Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 7112
jeg trenger en plante som ligner på hasj eller cannabis etc. jeg skal bruke den til å skremme livskitten ut av en drittsekk av en lærer jeg har, hehe..noen som hvet om noe?
Når jeg var mindre å likte friluft, så var jeg å noen kompiser oppi skogen osv. Der var det fult av en plante type jeg ikke vet hva heter, men bladene kunne minne litt om noe i den duren Vent til sommern ;P
enis: Hvordan i huleste vil du gå frem for å skremme "livskiten ut av" noen som helst, med en lookalike-cannabsiplante?
Husker det var for en stund sida her på forumet at det var en som la ut en post og et bilde av en "cannabis plante", og spurte om denne var av god kvalitet.
Det gikk ca 10 poster før det var en gluping som bemerka at det var brennesle
Sist endret av dobbeltve; 17. januar 2007 kl. 18:33.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Jeg tipper du kan "skremme vettet av noen" ved å hente noen bregner og påstå at de er cannabisplanter.
Hvorfor ikke bare bruke en cannabisplante?
Fordi han ikke har en cannabis plante...?
Trådstarter
90 0
hehe, burde kansje ikke skrevet hva jeg skulle bruke den til. Men å bruk en ekte cannabis plante er litt risikabelt, vil ikke bli anmeldt heller.l har hørt at Hamp ligner litt, noen som hvet?
"Hamp" er jo bare et annet navn for cannabis, men man tenker ofte på industrihamp når man sier "hamp". Denne planten er jo en cannbisplante, bare at den inneholder lite THC. Den er desverre like ulovlig som vanlig weed, her i Norge.
Sitat av felix_poker
"Hamp" er jo bare et annet navn for cannabis, men man tenker ofte på industrihamp når man sier "hamp". Denne planten er jo en cannbisplante, bare at den inneholder lite THC. Den er desverre like ulovlig som vanlig weed, her i Norge.
Vis hele sitatet...
dette kan umulig stemme?
leste i et blad(husker ikke navnet var et norskt cannabis blad) der de hadde en liten skog med hanp planter so skulle brukes til produksjon av klær, papir, møbler etc. de skulle teste det ut som et alternativ for å bruke trer...

denne skogen var i norge men husker ikke hvor så skjønner ikke hvordan de kan ha den når det er ulovlig.
hmm
Jeg har også hørt om et prøveprosjekt med industrihamp her i Norge. Takk gud, selv ikke Norge er SÅ konservative at de til og med nekter forsøk som dette!

Men, om man skal dyrke planten, så m man selvsagt søke om tillatelse. Dette gjelder også om man ønsker å dyrke vanlig cannabis, da begge er regnet som narkotika.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, desverre, men såvidt jeg vet er dette feil. Afaik er det ingen som har fått konsesjon til å drive forskning med industrihamp i Norge, men jeg mener Universitetet for miljø- og biovitenskap (tidligere Norges Landbrukshøyskole) fikk tillatelse til å dyrke frem et mindre areale på 2x5m eller så.

Ellers drev Foreningen for Norske Hampebønder og anmeldte seg selv for å ha dyrket frem et større antall industrihamp-planter (for å skape mediablest?) for en fem år siden, så mulig det var det som var oppe? Uansett, vil ikke vedde øynene mine på at ting ikke har skjedd i mellomtiden, så rett meg hvis jeg tar feil her.

PS: Det selges "falske" cannabisplanter, eksempelvis de som ble brukt i serien Weeds. Ser skikkelig virkelighetstro ut
Trådstarter
90 0
så snakker vi har falske cannabis planter må være tingen ..
Søk på google etter "fake cannabis plant" eller noe i den duren, så ser du om det går an og få kjøpt en falsk cannabisplante en plass på nettet ;P
Sett en plante som vokste i en grøftekant rett ved meg som ligna helt på ganja-leafs, måtte ta med et blad fra den. Aner ikke hva planta heter desverre, har sett bilde av den på nettet også, skal prøve å finne den.
tias: leste det i siste utgave av på høy tid eller hva det heter så er ikke for 5år siden vil jeg tro...
Grønn japansk lønn hadde lurt meg, men så er ikke jeg noen feinschmecker heller.
http://www.preservedgardens.com/pres...aple-green.jpg

eddet: før noen lurer på hvorfor han skal importere en hel eik kun for noen spillopper, må jeg nesten tilføye at den også finnes i norge. har iallefall sett den røde utgaven.
Sist endret av h1rik; 17. januar 2007 kl. 22:55.
Sitat av h1rik
Grønn japansk lønn hadde lurt meg, men så er ikke jeg noen feinschmecker heller.
http://www.preservedgardens.com/pres...aple-green.jpg

eddet: før noen lurer på hvorfor han skal importere en hel eik kun for noen spillopper, må jeg nesten tilføye at den også finnes i norge. har iallefall sett den røde utgaven.
Vis hele sitatet...

hvilken rødfarge er den i??


i kristiansand vet jeg at det er en plante som ligner noe sykt på cannabis plante bare at den er rød/lilla å jeg skal love deg at den er sinnsykt lik på bladene...
men dette er da desverre ikke rett farge +at det er en sykt diger busk!
Ta deg en tur i skogen. Dette gjør deg godt, og jeg garanterer at du finner noe som ligner på cannabis.
Om du da ikke er så heldig at du snubler over en liten farm med cannabis, da
Grønn japansk lønn.. Takk for navnet!

Den har jeg sett mye her i bergen.
Det er (mulig) den samme planten som blir rød, rød-lilla.
Har sett den være helt grønn på sommertid, rød til høsten.

Bladene ser morsomt identisk ut til cannabis.
Forskjellen en kan se er at bladene er ørlite sammenvokst innerst på japanske lønnen..
Cannablader er separert helt inn mot midtpunkt. _\|/_


Det finnes vel på Nesodden og. hehe
litt omvei å sende stikklinger på toget.

Tror jeg skal klippe meg en sånn å ha i stuen
Sist endret av EO2; 18. januar 2007 kl. 05:38.
Har sånne morsomme fra japan i hagen. De er rød/lilla året rundt bortsett fra om sommeren, da de er grønne. De lurer alle som ikke vet bedre.
Sitat av Lille Nikotin
Ta deg en tur i skogen. Dette gjør deg godt, og jeg garanterer at du finner noe som ligner på cannabis.
Om du da ikke er så heldig at du snubler over en liten farm med cannabis, da
Vis hele sitatet...
Je kan garantere at man IKKE finner noe som likner canabis i fuckings januar! :P
Om sommeren kan man dog finne en del som, ved første øyekast eller for et utrent øye, kan se litt ut som cannabis.
hvorfor ikke ta bakepuler i en pose og miste den foran læreren din?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av EO2
Forskjellen en kan se er at bladene er ørlite sammenvokst innerst på japanske lønnen..
Cannablader er separert helt inn mot midtpunkt. _\|/_
Vis hele sitatet...
Det du beskriver nå er typisk for Cannabis indica, der bladene er sammenvokst mot midten, og mye "feitere". Sativa igjen er mer slik du beskriver de ja.
Nemmen Felix da

Du må da skjønne at jeg mente om sommeren ?
Sitat av cannabis-manndi
hvorfor ikke ta bakepuler i en pose og miste den foran læreren din?
Vis hele sitatet...
Selv om man puler bakere så fortjener man ikke og bli lagt i en pose og bli mistet?

Men jah, har hørt at noen av frøene i helt vanlig pose med fuglefrø blir til noe som ligner på hamp eller er hamp eller noe i den duren, men jeg kan nok ta feil.
Kjøp utgave nr.1/04 av bladet "På høy tid" hos Shangri-La, Hemphouse eller andre Headshops som selger blader.
det følger nemlig med gratis industrihampfrø (http://normal.no/pht/pht-2004-01.jpeg)
Sitat av Sot-Jo
Men jah, har hørt at noen av frøene i helt vanlig pose med fuglefrø blir til noe som ligner på hamp eller er hamp eller noe i den duren, men jeg kan nok ta feil.
Vis hele sitatet...
En alv jeg møtte i en drøm en gang, fortalte meg at cannabis (dyrket fra fuglefrø, kjøpt i Sverige) faktisk rekker å blomstre ute i norsk klima, produserer noen helt ok buds, og har en overveiende sannsynlighet for å bli hunnplanter. De lar seg også lett klone, og de er veldig fine å se på.

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle hampfrø fra Sverige, men i hvert fall noen av dem.