Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1596
Har googlet en stund når det gjelder Skiltnr scanner til iPad, tenkte på en app som skanner Skiltnr når man kjører om bilen er meldt stjelt eller ikke.
Noen her på forumet som vet om en slik app. Har funnet masse der man kan skrive inn manuelt men det er ikke av interesse..
Så du mener at du skal kjøre rundt, taste inn skiltnr å leke Robin Hood? Det finnes ikke en sånn app, og det vil aldri komme en sånn app av 2 enkle grunner. 1: Den kommer til å dø ut rimelig fort og 2: Ingen privatpersoner har tilgang til dette, med mindre det blir laget et system der folk må rapportere inn. Uansett det er bare myndighetene så sitter på denne infoen.
PST
Trådstarter
Brreg vil vel si om bilen er stjålet?
Sist endret av sorcs; 10. juli 2012 kl. 21:43. Grunn: Skrivefeil
Det tviler jeg sterkt på, hvis du med Brreg mener løsøreregistret i Brønnøysund. De har bare opplysninger om pantsettelser. http://www.brreg.no/attester/losore.html

En kan også få opplysning om hvem som eier en bil ved å sende sms til 2282 og taste inn registeringsnummer. Men jeg tror fortsatt ikke du får vite om den er stjålet.
Sist endret av Seasick Pete; 10. juli 2012 kl. 21:49. Grunn: Ekstra info.
Sitat av sorcs Vis innlegg
Brreg vil vel si om bilen er stjålet?
Vis hele sitatet...
Står bare Siste eu godkjenning, neste eu godkjenning, skyldig årsavgift, og omreg avgifta.
Se man det ja. Men etter å last litt om appen. Så oppdateres listene over stjålne biler en gang i uken. Så i det korte løp er den ikke veldig nyttig.
Suverent 02bravo. Jeg har av og til behov for å finne nærmere opplysninger om biler i jobben, hittil har jeg sendt sms til 2282, som nevnt over, og betalt hver gang. Nå kjøpte jeg denne, og slipper med 14 kroner for evig og alltid. Dessuten har den mye mer info enn sms. Den er riktignok ikke optimalisert for iPad, det er en iPhone-app, men akkurat det har mindre betydning. Det står at den oppdateres for stjålne biler bare én gang per uke, men det er ikke det jeg skal bruke den til likevel. Kort sagt: Takk.
PST
Trådstarter
Eller så har man jo ettersokt.no som har en stor database over stjålne biler
Jeg ser at også ettersokt.no har app for iPhone, Android og Windows, for den som har bruk for dette.
PST
Trådstarter
Tenkte no mer en app som sjekker med hjelp av kameraet på ipaden..
Vel vel, jeg syns nå dette skulle fungere ganske bra også. Dessuten er det ikke sikkert det er et godt detektivtriks å rette en diger iPad mot en bil og fotografere, en skal gjerne være mest mulig anonym og usynlig som detektiv. Hvis bilen faktisk er stjålet, og det sitter en aggresiv tyv bak rattet havner du fort i trøbbel.

Jeg ser at på ettersokt.no loves det dusør for å finne en del objekter. Her er det en inntektsmulighet for hobbydetektiver, så lenge en ikke blir banket opp for å snuse for mye.
PST
Trådstarter
Tenker mer når man kjører, om bilen som kjører foran deg er stjålet dog ved hjelp av en iPad som sitter i en dockingstasjon
Hmm, kanskje en idé til utvidelse av appene nevnt over ja. Hvis ikke får du bare fotografere med kameraet i iPaden så du ikke glemmer nummeret, og deretter stoppe og taste inn. Hvis det er du som kjører er det kanskje ikke noe lurt å fotografere tilfeldige biler og sjekke info samtidig uansett. Hvis det ikke er du som kjører, så har du tid til å taste inn. Null problem
PST
Trådstarter
Tok kontakt med noen som lager applikasjoner, de skulle se hva de klarte og komme med

så da er det vel bare og vente og se i appstore

http://www.youtube.com/watch?v=YRmoH...eature=related
Hei,
Det er jeg som har utviklet "iElys", som finnes til både iPhone og Android. Brukergrensesnittet er ikke det beste, men det funker stort sett! Ettersokt.no har også en bra app, og den er også gratis. Ettersøkt har alle mulige gjenstander i sin database, og gjør det også mulig for folk å melde sine gjenstander stjålet. I iElys har jeg konsentrert meg om all mulig informasjon om kjøretøy, så der finner du kun informasjon om kjøretøy er stjålet, tekniske data fra autosys, samt oversikt over eventuelle heftelser. Hvis det finnes heftelser i Brønnøysund, får du opp eiers navn på førstesiden når du søker I tillegg ser du om andre har søkt på kjøretøyet før deg.

Jeg har også tenkt på foto/gjenkjennings teknologi, men har funnet ut av at det er "enklere" å taste inn reg.nr man skal sjekke, men jeg er helt enig i at gjenkjenning er kult - det er jo det Vegvesenet og politiet har begynt å bruke i sine kontroller. Har laget en liten app som jeg tester selv, som scanner strekkoden på oblaten, men nå forsvinner jo oblaten, så da er vel ikke den forretningsidéen liv laga lenger....

Jeg jobber med å få data oppdatert oftere, foreløpig får jeg liste med alle stjålne kjøretøy én gang pr. uke, men jeg er blitt lovet daglige oppdateringer

Legger ut et par promokoder for iOS (Apple) her, førstemann til mølla (skriv gjerne "tatt" så andre ikke prøver samme koden). For å bruke koden - gå i appstore med din iPhone, gå til "topp 25" , bla helt nederst og velg "Løs inn" eller "Redeem code".

4P36FJ4RWMKX
HYWR3YN4EYLL
NHXK3XHPR996
NAEK76PHM3WM
9PAN63LWEPMN
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Tok denne jeg: NHXK3XHPR996

teste teste..
Tok NAEK76PHM3WM.

Har faktisk lett etter en app som denne. Fungerte bra også
Thanks! Bare å komme med forslag til forbedringer, eller andre ting, hvis det skulle være noe!
PST
Trådstarter
HYWR3YN4EYLL tok jeg