Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2135
Anonym bruker
"Mulig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tenkte å gjøre dette, siden det virker som å være den aller enkleste edible'en å lage selv. Men er det ikke veldig uhygienisk å spise hasj? Tenker på alle hender som har vært borti det.. Pleier folk å bare shotte hasj smeltet i olje? Noen som har blitt dårlig av det?
Du har tenkt å spise narkotika og før du setter i gang er det første spørsmålet du stiller deg selv om det er uhygienisk? Tror du klarer deg helt fint selv om det skulle finnes noen bakterier på stasjet ditt. Har spist hasj enkelte ganger selv, og det siste jeg har fått noia for er om det skulle finnes et par bakterier med på kjøpet. Det takler imunforsvaret ditt helt fint skal du se Med mindre danket ditt er dyppa i cyanid.
Sist endret av Noisediary; 28. februar 2019 kl. 17:24.
Anonym bruker
"Mulig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
"spise narkotika". lol.. det er cannabis det er snakk om. Ordet narkotika er så gammeldags, politisk og upresist så man får det. Hvorfor skulle jeg ikke tenke over hygienen relatert til hasjen? Det aller verste jeg vet er å spy.
Spis nå den hasjen og kos deg du, litt bakterier har alle godt av.
Er enig. Jeg kunne valgt ordet hasj/cannabis istedet. Begrepet narkotika er veldig utvannet i dette landet.
Kok deg en kopp kakao og ha olja med hasj oppi, tar 3 min, eventuellt ha det i en yoghurt. Noe med fett Hadde ikke yoghurt en gang så prøvde å ha oppi rømme, klarte ikke å spise en skje av det ass, helt forferdelig
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det vanlige er å ekstrahere oljen fra hasjen med aceton e.l først. Da forsvinner nok de fleste bakterier.

Uansett fremgangsmåte så må du uansett decarbe thc-en, og da må du oppnå en temperatur på rundt 110-120 grader. Så det blir jo desinfisert.
Anonym bruker
"Mulig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Trodde ikke man trengte å decarbe hasj?
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har bare tatt en bitte liten bit rett fra klumpen og svelget det. Funker fett
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Trodde ikke man trengte å decarbe hasj?
Vis hele sitatet...
Når jeg hiver oljen som er ekstrahert fra hasj i oven så bobler det hvertfall kjempemye som jeg antar er karbonet (?) i thc-a som frigis. Jeg har aldri prøvd uten å decarbe.

Cannabis (pot) behøver ikke å decarbes dersom du lager smør e.l da oppvarming inngår i prosessen.
Og dersom du hiver hasj i varm nok olje decarbes den i oljen.

Problemet er at det smaker dritt og hva du kan lage er begrenset. Skal du lage kjærlighet på pinne feks må du ha oljen og ikke smeltet hasj klump.

Det finnes også måter å ekstrahere olje på som inkluderer varme og da behøver du ikke decarbe etterpå.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har bare tatt en bitte liten bit rett fra klumpen og svelget det. Funker fett
Vis hele sitatet...
Det skal vel i praksis ikke funke i det hele tatt? Husker jeg spiste tre gram, bare klumpen og jeg merka ingenting. Selv om jeg var ung dum og nesten aldri røyket før
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
funker fint å spise hasj, hadde planer om å smugle med meg en femmer hjem fra amsterdam en gang, men feiget ut når jeg sto på flyplassen og endte opp med å spise det og var påvirket langt inn i neste dag
Må man koke hasj i olje eller ikke: Hverken cannabisplantens toppskudd og blomster (Marijuana) eller hasj trenger å varmes i fett for å bli oralt aktivt. Dersom det ikke gjøres så vil riktignok effekten bli (betydelig) mindre enn hvis det blir varmet i olje.

Til topic: Veldig mange mennesker spiser hasj i Norge hver dag, og jeg kan ikke huske å ha sett en eneste tråd om at folk er blitt syke etter å ha spist hasj. Dersom dette hadde vært noe som skjer ofte så ville vi mest sannsynlig visst om det. Ut ifra et prinsipielt hygienisk perspektiv, så vet du ikke hvor hasjen har vært og hvem som har tatt på den og det vil derfor i mine øyne være helt innenfor å ikke ha noe lyst til å svelge dette.
Har spist varmebehandlet hasj nesten daglig i flere år uten at det har gitt meg noen problemer.


Sitat av Lo-Down Vis innlegg
Det skal vel i praksis ikke funke i det hele tatt? Husker jeg spiste tre gram, bare klumpen og jeg merka ingenting. Selv om jeg var ung dum og nesten aldri røyket før
Vis hele sitatet...
Å spise cannabis funker spesielt bra når en behandler cannabis riktig og temmelig mye svakere når den ikke har vært dekarboksylert.
En annen viktig faktor for å få god effekt er matabolismen. Det kan godt hende du ikke fikk noen effekt fordi du ikke spiste noe etterpå for å få i gang metabolismen?
Jeg tror det såkalte bakteriene du mener blir drept av varmen når du de-karboniserer shitten. Men ikke vet jeg, er det så stor bekymring det da?
Jeg tror det fleste stonere har utvikla seg et overlegent immunforsvar av å dele bong :P
Anonym bruker
"Mulig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det smaker jo helt jævlig, hasj smeltet i varm olje.. smaker cum.
noen inntaksmåter som gjør det mer tålig?
Jeg liker å lage skakkolade.
Smelt hasjen i smør, og bland smøret i melkesjokolade.

Ellers kan du jo hive det i en kopp kakao?
Anonym bruker
"Mulig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Blir det ikke bare en liten svak cover-up smak med mye mer væske å få ned? Hadde vært digg å få svelgt det i en kapsel..