Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 4400
Var akkurat på ICA og til min store overaskelse var redbull kommet.

19,50 per boks.

Er dette ekte Red Bull? Hva synest dere om at Red Bull er kommet til Norge?
Hva synest du om Red Bull?

En siste ting, jeg skulle se om jeg fikk noen effekt i det hele tatt så nå har jeg styrtet 4 stk på ...ca 5min. Har ikke merket noe enda.
Det er ekte Red Bull, personlig synes jeg det er bra for endelig slipper du faktisk dra til utlandet om du skal ha det.

Red Bull er faktisk overraskende godt og oppkvikkende, iallefall etter min erfaring.
Taurin har i den senere tid blitt en populær ingrediens i energidrikker, for eksempel Red Bull. Stoffet har imidlertid ingen dokumenterte stimulative effekter.

http://no.wikipedia.org/wiki/Taurin

Jeg syntes at RB er på lik linje med burn og battery, funker fjell til å blande med alkohol for å få en piff på rein sprit, men utenom det har jeg liten effekt av å nyte det som rein tørste drikk siden det er dyrt.
og at det har vært ulovlig i norge frem til er egentlig litt latterlig, den norske stat er flinke til å "banne" ting men hvorfor de gjør det er ofte over en sak som har hendt et annet sted på kloden..

Kan foreksempel nevne en av mine favoritt karuseller gjennom tidene, Ufoen, den som snurret rundt kjempe fort:P den hoppet av pga av teknisk feil i sverige, og ble derfor automatisk ulovlig i norge! mye sånnt som skjer her til lands som er direkte latterlig:P men ja redbull er nå kommer og kommer ikke som et sjokk at det er dyrt.
men penger er ikke problem for folk i dag, har de lyst på noe kjøper de det uten å tenke på pris så mye
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Du kan lese om det idenne tråden
Jeg drakk 6 redbulls igår klokken 7. (Ja tenkte ikke over det at jeg faktisk skulle på skolen dagen etterpå.)
Og var lys våken til 3, så tok jeg en sovetabelett. Vil nok si at dette er Norges sterkeste energi drikk, og har helt lik effekt som den i utlandet.
Gucci gang
Fusjon's Avatar
Mener å ha lest et sted at det var to gutter som drakk 54 red bull og døde..Er kanskje en advarsel da om at man ikke kan ta FOR MYE
Men det er latterlig at de gjorde drikken ulovlig
Skal knækkes
Golder's Avatar
Drikker du 54 red bull er jo problemet at du drukner fordi du har drukket for mye, ikke at koffeinen dreper deg... :P
Det var 2 søte jenter som delte ut Redbull i Asker ista, de hadde en Redbull Minicooper ^^
Knowledge's Avatar
Trådstarter
Hm ok, hva med B12? Det er vel ikke bra og få for mye av?
Er det ikke B12 som tas av bartendere for at de skal bli midre alkoholpåvirket?
Uansett, trodde denne ble fjernet/redusert i den norske versjonen av redbull?
hest er best
epledisco's Avatar
Sitat av Isbit Vis innlegg
Det var 2 søte jenter som delte ut Redbull i Asker ista, de hadde en Redbull Minicooper ^^
Vis hele sitatet...
jeg fikk også RB i asker istad. Godsaker!
Helt gratis? en hel boks?
Nei, det er ikke ekte redbull. Det er "norge" versjonen med mindre B6 vitamin. Bortsett fra det, ekte.
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Sitat av Isbit Vis innlegg
Det var 2 søte jenter som delte ut Redbull i Asker ista, de hadde en Redbull Minicooper ^^
Vis hele sitatet...
Jeg som syntes at en vanlig Mini Cooper var badass, så kommer noen i en Red Bull-Cooper ?

Her i Måløy er det kun Red Bull på Shell foreløpig, og den koster 31kr pr. boks
Sist endret av Deadlock Radium; 29. mai 2009 kl. 15:09.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Kjøpte meg selv en Red Bull boks for to dager siden, på Narvesen på Thorshov. Tror den kostet oppunder 30 kr for en boks på Narvesen. Regner med at det også gjelder 7-11 og/eller andre kiosker som selger Red Bull!

God drikk, men ikke verdt så ekstremt mye. Kjøpte den kun fordi det var nytt :P
"Drakk 54 Red Bull og døde"...
Red Bullshit!

Ingen kan drikke så mange. Man hadde sannsynligvis dødd før.
Red Bull smaker kjempegodt, og det er greit med en i blant.
Men ikke faen om jeg kommer til å drikke det titt og ofte.
Dere VET at Taurin faktisk opprinnelig bare brukes til hjertesyke i medisin?
Dette utvinnes først og fremst fra oksenyrer, selv om den i Red Bull er en syntetisk versjon.

Det er ikke helt heldige saker... man har hatt dødsfall etter bare 1 og 2 bokser før også.
Så vær oppmerksomme på dette, og ta det med ro! Men kos dere!
Sitat av luguberduo Vis innlegg
Dere VET at Taurin faktisk opprinnelig bare brukes til hjertesyke i medisin?
Dette utvinnes først og fremst fra oksenyrer, selv om den i Red Bull er en syntetisk versjon.
Vis hele sitatet...
kanskje en grunn til at det heter Red Bull

btw, på boksen står det mengde vitamin B12: (husker ikke mengde), 200 % av anbefalt dagsdose (per boks)
Sitat av luguberduo Vis innlegg
"Drakk 54 Red Bull og døde"...
Red Bullshit!

Ingen kan drikke så mange. Man hadde sannsynligvis dødd før.
Red Bull smaker kjempegodt, og det er greit med en i blant.
Men ikke faen om jeg kommer til å drikke det titt og ofte.
Dere VET at Taurin faktisk opprinnelig bare brukes til hjertesyke i medisin?
Dette utvinnes først og fremst fra oksenyrer, selv om den i Red Bull er en syntetisk versjon.

Det er ikke helt heldige saker... man har hatt dødsfall etter bare 1 og 2 bokser før også.
Så vær oppmerksomme på dette, og ta det med ro! Men kos dere!
Vis hele sitatet...
Dette er riktig ja.

Om du hadde drukket 54 rebull, altså 16 liter (!!!) så hadde du ødelagdt opp kroppen pga all væsken. Salt balansen ville vært helt feil, og .. Vel, det hadde nok ikke vært redbull som drepte deg
Sist endret av Jazzin; 29. mai 2009 kl. 16:32.
Men er det noen her som vet hvorfor det i det hele tatt var ulovlig? Evt. linker til kilder osv?
Sitat av luguberduo Vis innlegg
Dette utvinnes først og fremst fra oksenyrer, selv om den i Red Bull er en syntetisk versjon.
Vis hele sitatet...
Taurin ble først oppdaget i gallen til en okse
Galle produseres i leveren

Ikke nyrene
Sitat av Stvg22 Vis innlegg
Men er det noen her som vet hvorfor det i det hele tatt var ulovlig? Evt. linker til kilder osv?
Vis hele sitatet...
Red Bull var ulovlig på grunn av store mengder koffein, og koffein var klassifisert som legemiddel frem til i år.
http://no.wikipedia.org/wiki/Red_Bull
Sist endret av Restyle; 29. mai 2009 kl. 17:31.
Sitat av Stvg22 Vis innlegg
Men er det noen her som vet hvorfor det i det hele tatt var ulovlig? Evt. linker til kilder osv?
Vis hele sitatet...
Siden drikken ikke lenger er klassifisert som et legemiddel og grunnet Norges medlemskap i EØS åpnes det nå for å selge drikken i norske butikker og dette skjer allerede fra mai.

- EØS-avtalen forutsetter jo at det er fri passasje av denne type varer også inn over Norges grenser, med mindre det er særskilte vern, noe som ikke foreligger her.
Uten vitamin
Norsk Red Bull får de samme taurin og koffein-nivåene som sine utenlandske versjoner, men uten B-vitamin B7
Gucci gang
Fusjon's Avatar
Sitat av luguberduo Vis innlegg
"Drakk 54 Red Bull og døde"...
Red Bullshit!

Ingen kan drikke så mange. Man hadde sannsynligvis dødd før.
Red Bull smaker kjempegodt, og det er greit med en i blant.
Men ikke faen om jeg kommer til å drikke det titt og ofte.
Dere VET at Taurin faktisk opprinnelig bare brukes til hjertesyke i medisin?
Dette utvinnes først og fremst fra oksenyrer, selv om den i Red Bull er en syntetisk versjon.

Det er ikke helt heldige saker... man har hatt dødsfall etter bare 1 og 2 bokser før også.
Så vær oppmerksomme på dette, og ta det med ro! Men kos dere!
Vis hele sitatet...
Måtte bare legge til noe her jeg

http://health.blogs.foxnews.com/2008...market-worker/

"A 40-year-old supermarket worker died of a heart attack after drinking as many as four cans of Red Bull energy drink each night, the Daily Mail has reported-Alfredo Duran, 40, of Wheatley in Oxford, England, had an enlarged heart and the excessive caffeine he consumed each day have contributed to his death.
Each can of Red Bull is said to contain 80mg of caffeine


Men jeg er jo red bull elsker.Måtte bare bevise at det var sant at man kan dø hvis man får i seg for mye Taurin+Koffein
Mener å ha lest et sted at Koffein er dødelig hvis du får i deg 3 gram eller mer, så hvis du drikker over 37 bokser, så kan du dø..
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Om dere undersøker litt ved å lese på boksene, så finner dere ut at den ikke inneholder litt mer enn en kopp med sterk kaffe
Det jeg nå gleder meg til, er at Jolt Cola kan bli lovlig (den inneholder også samme mengde taurin og samme mengde koffein som RedBullen i Sverige)

Edit: Grunnen til at taurin er i drikken, er fordi den gjør at skjelving ved store inntak av koffein blir minimalisert.

Edit 2: Så store mengder koffein som nevnt over er det nok ikke i den svenske/norske RedBullen, i så fall fins det to typer i Sverige (som ser like ut)
Sist endret av Grimdoc; 29. mai 2009 kl. 21:38.
Sitat av Stvg22 Vis innlegg
Men er det noen her som vet hvorfor det i det hele tatt var ulovlig? Evt. linker til kilder osv?
Vis hele sitatet...
Har ikke link til kilder, men det var pga. at den innholdt for mye koffein, vitamin B12 og taurin. Mener det var de 3 som gjorde at det var ulovlig.

Men uansett, den som er i Norge nå har mindre innhold av koffein iallefall, en den du får kjøpt f.eks i svergie.


Edit: et par som var før meg ser jeg:P
Sist endret av lolb0b; 29. mai 2009 kl. 23:18.
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Sitat av lolb0b Vis innlegg
Har ikke link til kilder, men det var pga. at den innholdt for mye koffein, vitamin B12 og taurin. Mener det var de 3 som gjorde at det var ulovlig.

Men uansett, den som er i Norge nå har mindre innhold av koffein iallefall, en den du får kjøpt f.eks i svergie.


Edit: et par som var før meg ser jeg:P
Vis hele sitatet...
Her er linken til tollvesenet i alle fall:
http://www.toll.no/templates_TAD/Cir...epslanguage=NN
Var på Ica her i bærum , og han sa at de ikke hadde fått den inn fordi: Først fikk de beskjed om å ta inn, så skulle de ikke alikevell.. Så tror han at de skulle igjen nå.. Også sa han at de hadde den på Esso, men når jeg dro nedom der .... Vell, Esso hadde tydeligvis vært nedlagdt i 1 år..? :S
Sitat av Knowledge Vis innlegg
Hm ok, hva med B12? Det er vel ikke bra og få for mye av?
Vis hele sitatet...
syns jeg leste et sted at når kroppen har fådd i seg sin daglige dose med B12 så tar den ikke opp mer enn 1% av det man ellers ikke får i seg.
Tusen takk, det forklarer det meste Men er det noen som vet hvilke butikker som har fått det inn, jeg bor på sandnes å har ikke sett noe hverken på bensinstationer, eller rimi, ica, rema 1000, kiwi osv. Hørte det skulle bli lovlig i begynnelsen av mai...
Helgø på Bogafjell har hvertfall, også har Shellen på Sola, i tillegg 7 eleven i Stavanger. Det er de plassene jeg har sett det.
alle ICA som jeg vet om her i sør har det inne, i tillegg til noen narvesen, 7-eleven, og kiwi skal vel få det inn denne uka.
Alle bensinstasjoner jeg har sjekket har det. Ellers har CC det til 21,-
sånn, så slipper vi å diskutere hva den inneholder og ikke
stort bilde:
http://tinyurl.com/m9cnax
Sitat av SeNaH Vis innlegg
Helt gratis? en hel boks?
Vis hele sitatet...
Da skulle du vært oppe ved egertorget dagen de lansere nye expension packen til WOW. Der delte de ut et par paller med burn ^^. jeg stakk av med 6 i lomma, og 2 i magen ^^
Urge Intense 500 ml : 75 mg
Burn 250 ml : 37.5 mg
Pure Rush 250 ml : 37.5 mg
Red Bull 250 ml : 80 mg

Espresso 30 ml : 60 mg
Svart kaffe 207 ml : 115-175 mg .
jeg er usikker på om blandingsforholdene i Norge er like da.
Sitat av Knowledge Vis innlegg
Var akkurat på ICA og til min store overaskelse var redbull kommet.

19,50 per boks.

Er dette ekte Red Bull? Hva synest dere om at Red Bull er kommet til Norge?
Hva synest du om Red Bull?

En siste ting, jeg skulle se om jeg fikk noen effekt i det hele tatt så nå har jeg styrtet 4 stk på ...ca 5min. Har ikke merket noe enda.
Vis hele sitatet...
du skal se du får søvnproblemer i natt
EDIT: burde ha fått ihvertfall
Sist endret av random42099; 2. juni 2009 kl. 19:01.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
du skal se du får søvnproblemer i natt
EDIT: burde ha fått ihvertfall
Vis hele sitatet...
Jeg mener koffein er overvurdert... f.eks på lan kan jeg drikke sånn 12-13 battery bokser for så og legge seg og sovne etter en 10 min
alle merker ikke koffein like godt. Kjenner det godt etter 2 kopper kaffe jeg
En Red Bull piffer meg også opp når jeg blir trøtt / daff.
Kiwi hosle fikk den inn i dag. 18kr.

Må si jeg liker den bedre enn burn ettersom den gir faktisk et kick.
Sitat av Gitchen Vis innlegg
Taurin ble først oppdaget i gallen til en okse
Galle produseres i leveren

Ikke nyrene
Vis hele sitatet...
Takk for rettelsen!
Er ikke den Norske utgaven mere lik battery på koffein innhold

Mener at den svenske utgaven har 320 mg pr dl mens den Norske har 150 mg pr dl. Altså samme innhold som i battery, da blir liksom hypen rundt Red Bull borte
tness:

Hypen rundt Redbull?
Hypen er nok her fordi den har vært ulovlig i mange år, mens folk har tatt den med seg fra utlandet uansett.
Den funker jo bedre enn alt annet av sånn klissete sirup med kullsyre på boks!

Vitamin- og sukkerbombe med koffein og sånt... det funker til å i det minste føle seg oppkvikket.
Taurinen gjør at jeg ikke drikker den for ofte. Ellers smaker den veldig godt, syns jeg da.
Sitat av tness Vis innlegg
Er ikke den Norske utgaven mere lik battery på koffein innhold

Mener at den svenske utgaven har 320 mg pr dl mens den Norske har 150 mg pr dl. Altså samme innhold som i battery, da blir liksom hypen rundt Red Bull borte
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke eg hva den svenske utgaven har, men eg tviler på det er 320mg pr. dl, da dette er veldig mye..
Den norske har 32mg/100ml. Dvs det er 80mg en boks, med mindre eg bommer helt med matten her..
hest er best
epledisco's Avatar
Sitat av SeNaH Vis innlegg
Helt gratis? en hel boks?
Vis hele sitatet...
Jepp Fikk to stykker tilogmed!
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Synest Red bull er for bittert så jeg holder meg til battery og Burn..