Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2189
I påsken var en kompis og jeg i Sverige, når vi satte nesa hjemover etter 7 dager der nede fungerer radioen utmerket.
Etterhvert som vi nærmer oss grensa til Norge skjer det noe rart med radioen.
Plutselig helt ut av det blå blir det helt stille og på displayet blinker det. Code: _ _ _ _

Jeg antar at dette er en slags tyveri sikkerhet. Men problemet er at jeg ikke har den koden som trengs for å åpne radioen igjen. Viste ikke at dette fantes engang.
Jeg ringte Ford kundeservice dagen etterpå for å høre hva jeg kunne gjøre. Der ble jeg fortalt at jeg måtte innom et Ford verksted for å få orden på den igjen.
Hun sa noe om at de kunne se på serienummeret på spilleren å finne en kode ut fra det nummeret. (Er dog uskikker på dette)

Såeh det jeg lurer på er om noen vet hvordan jeg kan få ordnet dette uten å måtte innom Ford verksted ?
Lite lyst til å betale i dyre dommer for å få en original radio til å fungere.
Har serienummer etc om det skulle være nødvendig.

Takker for alle svar
Ɖexter's Avatar
Trådstarter
Hadde jeg hatt en sånn lapp som han fant ville jeg ikke henvendt meg her
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
På Audi kan denne koden leses ut med diagnoseutstyr hvertfall. Men det koster nok like mye å gå til innkjøp av noe sånt, som å bare stikke innom ett lokalt verksted.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Den bruker å stå på baksiden av radioen. Noen har også koden oppbevart i hanskerommet. Om disse to er tilfelle med din ford er jeg usikker på :P
Ɖexter's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
På Audi kan denne koden leses ut med diagnoseutstyr hvertfall. Men det koster nok like mye å gå til innkjøp av noe sånt, som å bare stikke innom ett lokalt verksted.
Vis hele sitatet...
Stemmer, er nok billigere det da ja!
Hadde håpet at det var en luring som satt på et kodeark eller lignende =/

Sitat av T.J. Vis innlegg
Den bruker å stå på baksiden av radioen. Noen har også koden oppbevart i hanskerommet. Om disse to er tilfelle med din ford er jeg usikker på :P
Vis hele sitatet...
Kikket bare etter serienummer når jeg hadde den ute, så det er mye mulig
Men i hanskerommet er den ikke, har lett febrilsk etter den i en stund :P

Sitat av Outier Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Koster 4,99 pund.
Betaler ikke dette da jeg ikke er sikker på om koden jeg får tilsendt fungerer engang
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av T.J. Vis innlegg
Den bruker å stå på baksiden av radioen. Noen har også koden oppbevart i hanskerommet. Om disse to er tilfelle med din ford er jeg usikker på :P
Vis hele sitatet...
Hva i all verden er vitsen med en kode, om den står skrevet på enheten?

Sitat av Ɖexter Vis innlegg
Stemmer, er nok billigere det da ja!
Hadde håpet at det var en luring som satt på et kodeark eller lignende =/
Vis hele sitatet...
Nå kjenner jeg ikke til Ford sitt system, men på Audi så er det ingen logisk sammenheng mellom koden og radioen. Det blir ett ganske stort "kodeark" isåfall

Audi i Tyskland har ett register over hvilken kode som fungerer på hvilken bil (chassisnummer). Eventuelt kan man som sagt "hacke" koden ut av radioen, med diagnoseutstyr - litt avhengig av hva slags enhet som står i bilen.
Har lett etter måter å få tilbake koden på, men det ser ut som du faktisk er nødt å punge ut litt, eller ringe Ford Verksted og håpe på at de gir deg en kode gratis. ELLER, gå hit og håpe på at noen kan generere deg en kode gratis:

http://forums.moneysavingexpert.com/...26827&page=323

Du må oppgi serienummeret som kan se ut som f.eks. "M182702", og muligens modell av stereoen.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Hva i all verden er vitsen med en kode, om den står skrevet på enheten?
Vis hele sitatet...
Ikke spør meg.. Gir ikke mening for meg heller, men jeg bare vet at jeg har sett koden der :P
Ɖexter's Avatar
Trådstarter
Sitat av Outier Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kan informere om at jeg krøp til korset akkurat og kjøpte en kode herfra!

Denne fungerte UTMERKET

Takkeråbukkerånikkeråneier

KP inc til deg
Sitat av Ɖexter Vis innlegg
Kan informere om at jeg krøp til korset akkurat og kjøpte en kode herfra!

Denne fungerte UTMERKET

Takkeråbukkerånikkeråneier

KP inc til deg
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig. Om jeg hadde funnet det forumet litt før, så kunne du bare spurt der om kode, så hadde du sikkert fått en iløpet av dagen eller morgendagen gratis. Men men.
Ɖexter's Avatar
Trådstarter
Sitat av Outier Vis innlegg
Bare hyggelig. Om jeg hadde funnet det forumet litt før, så kunne du bare spurt der om kode, så hadde du sikkert fått en iløpet av dagen eller morgendagen gratis. Men men.
Vis hele sitatet...
Hehe, np. Var egentlig bedre slik det ble nå for nå har jeg musikk på vei hjem fra jobb ^^
hvis du hadde skrevet ned serienummeret på spillern og stikket innom et ford-verksted hadde de gitt deg koden for free