Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2718
Noen som kjenner tilstandene på denne adressen nå?

Nå er det snart 20 år siden, men jeg har en del spesielle minner fra dette stedet. Bl.a. de flimrende lysstøffrørene i gangen, og den stadige ropingen fra diverse rastløse nattevandrere i området. Og naboen, som stort sett tilbrakte dagen med å sove, iblant var oppe for å urinere på den felles takterrassen.

En av disse 1-romsleilighetene ble nylig annonsert for nesten 2 millioner, så det tyder kanskje på at ting har bedret seg. Eller?
Hva med litt bakgrunnsinformasjon for oss som ikke vet hva du prater om?
Det virket vel egentlig ganske rett frem... H*n har bodd på addressen tidligere, opplevde mye støy og kanskje dårlig miljø, om ikke også dårlig vedlikehold i bygget. TS lurer på om tilstandene i bygget er forbedret seg eller ikke gjennom årene, da det ligger en leilighet ute for salgs?
Det høres jo litt ut som det er en historie bak dette. Virker snodig for meg å bare spørre om tilstanden på en tilfeldig adresse man har bodd på ihvertfall. Ikke at det er noe galt med det, Det finnes en del spesielle adresser rundt om i byen som er kjent for å ha huset mye rart, som 88-blokka på Hovseter for eks. Jeg har aldri hørt noe slikt om Kirkeveien 57, og det dukket ingenting opp umiddelbart i google.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Når det gjelder prislappen er det vel ca. det man må ut med for et bøttekott som man deler med 3 gatenarkiser, en seriemorder og en rabiat bikkje hvis man var heldig og fikk det rimelig.
Nå har nok både boligene og beboerne kirkeveien vært for vestkantens fillefranser å regne, men at det skal ha vært så ille har jeg vanskelig får å tro. Feks Neuberg gt er jo en fet adresse to steinkast unna. Men klart kirkeveien hele veien ned mot sognsveien har jo alltid vært kraftig trafikkert noe som nok har spilt inn på både prisene og også utleiemarkedet. Men så har du jo marienlyst som jo er som å "bo i skogen" rett over veien og en liten hinketur nedover, og fagerborg på andre siden. Alt dette er jo kremen av majorstua og at det har vært bygårder med så mye rart som du nevner har gått meg hus forbi. Men nå henger jeg ikke i kirkeveien heller da.

2 mill vindu mot kirkeveien og trafikkstøyen da? Og halvannen gang mer om det hadde vært inn mot bakgård? Den kan ikke ha vært særlig stor den boligen. Snittet feks på Sagene er vel på drøye 70K prkvm. På Frogner fra opp mot 90 k kvm og oppover til oppmot 130 kanskje? Og majorstuen høy 70 oppmot lav 80k per kvm? Si du lander på lav 70 akkurat i kirkeveien pga bråk og trafikk så får du 25-30 kvm. for 2 mill. Nå skrev du ikke noe om ant kvm på objektet. Er størrelsen noe særlig mer enn 30 så har det vært mye for pengene, og motsatt om du nærmer deg 20.
Sist endret av frtoretang; 7. november 2017 kl. 00:12.
Må si meg enig med mentalmelt. Jeg får følelsen av at dette er en adresse alle burde ha kjennskap til. Hvis ikke er det en litt pussig greie å spørre om, for da er det kanskje bedre å ta en telefon til eiendomsmegler f.eks. De kjenner forholdene og svarer kanskje oppriktig om man spør konkret.
Sist endret av Pope; 7. november 2017 kl. 09:53.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
2 mill vindu mot kirkeveien og trafikkstøyen da? Og halvannen gang mer om det hadde vært inn mot bakgård? Den kan ikke ha vært særlig stor den boligen. Snittet feks på Sagene er vel på drøye 70K prkvm. På Frogner fra opp mot 90 k kvm og oppover til oppmot 130 kanskje? Og majorstuen høy 70 oppmot lav 80k per kvm? Si du lander på lav 70 akkurat i kirkeveien pga bråk og trafikk så får du 25-30 kvm. for 2 mill. Nå skrev du ikke noe om ant kvm på objektet. Er størrelsen noe særlig mer enn 30 så har det vært mye for pengene, og motsatt om du nærmer deg 20.
Vis hele sitatet...
Jepp, 2 mill (eller 1.750.000 tror jeg) var prisantydning for en ca 25 kvm stor leilighet med tekjøkken og utsikt mot Majorstukrysset.

Imidlertid fikk man eget bad og toalett med på kjøpet, til forskjell fra der jeg bodde hvor nærmeste nabo disponerte samme fasiliteter. Videre var leiligheten nyoppusset og ikke med grønt vegg-til-vegg teppe.

Ellers har du rett i at det er et ganske attraktivt område i forhold til Frognerparken osv.
Ja nå er vel knutepunktet majorstua kanskje minst like attraktivt for mange som Frognerparken. Personlig hadde jeg ikke orket vindu ut mot kirkeveien. Det hadde tatt livsgleden ut av meg. Husk at i mange av de gamle gårdene så blir det nesten skjelvinger oppover i etasjene når det passerer tungtrafikk. Noe som det jo ofte gjør på kirkeveien. Så er det støtt blålys, sirener etc. Prismessig tror jeg du kan få det minst like kjekt feks på st.hans haugen - sagene - torshov. Langt roligere, store indre gårdsrom, velholdte bygårder etc.