnte.
Jeg tok bacheloren min via y-veien, etter fire år med fagbrev. Det fungerer IKKE å gi f i skolen denne gangen hvis du i det minste skal bestå.
Uansett så er det ikke gitt at du får deg en jobb med ett middelmådig vitnemål, arbeidsgivere idag har muligheten til å plukke fra øverste hylle. Men gå for høyere utdanning, du lærer mye om deg selv og ikke minst om ting du ikke visste fra før av via fagene. Lykke til!
Sist endret av gulsaft; 6. mai 2019 kl. 08:15.
Sitat av gulsaft Vis innlegg
Jeg tok bacheloren min via y-veien, etter fire år med fagbrev. Det fungerer IKKE å gi f i skolen denne gangen hvis du i det minste skal bestå.
Uansett så er det ikke gitt at du får deg en jobb med ett middelmådig vitnemål, arbeidsgivere idag har muligheten til å plukke fra øverste hylle. Men gå for høyere utdanning, du lærer mye om deg selv og ikke minst om ting du ikke visste fra før av via fagene. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Nå skal det vell også sies at en ingeniørutdanning med relevant fagbrev er ekstremt ettertraktet uansett karakterer. Jeg har hørt flere arbeidsgivere fortelle at de ansetter èn med fagbrev og C i snitt langt framfor de med A i snitt uten fagbrev.
Du kan vel forvente deg mye matematikk. Mer enn det vet jeg ikke.
Sitat av olsenjane Vis innlegg
Nå skal det vell også sies at en ingeniørutdanning med relevant fagbrev er ekstremt ettertraktet uansett karakterer. Jeg har hørt flere arbeidsgivere fortelle at de ansetter èn med fagbrev og C i snitt langt framfor de med A i snitt uten fagbrev.
Vis hele sitatet...
Send meg gjerne kontaktinformasjonen til disse arbeidsgiverne, jeg er nemlig arbeidsløs og drukner i studiegjeld tre år etter jeg ble ferdig.