Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5122
Hei å hå.


Jeg har en 24" imac og vurderer nå sterkt å kjøpe en ekstra skjerm til å ha ved siden av, det vil si ha 2 skjermer.

Det jeg satt å funderte litt på er om jeg må feks. en Apple cinema display til min imac eller om jeg feks. kan kjøpe en samsung skjerm? Hvis dette går, å jeg ha noen spessielle kabler?

Jeg er på utkikk etter en 24" skjerm siden imacen er på 24". Jeg satt å så på apple's LED display, men det er for dyrt for meg. Derfor lurte jeg på om hvis det går å feks. bruke en samsung skjerm om noen har noen å anbefale?

Skjermen skal jo da helst ha samme høyde som imacen og sånn så selve skjermene har samme høyde. Jeg driver med animasjon så da er det ekstremt viktig at skjermen har god oppløsning.

Hvis det er flere her som har imac og en skjerm ved siden av så blir jeg veldig takknemlig for bilder så jeg kan se hvordan dette ser ut.


Takker for alle svar
Det er bare å kjøre på med en Samsung skjerm e.l.
Endel Mac-er har opprinnelig ikke DVI, HDMI eller VGA-UT, så du blir i enkelte tilfeller nødt til å kjøpe en kabel du først kobler i Macen, forså å koble i f.x. DVI eller VGA.

http://www.tvcables.co.uk/images/items/mac-mini-dvi-to-dvi-cable.jpg
Sist endret av Restyle; 14. mai 2009 kl. 21:11.
Trådstarter
Takk.

utgangene bak ser slik ut; http://www.komplett.no/mlf/produkt/diverse/Apple/imacutg.jpg vet noen hva jeg burde kjøpe for å få det best mulig?

Noen som har noen skjermer å anbefale?
Det er utgangen helt til høyere du skal bruke, og via den utgangen, plugger du i den kabelen jeg viste på bildet ovenfor. DVI er nok det beste valget for deg. HDMI hjelper ikke stort ettersom utgangne på MACen din ikke overfører lyd anyways.

Samsung er sjenerelt veldig gode på skjermer, og har mange gode alternativer i 2'000-kornersklassen.
Jeg legger merke til at det bare er en utgang til skjerm på det bildet
Sitat av Hardcore Vis innlegg
Jeg legger merke til at det bare er en utgang til skjerm på det bildet
Vis hele sitatet...
Han har en iMac, dvs. PC + skjerm i en. Derav: en skjerm (som er integrert i PCen) + den ene ekstra han kan koble til i skjermutgangen.
Trådstarter
oki Tusen takk Da må jeg ha en sånn overgang til DVI. Jeg ble også anbefalt en VESA arm så jeg kan juster så det er lik høyde osv.

Noen som har noen gode skjermer (Som det helst skal gå ann å feste en VESA arm på så jeg slipper og kjøpe en sånn overgang til det også) som har en maks pris på 3000 kr?

Hade vært fint hvis skjermen matcher imacen. dvs, sort og gjerne litt sølvfarge