Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2134
Så for litt siden filmen Crank, der han må holde adrenalitet pumpende for å ikke falle død om. Han tok da noe stoff kalt Ephineferin eller noe sånt, han ble da helt gira og hyper. Noen som vet om dette stoffet, og om det faktisk fungerer som i filmen? Evt. hvordan helseskader som ligger bak det.
Er ikke epinefrin og adrenalin omtrent det samme?

adrenalin i USA epinefrin; hormonsom produseres i binyremargen; virker på mange organer, øker sammentrekningen av perifere kar slik at blodtrykket øker;

bl.a. øker hjertefrekvensen og blodsukkeret


EDIT:bleh: Tror ikke det var ephedrin han mente:/ Epinefrin og ephedrin er nok to forskjellige ting, men mener at epinefrin bare er et annet ord for adrenalin, evt. syntetisk adrenalin, men er ikke sikker...
Sist endret av syko16; 27. desember 2006 kl. 17:14.
Er ikke helt sikker på va vi snakker om men... http://www.erowid.org/plants/ephedra/ephedra.shtml
Er nå fremdeles ganske sikker på at det er snakk om epinefrin jeg:O

http://no.wikipedia.org/wiki/Epinefrin
Er Epinefrin ja, altså en type kunstig adrenalin. Lurte bare på hvordan virkning det får? på kroppen?
syko: det du sa tilsier vel at kroppen blir over hyped, men er det da slik at kroppen selv ikke merker at den er sliten og bare fortsetter å gå?

Hvordan bivirkninger har det i så fall? Kan neppe være helt sunt
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Zepplin: Som syko16 sier, adrenalin er adrenalin. Neppe helt sunt, men er meningen at kroppen skal bruke adrenalin til å overleve i krisesituasjoner, f.eks. hvis noen har lyst til å spise deg.

http://en.wikipedia.org/wiki/Adrenaline
Hehe, "crank" er jo også et slang-navn for meth
Jeg tenkte og på det når jeg så filmen, så ble veldig overraska over at det ikke var noe som hadde med meth å gjøre der. Nærmeste var Kokain
Hadde jo litt med meth å gjøre. Han fekk en blanding av adrenalin og methamf av han legen..
Ah, stemmer det. My bad.
Men blir vel veldig OT dette
Jeg har en bitte liten flaske med adrenalin, 1mg. Er det mulig å få noe rus av denne? Eller må det flere til? Er det veldig skadelig å bruke det?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Not really. Adrenalin-rus er svært kortvarig dersom du bruker kunstig kilde, og du vil få høgare puls, blodtrkk, puste raskare o.l, men ikkje bli fjern eller liknande...
En jeg kjenner som driver med med trening spiste noen tabletter som inneholdt dette stoffet..(solgt i sverige)ikke lenger lov.Han kjente hjerte banke hardt og måtte ha ut engergi føltes du ut som så han dreiv og pompa og pompa og fikk nesten ikke sove etterpå..var ikke noe han spise mange ganger etterpå for og si det slik

Edit: Forresten Kul film
Sist endret av frgz; 28. desember 2006 kl. 01:33.
Tenkte på hvordan det ville vært å prøve det før f.eks. en treningsøkt eller fotballkamp artig opplevelse? Kanskje for tilskuerne

offtopic: Liker signaturen frgz, Scrubs <3
Sitat av frgz
En jeg kjenner som driver med med trening spiste noen tabletter som inneholdt dette stoffet..(solgt i sverige)ikke lenger lov.
Vis hele sitatet...
Tier på at du tenker på Efedrin.
Sitat av Goophy
Tier på at du tenker på Efedrin.
Vis hele sitatet...
Hmm det kan være mulig jeg har blandet her ja.. Hva er forskjellen?
Høres ut som virkningen kan være noe av den samme.
Sist endret av frgz; 28. desember 2006 kl. 13:07.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Hvis adrenalin rusen er noe lignende den som blir beskrevet i Fear and Loathing in Las Vegas, virker det som en drøy greie. Han blir jo helt villmann, men det er jo film da
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Bothrops
Hvis adrenalin rusen er noe lignende den som blir beskrevet i Fear and Loathing in Las Vegas, virker det som en drøy greie. Han blir jo helt villmann, men det er jo film da
Vis hele sitatet...
Det er ikke adrenalin, men den oksiderte versjonen kalt adrenochrome, det fremstilles som noe utrolig intenst i filmen, men det har senere blitt avslørt som oppspinn.
MEN, i filmen snakkes det om at dette kommer fra den menneskelige Pineal kjertelen, som forøvrig er der n,n-DMT produseres, som faktisk er et av de mest potente psykedeliske stoffet vi kjenner til, søk, det er mye om det på forumet fra før..