Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 419
Skulle prøve å oppgradere en del av pakkene mine på en debian (sarge) maskin som jeg har stående her, men når jeg skulle prøve å oppgradere aptitude så fikk jeg følgende feilmelding.
E: Utførelse av forestående installasjon må midlertidigt fjerne den kjernepakken e2fsprogs pga. en konflikt/forutsettelses-løkke. Dette er ofte stygt, men hvis du virkelig vil det, så aktivér innstillingen APT::Force-LoopBreak.
E: Internal Error, Could not early remove e2fsprogs
Vis hele sitatet...
Dette er listen over pakker som må legges inn eller oppgraderes for at jeg skal få lagt inn aptitude igjen.
Følgende NYE pakker vil bli installerte:
aptitude gcc-4.0-base libsigc++-2.0-0c2a
Følgende pakker vil blive opgraderet:
apt e2fslibs e2fsprogs libc6 libc6-dev libgcc1 libncursesw5 libstdc++6 locales
Vis hele sitatet...
Hvis jeg nå prøver å legge inn eller oppgradere noen andre pakker via apt-get (siden ikke aptitude ligger inne lenger), så får jeg opp samme feilmeldingen. Noen som kan forklare hvorfor jeg får feilmeldingen, og hva jeg må gjøre? Må pakken e2fsprogs oppgraderes når pcen er i en spesiell modus eller noe?
Noen som har noen forslag? Skulle gjerne ha fikset dette før jeg reiser på tg (på tirsdag).