Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 37215
Kjøpe snus over nett?
Hm.. Jeg er litt usikker på om jeg kommer meg til Svergie før TG 2005.. Også trenger jeg snus så fært.. Fant en side hvor man kan bestille. Men hvis man bestille må man være 18 for og hente det på postkontoret? Eller kan man bare dra ned og hente det?
Og hvis noen har bestilt før blir det bra pakka inn og sånn?

Link:
http://www.northerner.com/products/skr-tranbar.html
Synd at det bare var skruf, den er ikke så god som generalen
Må man ha kredittkort for å handle der?
Eller tar de postoppkrav?

Edit: Fant det ut. Bare Kredittkort og faktura
Sist endret av Croch; 22. februar 2005 kl. 23:42.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Sitat av r33l
Synd at det bare var skruf, den er ikke så god som generalen
Vis hele sitatet...
http://www.northerner.com/products/swm880.html GENERAL OXO det var bare en link jeg tokk fort jeg skal seff a genreal!


Vet ikke om det er oppkrav jeg=S

Edit: Hva med www.websnus.com
Sist endret av #Conex; 22. februar 2005 kl. 23:45.
Det er nok kredittkort på begge sidene, og nei, du trenger ikke å være 18 for å hente en pakke med snus, det er jeg et levende bevis på, pleide å bestille over nettet før, men sluttet da jeg merket at de ble dyrere enn det hadde vært å kjøpe snusen i butikken, pga. at tollvesenet la på gebyrer osv., du må også sende inn fødselsattest til tollvesenet for å bevise at du er atten, sendte inn en venn sin, funka som smør
Jeg bestilte snus fra snusworldwide.com og det endte med at jeg måtte betale tilsammen 670,-
rævkjørt av tollen, og det tok sykt lang tid.
Kjøp snus i butikken, da slipper du ivertfall unna med 510,- før en pølse
#Conex's Avatar
Trådstarter
Hm.. Okey lønner seg nok og ta en "harrytur".

Har aldri kjøpt på grensa før men er det lett og få kjøpt? er svensker bare dumme eller snille?
Sist endret av #Conex; 22. februar 2005 kl. 23:53.
Får kjøpt uansett, spess hvis du går til en av de bulene litt bak der
Det har som regel funka over grensa. Ihvertfall for meg, men det er jo alltids lurt å ha en kompis sin legg, eller ha med en kompis over 18.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Ja gla jeg har hett bank kort igjen.. som er 1989;-) 9 = 3
Regner med at hvis man bestiller over nett fra utlandet så kan man ikke bestille mer en 5 bokser for å gå igjennom tolla safe and sound?

edit:
websnus.com
Frakt Norge: (Vi skickar snuset i paket med 5 snusdosor i varje)
Vis hele sitatet...
Sist endret av Fase^; 23. februar 2005 kl. 01:13.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvor vill det være lurest og billiges å kjøpe snus for en under 18 ? Purken har gått rundt i alle sjappene her å sagt at sjappene skal kreve id kort ved kjøp av tobbak.
Sitat av Slafsen
Hvor vill det være lurest og billiges å kjøpe snus for en under 18 ? Purken har gått rundt i alle sjappene her å sagt at sjappene skal kreve id kort ved kjøp av tobbak.
Vis hele sitatet...
Hos en person som kan kjøpe for deg. Om du utrolig nok ikke har bekjente over 18 år kan du spørre en tilfeldig ungdom inne i en butikk.
Hele gjengen som snuser General her? Goteborg Rape<3
göteborgs rape er god som porsjon, men litt svak som bake.
Vilken snus river som værst i leppa? altså ikke bakesnus da, men porsjon.

Kjøp snus på Tobakkshyttan på Svinesund. De spurte aldri meg om leg, og det er også et av de billigste stedene på Svinesund.
Sitat av ZuPrEmE
Hele gjengen som snuser General her? Goteborg Rape<3
Vis hele sitatet...
Nei, ikke hele gjengen. Petterøes Blå<3
General er best både bake og porsjon.

Sture Dingo: Er petterøse Snus noe digg?
Hvis jeg ikke syntes det var digg hadde jeg vel ikke skrevet "Petterøes Blå<3". Er ikke spesielt vanlig tho. Noe jeg synes er synd. Må ned i byen for å få tak i, for det selges ikke i vanlige butikker, og få har hørt om Petterøes som snus.
Petterøes er ganske god, ja, men du blir lei utrolig fort. Jeg vil tro den er basert på Ettan, for både grunnsmaken og konsistensen er den samme, det eneste som skiller dem er en sterk mentholsmak hos Petterøesen. Smaken er grei nok den, men man blir lei av godteri etter hvert også. Dessuten gjør mentholen at alt av små sår i leppa svir som bare helvete. Hvis man har oppi en generalpris kan det hende at man ikke merker noe, men så kjapt Petterøesen pakkes inn så svir det noe grønnjævlig.
Der er kommer det punktet med forskjellige mennesker frem. Jeg selv hater General, og går ikke lei av Petterøes med det samme iallefall. Sår i leppa som svir av mentholen har jeg ikke noen erfaring med, men det kan godt hende.

Hvor kjøper du, om du kjøper?
Corch: Petterøse Snus med smak er utrolig godt.

Ellers så var det jo en ting på Tv2 hjelper deg om en mann som bestillte snus på nettet men fikk aldri noe av varen sin.
Andre som har hørt om dette?
Så jeg er litt skeptisk til å kjøpe snus via nettet.
samme her, men jeg klarer meg med normal general da, tho jeg elsker Peterøes blå.
hvor er det billigst å kjøpe snus ? i tr.heim

er det noen måter man kan bestille snus på nettet uten å bli rævkjørt av tollen elns? ville vært kjekt, 2.90 dollar er jo heller billig da?
Sitat av Sture Dingo
Der er kommer det punktet med forskjellige mennesker frem. Jeg selv hater General, og går ikke lei av Petterøes med det samme iallefall. Sår i leppa som svir av mentholen har jeg ikke noen erfaring med, men det kan godt hende.

Hvor kjøper du, om du kjøper?
Vis hele sitatet...
Skal jeg ha Petterøes blå kjøper jeg det på Esso eller Smart Club.
Jeg snusa Petterøes en stund, likte den veldig godt, men som Loeve nevnte, gikk jeg ganske fort lei den. Nå snuser jeg for det meste Goteborgs rape porsjon, den er god. Hater General..
ZuPrEmeE: Har prøvd Petterøes en gang, og må på hånden på hjerte si at jeg likte smaken. Men etter min mening så er General best, veit ikke hvorfor men smaken er bare helt deilig. Spesiellt etter trening eller i en slitsom skole dag.

Men som ordtaket sier: "Smaken er som baken, delt i to"
her er det ettan som regjerer og hytte i sverige billig snus. tror jeg betaler 13 kroner pr. boks.
Noen som har testa hawken? Synes synd på de som bruker det daglig. Er jo bare sukker
thomaseh: selger de det i Danmark?
Sitat av CDG
Noen som har testa hawken? Synes synd på de som bruker det daglig. Er jo bare sukker
Vis hele sitatet...
Ja, æsj. Smaker barnetannkrem, og det er umulig å bake. En dåse har sikkert 5 -6 priser og dritten går i oppløsning etter drøyt ti minutter. Ingenting å dekke et daglig behov med.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg snuser litt forskjellig. tar det jeg har lyst på der å da når jeg kjøper. Petterøes Blå får man kjøpt i alle coop butikker.
det er så morsomt når folk tar opp en post som er ett år gammel. Attpåtil når det er en snus tråd oppe å går as we speak.
Jeg bestilte snus på nettet, da ble det ca 220 NOK med porto, men nå må jeg tolle for 85 kr eller noe. Problemet er om jeg ikke vet at de sender den videre etter det pga det ikke er lov å bestille per nett. Da kunne man jo bestilt hele tiden, og det ville blitt misbrukt. Noen som vet om det går?
noen som vet om best før datoen på snus har noe å si?
langnesi: alle best for datoer har noe å si. Eneste er at snusen kan være tørr eller blir fort tørr når du åpner den. Bortsett fra det er det ikke noe farlig.
Har bare tenkt en tanke, kan jeg feks få en venn til å sende noen pakker sigg i tollen uten at de gir meg ruinerende mye toll? Og ville de ha kommet frem?
Er det noen som har bestilt seg snus da?
Jeg er litt usikker og hadde vært fint hvis noen har erfaring kunne ha svart på dette.

Man kan bestille 'ting' under 200 kr tollfritt til norge (har det kommet nye regler på dette iår?).
MEN man kan ikke frakte over mer en 500 gram snus à 5 bokser.

Snusen koster i sverige pr boks ca. 24 kr. 5 bokser = 120 kr

Blir ikke og skal ikke dette bli tollfritt å gå greit over grensa? www.snusworldwide.com sender til norge i 5 pr pakke.

Lurer bare jeg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det lurer jeg på og. Noen som kan svare på det?
Kvota inn til Norge ligger jo på 10 bokser, så ser ikke at det skal være lov å få tilsendt mer i posten. Derimot hvis du bestiller i flere partier så skal det nok gå iorden. Kan dog ikke garantere det, kanskje noen som vet helt sikkert?
Bor i Irland atm, men kommer fra Halden ved siden av grensa :-)

Personlig mener jeg skruff stärk overgår alt man får kjøpt i Norge, men det er nå bare så.
Når det gjelder kjøp av snus på Svinesund; de spør ofte etter leg, men kommer litt an på. Reglene for leg på kjøp av tobakksvarer i Sverige er mye strengere enn i Norge, men som nevnt går det vel an å få kjøpt uansett bare man går nok steder.
Uansett syns jeg man får vente med snus til man er gammel nok til å få kjøpt det (evt ser gammel nok ut, ihvertfall .

Kjøper som regel et tårn av gangen på sjappa som heter "Godtebiten" på Nordby kjøpesenter.. de har butikk nærmere grensa også, på det gamle handelsområdet. De har absolutt best utvalg av alle butikkene du måtte besøke, og prisene er gunstige. Koster ca 205-210 SEK for et tårn med skruff stärk tror jeg.. de har dumpa prisene på tårn i det siste virker det som. Har opplevd å kjøpe tørr snus også i Sverige, og har ikke ord for hvor jævlig kjipt det er å sitte med et tårn tørr general.. av alle typer så er det den verste (kanskje med unntak av den løse Rapé'en jeg kjøpte på gardemoen her om dagen.. fy f* så tørr).

Snus på nettet ja, det har jeg tittet litt på og siden jeg bor i Irland. Her selges ikke snus, da det er ulovlig i EU.. da med unntak av Sverige, selvsagt. Vet ikke helt hvor enkelt det er å få slikt gjennom tollen her, så får vel være forsiktig. Hehe.

PS! Kan være smart å kjøpe et par bokser med pose eller evt litt oliver twist om du har planer om å snuse 24/7 på TG.. kan bli sårt etterhvert
Sitat av oink
Kvota inn til Norge ligger jo på 10 bokser, så ser ikke at det skal være lov å få tilsendt mer i posten. Derimot hvis du bestiller i flere partier så skal det nok gå iorden. Kan dog ikke garantere det, kanskje noen som vet helt sikkert?
Vis hele sitatet...
Kvota er på 250 gram snus, alltså.. 1 stk Løs boks = 50 gram og 1 stk porsjon boks = 24 gram.

5 bokser løs snus
10 bokser porsjon.

Det skal ikke gå iorden hvis man kjøper i store partier. Snusworldwide sender i pakker à 250 gram snus i hver.

Det er sant at 'Skruf stãrk" overgår mye. Det er min nye favorittsnus, general er enda digg.. men skruf er mmmmmmagnifico.

Når det gjelder snus i EU. Det er ikke lov å selge det i EU på butikker, men det er lov å importere. Vet dog ikke hvor mye man får ta med seg, men regner med at det er ganske fritt. Tok med meg 15 bokser general løs til Italia når vi var på klassetur, så jeg snakker av erfaring.
Hehe..

Dette med EU er litt komplisert.
Har selv importert/tatt med meg ca 50-100 bokser gjennom året vil jeg tro,
men blir litt annerledes når jeg bestiller på nett.

Regner imildertid med at det skal gå bra, siden det blir sendt fra Sverige.
silverboy: vi kan jo lage en deal imella oss, jeg kjøper og sender til deg for en liten provisjon?
Fnis.. skulle du likt å se!
Hehe, for all del, bra tilbud, men har venner som vel kunne fiksa det for meg..
men too much of a hassle.

Nei, kjører på og bestille fra den siden med skruff stärk jeg. Best there is
Bladde raskt gjennom tråden og så vidt jeg så hadde ingen nevnt www.buysnus.com
Kjøpte 5 dåser over nett en gang, gikk greit. Så lenge du hadde en lapp om at d lå en pakke til deg på postkontoret så var alt i boks... legitimasjon skal ikke være ett problem i og med at butikkfolka ikke har lov til å åpne pakken din regner jeg med?
Hvis en postansatt åpner pakken din og blir tatt så får han vel sparken tror jeg. Skjedde vel her for ikke så lenge siden. Eneste som kan skje med pakka er vel at den blir sjekka i tollen.