Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1011
Jeg lurer på om noen har erfaring med å starte med adhd medisin igjenn? Har tidligere gått på medisin, men slutta pga at det kun ble spist i helgene. (Sa ikke årsak til lege).

Det jeg lurer på er om man må gå igjennom dps, med psykiater, psykolog osv, eller om legen kan skrive ut medisin uten at man må ha samtaler osv?
Siden du har hatt det tidligere så ville jeg logget inn på helsenorge.no å sjekket om du ennå har aktiv resept med flere utleveringer, en resept pleier å være gyldig i et år.

Om ikke så drar du bare til fastlegen å ber om å få fornyet resept, du har jo diagnosen og så lenge du er testet ut på medisin så skal det ikke være noe problem, om legen din ikke er kjent med deg eller diagnosen din så ligger dine tidligere resepter ligger inne på data og der står det hvilken dosering du bruker. Du skal ikke trenge å begrunne hvorfor du vil ha medisin igjen, med mindre du har en kjent rushistorikk.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hvis du har byttet fastlege i etterkant, pass på å sende journal før du bestiller timen som skal gi deg ny resept