Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  243 32418
Hvilke filmer er å anbefale når man er stein?

Her er mine favoritter:
How High
Friday
Superfly (gammel klassiker)
Cheech & Chong
Ratrace

Ellers kan jeg tenke meg at The Cell er ganske kul, prøve å få sett den stein en gang.

EDIT: Hvis du er her for ideer til film, så har z0py3r vært så grei å kompilere ett sammendrag av filmer anbefalt her:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...429#post303429
Sist endret av rune420; 21. februar 2004 kl. 19:32.
'Up In Smoke tour' er røykefilmen over alle røykefilmer!
Ellers kan man jo anbefale alle filmer med tøffe negere som rapper (Training Day, Friday-filmene osv.) + pr0n generellt. Skrekkfilmer er IKKE digg når man er på bæret...
Hva gjør en film "bra" å se når man er stein?
Moulin Rouge er jævlig digg å se! Denne er konge også på tripp.
Det er seff ingen definisjon. Alle har forskjellige preferanser. Jeg synes det er viktig med digg musikk. Noen liker ikke filmer med bråe bevegelser (action). Så lenge filmen har en god "vibe" er den bra å se når man er stein..

[edit] Det er egentlig vanskelig å forklare hva som gjør en film bra i stein tilstand.. Tips: Røyk. Se en film. Finn ut om du liker den eller ikke. Likte du den, se flere av samme type. Enkelt og greit. [/edit]
Sist endret av LakaBrent; 28. desember 2002 kl. 19:18.
Hva gjør en film "bra" å se når man er stein?
Vis hele sitatet...
Samme lurer jeg på
http://stud.idb.hist.no/~olepr/flashback.swf

tar vel en stund å laste ned for noen.
jeg fant den en gang jeg var stein som bare fy, og da var den vaffal helt sykt morsom å se. er neppe like bra ellers :>
Half baked er sikkert en bra film å se når du er stein
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
The Wash er sikkert morsom, ellers er jo Up in Smoke dritbra, kan være verdt ett forsøk rune??
Alice In Wonderland
Alice in wonderland er bra... helt enig!
Har også sett den på sopp også... oi oi oi...
finns for mange til og liste opp, men kan si de fleste bra filmer er bra fjern som nykter..

Frihetens Regn er vel en stor favoritt..
jeg er ikke typen som blir stein, holder meg til gode gamle fylla. men trodde da at filmer som

-Scary Movie
-Not another teen movie
-American Pie
osvosv

skulle være like bra når man er stein? jeg har ikke peil egentlig, men de er hylende morsomme når man har drukket ihvertfall, hehe.
Better than thou.
Human Traffic, Lock Stock, tBS...
Requim for a dream er konge bra! hehe
Master debater
Dekilaz's Avatar
Er enig i How High. Andre er jo Easy Rider, Don't be a menace og The Matrix.
Har aldri røyket og tviler på at jeg noen gang kommer til å gjøre det, men jeg vil forestille meg at Ali G - In da hause må være utrolig bra å se i neddopet tilstand.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
waking life må jo være den ultimate ja
og hvis du ikke er redd for ørlite sammensvergelsestanker så er PI en sure thing
frykt og avsky i las vegas..
det som er kjipt med å se filmer når du er fjern er at man ikke husker dritten av hva man har sett dagen etterpå.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Schizoma
Requim for a dream er konge bra! hehe
Vis hele sitatet...
Hehe, denne er nok ikke akkurat den ultimate, nei.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
pink floyd the wall er sprø å se
runoslav
rune420's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Apraksin
pink floyd the wall er sprø å se
Vis hele sitatet...
Av musikkvideoer bør den nye Madonna videoen (Die another day) nevnes.
Hvis man følger med godt på slutten, når Madonna mystisk forsvinner fra den elektriske stolen, er det et halvt sekund bilde av en feit fyr i litt for liten t-skjorte. Litt rart, men morsomt som faen når man har røyka. Kanskje de har lagt det inn for å glede oss røykere...
How high!
Dont Be a Menace!
Menace to society
UP IN SMOKE TOUR
The wash
Half baked
Next friday
New jersey drive

+ latterlige komedier.
fear and loathing in Las Vegas og Up in smoke tour er jo to fete filmer å se når du er litt uten om den vanlige tilstanden... heheh
hmm, følte for å oppsummere litt, siden jeg lå og tenkte på dette da jeg så Et kongerike for en lama igår.

Det som gjør at en film til en bra røykefilm er vel egentlig ganske ofte temaet.
Mesteparten av filmene som er nevnt er er dopfilmer, slik som How High og Frykt og Avsky i Las Vegas.
En annen ting som også er kult er da sprøe filmer hvor det skjer sprøe ting, slik som sikkert Alice in Wonderland og Disney-filmer, blant annet Et Kongerike for en lama (the emperrors new groove).
Opprinnelig postet av randy
frykt og avsky i las vegas..
Vis hele sitatet...
Denne filmen fikk meg til å tro at noen hadde puttet noe i drinken min... yyyy for en film
husk kjære venner, at narkotiske stoffer kan ha negativ virknig på kroppen ved bruk over lengre tid! det er rett og slett skummelt!...



....men på en annen side kan det å være "høy" kansje hjelpe meg å finne meninga med Mulholland Drive?! Har noen fatta den
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Tenk å anklage han for narkotiske stoffer?
Hvis det er øl han snakker om, vil jeg heller anbefale Villa!
Det ser nesten helt likt ut og smaker bare mye bedre
....men på en annen side kan det å være "høy" kansje hjelpe meg å finne meninga med Mulholland Drive?! Har noen fatta den
Vis hele sitatet...
Sånn circa, tror jeg...

***Masse spoilere og greier***

Alt som skjer før den blå boksen åpnes er bare en drøm eller noe sånnt. Så det hele starter vel egentlig med at Diane er på vei til den middagen hos han regisørtypen eller hvem det nå er hos... Denne scenen er litt viktig, siden mange av folka her dukker opp i drømmen. Forholdet mellom Diane og Camilla har gått til helvete, og etter å ha blitt driti ut under middagen, bestemmer Diane seg for å få en leiemorder til å drepe Camilla. Senere, når Diane finner den blå nøkkelen, og sjønner at Camilla er blitt drept, begynner hun å drømme/fantasere/whatever... Etterhvert våkner hun opp igjen, innser hva hun har gjordt, og skyter seg selv på grunn av skyldfølelse. Eller noe. Husker ikke helt alt i filmen, og det er en del greier jeg ikke skjønner helt selv heller, men... Faen for en fet film. Nå tror jeg at jeg blir nødt til å gå og se den igjen.
Mulholland Drive?! Har noen fatta den [/b]
Vis hele sitatet...
Er det mulig å skjønne den hele og fulle handlingen?
One of the good guys
2rs1's Avatar
Opprinnelig postet av magstr
Tenk å anklage han for narkotiske stoffer?
Hvis det er øl han snakker om, vil jeg heller anbefale Villa!
Det ser nesten helt likt ut og smaker bare mye bedre
Vis hele sitatet...
Noen som har fått Nissene på Loven til jul eller?
fear an loathing in Las Vegas. Helt klart. Forfatteren av boka filmen er basert på gik på ALT. dvs, det er faktisk sånn man blir av f eks ether o.l.

men det må jo sies at egentlig alle filmer er fete når man er fjern.
Sist endret av cezar; 8. januar 2003 kl. 12:28.
Hmmm... nå om dagen må jeg vel nesten si at How High er best i panser tilstand I Need $ er helten min!
jeg vil definitivt nevne Frykt og Avsky i Las Vegas! den er grise- lættis.

for klumpen i halsen (som kan voldta deg når du er panser) vil jeg anbefale Ringenes Herre 1, og sikkert toeren når jeg får sett den. Se dette på kino knald som en alke, og du vil garantert ikke bli skuffet.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
the nutty professor II er helt sjåbar, fear and loathing er utvilsomt kongen. Av skrekkfilm så så jeg candyman en gang under sterk påvirkning av cannabis, det var så skummelt at jeg måtte slå av filmen før jeg fikk se morderen. Dog, min personlige favoritt om dagen når man er skakk, er cypress hill-dvd'n "stil smoking" med live konsert og saker. utrolig bra!
▼ ... over en uke senere ... ▼
alle skrekk filmer e artig. bare man e nåkk fålk klare man bestandi å nåje nån!!! hilser til necro å ber han huske når d klikka får puzi...
puzi er syk i hodet...

Seriøst... Hvilken film var det vi så da? ... ... ... Var det "dingo"??
How High
Jay and Silent Bob strikes back
Don't be a menace.
så akkurat Requiem For A Dream som noen anbefalte i en tidligere thread.. d var ikke spes fun!
men ejg har røkt skrap så d kan ha noe med saken å gjøre!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Requiem For a Dream er en jævla bra film, men er imo ikke noe man ser på når man er stein.
▼ ... over et år senere ... ▼
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
How High
Requim for a dream
Easy Rider
Pink Floyd The Wall (filmen)
Frykt Og Avsky i Las Vegas
detter er da knall filmer!!
En film dere burde prøve:

Kung Pow: Enter The Fist


Den er genialt morsom og jeg røyker ikke noe shit!
Fear and loathing in Las Vegas er genial
og jeg tror nok Kung Pow er moro da man er stein ja
Den niende porten! Litt skummel, men får deg til å tenke og har en veldig mystisk stemning over seg, anbefales abselutt!
Opprinnelig postet av Apraksin
Dog, min personlige favoritt om dagen når man er skakk, er cypress hill-dvd'n "stil smoking" med live konsert og saker. utrolig bra!
Vis hele sitatet...
Den er fet den dvd'en der. Har'u sett han de tar opp på scenen for å trekke.. han klarer det jo ikke.. helt lattis
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
barne-tv. definitivt verd å se om man er på psykedelika.
Requim for a dream er nokk noe av det dummeste du kan se i ruset tilstand ja!

Ville si at barne tv, som ShareQ nevnte, må være rått.

Ellers vil jeg si at jeg personlig foretrekker å ikke se på film/ tv ruset. Det er bare bråk og mas.

Så How High while high en gang og det var jævlig!
Svidd neger er jo genial! sykeste norske filmen jeg har sett..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Leste ikke hele diskusjonen her men hvertfall to filmer som jeg syntest var råe var Cube og Hyper cube..... absolutt vært og se wasted... rå tulen....

Foresten

bad boy bubby
PLAN NINE FROM OUTER SPACE (Gammel gammel ed wood film)