Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 5573
"20 år" Ser jeg plutselig det står oppe på forumet.
Er det virkelig 20 år siden NFF startet? Fant ikke andre tråder om dette.
I alle fall, vil bare si gratulerer med jubilèet NFF.
Og et bra forum er det da også. Rom til mye rart og plass til mange forskjellige folk. Veldig bra. Synes nå jeg da.
Hurra!
Måtte inn å sjekke når jeg registrerte meg men fant ikke noe, men ser første innlegget mitt var i 2003. Shit, tiden flyr! Men har ikke vært særlig aktiv da �� Men mye rart lesestoff!
Sist endret av zerexian; 15. januar 2021 kl. 19:49.
Sitat av zerexian Vis innlegg
Måtte inn å sjekke når jeg registrerte meg men fant ikke noe, men ser første innlegget mitt var i 2003. Shit, tiden flyr! Men har ikke vært særlig aktiv da �� Men mye rart lesestoff!
Vis hele sitatet...
Du har faktisk syv innlegg fordelt på 18 år... Damn bro, du må jo være forumets lurkerkonge!
14 år, 9 tråder og 509 innlegg og spark fra min side
Gratulerer!
Sist endret av Gloss; 15. januar 2021 kl. 20:42.
Aah the good ol'days
Synd crew ikke er så veldig villige til å åpne utestengte brukerkontoer, da ville jeg hatt en som har vært på forumet i mange mange år.
Kanskje like greit, jeg skrev bare dritt den gangen, jeg var tenåring.

Nå er jeg ikke tenåring lenger, og er overrasket over hvor fort tiden har gått.
Endringer jeg har lagt merke til:
vidarlo / slashdot er egentlig ikke så kritisk og kranglevoren han ser ut til å være... og han er heller ikke crew, slik jeg trodde den gangen.
nso er ingen maktsyk drittsekk likevel...

og ...
tja..
resten av endringene husker jeg ikke.

Grattis freakforum
Hipp hipp dæsken er det gått 20 år alt. Vært mye god lesing og mer skal det bli.
Helt fantastisk forum! Begynte vel å lese her ca rundt 2006-2007. Savner virkelig "bilde-forumet" og bildene av medlemmene her

Merkelig nok sluttet jeg å komme hit rundt 2013-2019. Vet ikke helt hvorfor men ting har forandret seg. Slik er ting

STOR takk til nso, alle de herlige modsene. Fantastiske brukere. Jeg har vært en lurker med flere kontoer og skriver sjeldent, men liker å lese

Av en eller annen grunn husker jeg ansiktet til Vidarlo veldig godt

Edit: Det var etter å ha googlet "Hvordan lage bomber fra fyrverkeri" jeg fant dette forumet og ble medlem!
Sist endret av Spock_; 15. januar 2021 kl. 23:22.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hurra! Takk for 20 fine år nFF!

Januar 2001... BeOS var tydeligvis et legitimt operativsystem, og Mac OS var kategorisert som "annet", i følge spørreundersøkelsen. Jeg likte egentlig BeOS
Sist endret av Tias; 15. januar 2021 kl. 23:45.
Ser på profilen min at jeg registrerte meg i 2004. Men første gang jeg postet noe var ifbm lekkasje av svarene til noen nasjonale prøver i norsk, eller noe, ett år senere. Når jeg tenker meg om, så er det vel bare ett annet forum hvor brukeren min er eldre enn denne her, men det forumet er så godt som dødt. Artig at nff har holdt det gående såpass lenge.

Jeg mener å huske at det var en oppskrift på røykbomber som vekket interessen for dette forumet, samt gode tips og triks til EDB-apparatet, i en tid hvor enkelte ting som vi tar for gitt i dag, krevde litt knoting.
Må nok innrømme at jeg har vært aktiv over flere forskjellige brukere, men vil tippe jeg først var innom her 2008-2010. Satser på 20 nye år da! Jeg legger igjen en kommentar på "40 år"-tråden, mark my words!
Sitat av Tias Vis innlegg
Hurra! Takk for 20 fine år nFF!



Januar 2001... BeOS var tydeligvis et legitimt operativsystem, og Mac OS var kategorisert som "annet", i følge spørreundersøkelsen. Jeg likte egentlig BeOS
Vis hele sitatet...
Wow visste ikke at du fortsatt var aktiv! Du skal ha stor ære for at forumet vokste som det gjorde. Du har virkelig satte dine spor, Tias!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Spock_ Vis innlegg
Wow visste ikke at du fortsatt var aktiv! Du skal ha stor ære for at forumet vokste som det gjorde. Du har virkelig satte dine spor, Tias!
Vis hele sitatet...
Takk for hyggelige ord, Spock_!
Jeg er relativt fersk, men har hatt mye glede av forumet. Prøver på min egen sære måte å spre litt glede og humor også, selv om jeg skjønner at det blir litt kjipt for dere som må rydde bort mine mer eller mindre useriøse innlegg og tråder.

Gratulerer med 20 år, måtte det bli minst 20 til!

Ha en fin helg freaks!
I see you...
NAPse's Avatar
Gratulerer til oss alle, og spessielt til de som drifter dette!

Ikke min første, men andre melding på forumet. I dag lurer jeg fælt hvorfor en telefonsamtale med en eller annen dude i Afrika skulle være så viktig.
Om jeg skulle gjetta selv handla det om at priser for mobilsamtaler var dyrt, hvertfall utlandet og Afrika. (Mulig jeg hadde hørt setninger som: "Tenk på barna i afrika", "Tenk på afrikanerene" osv.)

Jeg skulle likt å vite om det var fordommer eller om vi faktisk mente vi var såpass langt teknologiskt fra hverandre, om jeg var ung og uvitende eller om vi faktisk var teknologisk langt unna afrikanerene.

Her vill jeg virkelig sette pris på svar. Kanskje er mine antagelser om egne agendaer feil, men en viss pekepinn på hvorfor dette skulle vært interessant for en tennåring den gang var som de var tror jeg kan gi meg et visst perspektiv.

Jeg tviler på at jeg har rett i min antagelse. For da ville vi vel sagt til barna våre i dag "Tenk på barna i Nord Korea[insert andre land/regioner]", eller var det regelrett propaganda som hadde formet mitt syn?
Endelig gammalt nok til å kjøpe sprit.

Dette kan bare bli bedre
Ser at Wikipedia også fyller 20 år i dag. Det kan da umulig være tilfeldig?



Gratulerer med dagen!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det er ikke helt idag, men litt sånn "ca nå"., Nøyaktig hva og når første inkarnasjon ble opprettet har forsvunnet litt inn i glemmeboken https://freak.no/forum/showthread.php?t=64.

Ved å huske tilbake til at iblis "lanserte" (spammet for) det nye forumet når radikal la inn årene, så kan vi se at det må ha vært rundt September 2000. https://web.archive.org/web/20000512...ergrunn.as:80/
Sist endret av nso; 16. januar 2021 kl. 06:15.
Leste et par år før jeg ble medlem i 2010, dæsken som tida flyr.. :O
R.i.p 23.04.2021
Sitat av Tias Vis innlegg
Takk for hyggelige ord, Spock_!
Vis hele sitatet...
Hadde en bruker her i 2004?som tias var så hyggelig å utestenge. Nemesis trur jeg det var ,het også det på norshroom . Ups nå blir jeg vel utestengt igjen..
Sitat av Tarm Vis innlegg
Hadde en bruker her i 2004?som tias var så hyggelig å utestenge. Nemesis trur jeg det var ,het også det på norshroom . Ups nå blir jeg vel utestengt igjen..
Vis hele sitatet...
for 16 år siden da du avslutter hver setning med æ?
Sitat av nemesis
AtXbYeA: hvor kan jeg sjekke det æ?
Vis hele sitatet...
åssen får jeg den filen til å funke æ?
Vis hele sitatet...


Kanskje du rett og slett var for seriøs for forumet?
R.i.p 23.04.2021
Sitat av knert1 Vis innlegg
for 16 år siden da du avslutter hver setning med æ?



Kanskje du rett og slett var for seriøs for forumet?
Vis hele sitatet...
Jup
Siden vi er inne i det koselige nostalgiske hjørnet; hva var det som gjorde at Freak.no ble etablert? Var det sånn at dere så an markedet og fylte et behov eller var det i bunn og grunn for å diskutere temaer som pyroteknikk osv? Og hadde dere en bestemt retning dere siktet dere inn på?
Denne passer greit inn her vel?: https://freak.no/forum/showthread.php?t=224632&

Av å gå i arkivet så kan man få noen spesielle men interessante ting å se på da det gjelder siden.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Denne passer greit inn her vel?: https://freak.no/forum/showthread.php?t=224632&

Av å gå i arkivet så kan man få noen spesielle men interessante ting å se på da det gjelder siden.
Vis hele sitatet...
Nå dytta du meg rett ned i kaninhullet. Ser et av de første innleggene nevner en GHB oppskrift som har gått forbi meg så jeg googlet det. Artiklene som omtaler det her minner meg om facebook-statuser jeg ser fra sinte distanserte onkler når de uttaler seg om innvandring. - Biased.
Alt var bedre før.
I gamle dager opplevde jeg freak som et forum for kreative. I dag er 90% av trådene dop relatert.

Kaizen
Gratulere til Freak.no som det vesen det har blitt. Et sted å elske, hate å frykte(dagen derrpå?!).
Akkurat kommet hjem fra juleferie, Jeg <3 Freaks!
Mye utrolig flotte folk her inne, tusen takk til dere alle! <3 <3
Hipp hurra for Freak ja! Jeg oppdaga forumet i 2006 fordi jeg googla et eller annet shady, oppskrift på bombe eller noe sånt, hvem har ikke gjort det mener jeg? Lagde meg bruker i 2011, men ble ikke sånn skikkelig aktiv før i 2019. På den ene siden skulle jeg ønske jeg ble aktiv før men på den andre siden tror jeg det er like greit det ble som det ble. Forumet er uansett et sted jeg neppe vil forlate med det første! Måtte Freak blomstre som de best tenkelige budsa forever more!
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Hipp hurra for Freak ja! Jeg oppdaga forumet i 2006 fordi jeg googla et eller annet shady, oppskrift på bombe eller noe sånt, hvem har ikke gjort det mener jeg? Lagde meg bruker i 2011, men ble ikke sånn skikkelig aktiv før i 2019. På den ene siden skulle jeg ønske jeg ble aktiv før men på den andre siden tror jeg det er like greit det ble som det ble. Forumet er uansett et sted jeg neppe vil forlate med det første! Måtte Freak blomstre som de best tenkelige budsa forever more!
Vis hele sitatet...
Tok lang tid å lage den bomba da i det minste
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Hipp hurra for Freak ja! Jeg oppdaga forumet i 2006 fordi jeg googla et eller annet shady, oppskrift på bombe eller noe sånt, hvem har ikke gjort det mener jeg? Lagde meg bruker i 2011, men ble ikke sånn skikkelig aktiv før i 2019. På den ene siden skulle jeg ønske jeg ble aktiv før men på den andre siden tror jeg det er like greit det ble som det ble. Forumet er uansett et sted jeg neppe vil forlate med det første! Måtte Freak blomstre som de best tenkelige budsa forever more!
Vis hele sitatet...
Samme her, hver gang jeg skulle finne ut hvilket stoff det var jeg nettopp hadde blitt tilbudt så havna jeg på freak. Har hatt en bruker her tidligere, men gudene vet hva den het. Ble vel ikke brukt noe særlig, så lagde meg denne kontoen i år en gang.

Som maaange andre gjør, så har man jo lurket. 20 år er jo lengre enn noen av brukerne her inne har levd.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
20 år er jo lengre enn noen av brukerne her inne har levd.
Vis hele sitatet...
Haha så jævli sant!
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Haha så jævli sant!
Vis hele sitatet...
Haha ja du aner ikke hvor mange ganger jeg har unnskyldt meg inn på do ETTER å ha inntatt enkelte substanser for å finne ut hvor fucked jeg er. Jeg var så mye mer naiv når jeg var yngre enn det jeg er nå, og så er det jo vanskelig å si nei når noen blir sånn 'her' og du vet at du blir på trynet.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Tok lang tid å lage den bomba da i det minste
Vis hele sitatet...


Du skulle bare ha visst, mann!
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Alt var bedre før.
I gamle dager opplevde jeg freak som et forum for kreative. I dag er 90% av trådene dop relatert.

Kaizen
Vis hele sitatet...
Ja, dop kategorien har desverre blitt for stor.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Rosander Vis innlegg
Ja, dop kategorien har desverre blitt for stor.
Vis hele sitatet...
enig i det.
Men det er jo derfor du ikke burde kneble en gamling og pinnen hans...
Er det bare jeg som håper dette jubileet fører til en throwback slik at mørkegrå/oransje temaet kommer tilbake?
Sitat av Patrick Vis innlegg
Er det bare jeg som håper dette jubileet fører til en throwback slik at mørkegrå/oransje temaet kommer tilbake?
Vis hele sitatet...
Tror det. Jeg for min del hadde jo håpt på historier fra de eldre og vise her i forumet om hva, hvor, hvordan og hvorfor freak er freak.
Husker jeg trodde IvIoynar og Vidarlo var en og samme person i ett par år.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Tok lang tid å lage den bomba da i det minste
Vis hele sitatet...
Ja forresten! Husker jeg riktig nå? En eller annen bruker her på forumet, jeg tror det var deg, Eyeamare (jeg har møtt deg IRL også), som hadde skrevet ting på forumet, en bombe eller noe sånt.. Og dermed fikk purken på besøk?? Mener å huske det var et stort oppstyr den gangen.

Innlegg nr. 600!
Sist endret av Stingray; 16. januar 2021 kl. 23:21. Grunn: Hipp hurra!!!
Sitat av Stingray Vis innlegg
Ja forresten! Husker jeg riktig nå? En eller annen bruker her på forumet, jeg tror det var deg, Eyeamare (jeg har møtt deg IRL også), som hadde skrevet ting på forumet, en bombe eller noe sånt.. Og dermed fikk purken på besøk?? Mener å huske det var et stort oppstyr den gangen.

Innlegg nr. 600!
Vis hele sitatet...
Må desverre skuffe deg der ja, aldri drevet med pyrotechs å værtfall aldri hatt snuten på besøk for slikt så da tror jeg du har drømt eller forvekslet meg med noen andre, men fack jeg ble jo nyskjerrig, hvem er du!? Hvor bor du?! sånn distriktsmessig da

Gz med 600 ^^
Sist endret av Eyeamare; 17. januar 2021 kl. 00:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fra nFF sin side

Heta det iblis før? Isåfall kan man fortsatt få mail her. -Yay- !
Yay!
Gratulerer med dagen! Jeg er ikke så mye i de offentlige delene av forumet for tiden, men følger jo litt med på hva som skjer. Det er nok ett eller annet med småbarnsfartiden som ikke innbyr til så mye forumlurking lenger.

Alltid gøy å mimre om at alt var bedre før. Jeg gleder meg til galleriet kommer tilbake!
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Tror det. Jeg for min del hadde jo håpt på historier fra de eldre og vise her i forumet om hva, hvor, hvordan og hvorfor freak er freak.
Vis hele sitatet...
Når Itpro.no ble rick rolled!
Eller var det Nyhetsspeilet.no? Uansett Epic shit!
Sist endret av Eyeamare; 17. januar 2021 kl. 02:01.
Var nok nyhetsspeilet, favorittråd. Jeg tror jeg begynte å henge på forumene grunnet ranvik, hørt rykter om at han gikk under et annet navn her etter klammeriet med politiet, men fant aldri ut av hvem han var
Kjennetegnet var dårlig norsk men ufattelig bra innhold
Yes der var den ja +1 til deg!
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Yes der var den ja +1 til deg!
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke å si +1 lengre ditt rotne troll! Nå har vi moderne KP! (Det var en spøk)

Som andre sier hadde jeg elsket om eldre brukere her inne hadde sagt hello og sine meninger Sjeldent et så fint forum overlever i så mange år!
Sist endret av Spock_; 17. januar 2021 kl. 04:02.
Det er lov å være nostalgisk, men ikke gå i fella ved å tro at «alt var bedre før». Det er vel nærmest blitt en merkelapp på forumet og setningen dukker opp med jevne mellomrom.

I mine øyner er forumet mer eller mindre slik det alltid har vert, og godt er det!

Gratulerer nFF!
Til de som ble nysgjerrige:
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Det må da uansett gå ann å møtes på halvfrekvensen da.
Bor i ett eldre kompleks der det er VELDIG lytt, itilegg er han
under meg døv, å bruker over normalen på stereovolum når han
har fest, men jeg synes det er greit at han kjører på lyd noen timer
hver måned, dude`s gotta party.
Hadde det derimot vært snakk om hver uke, hver dag så hadde jeg nok tatt en prat.

Også vurdere å montere spikes på subben.

Ta naboen din med inn på rommet med stereoen, spill av i nivået du pleier å spille i så får han selv høre at du faktisk IKKE kjører på for det det er verdt.
Kanskje lettere for dere å komme til en enighet om volumet dagligdags?
Vis hele sitatet...
Dette innlegget fra 2012 i denne tråden førte til at vi oppdaget at det var meg han snakket om, den døve naboen under ham. Jeg sendte PM og vi traff dermed hverandre etterpå
Sist endret av Stingray; 17. januar 2021 kl. 10:15.
Sykt å tenke på at jeg har brukt dette forumet, nesten halve min levetid... Om ett år er det 15 år siden jeg begynte å lurke på freak.