Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 3254
En av de lokale ungdomspolitikerene(FpU) som ytret sin støtte til Israel på Origo her for noen dager siden og sa at han ville stille med et Israelsk flagg under fakkeltoget/demonstrasjonen som skal ta sted i morgen.

http://kystpuls.no/-/event/show/5384...ngrep-paa-gaza

Dette skapte en voldsom debatt på lokalavisen sitt nettsted. Mange stilte seg uforstående til hvorfor han valgte å gjøre dette. Mange var også positive til mot "demonstrasjonen" han har tenkt å gjennomføre.
De som arrangerer demonstrasjonen sier at de demonstrerer mot Israels krigføring. Demonstrasjon og fakkeltog, kan vi kalle det det samme?


http://www.firdaposten.no/lokalnytt/article4036270.ece
http://www.firdaposten.no/lokalnytt/article4033930.ece

Nå har han blitt drapstruet via Nettby. Trolig av en med utenlandsk opprinnelse etter norsken som ble brukt å dømme etter. Han har vert på vestlandsrevyen og skal senere i kveld på riksdekkende TV. I Kveld begynner klokken 22:20 i kveld på NRK1/2/3, ikke helt sikker.


Hva mener dere? Er det rett å stille med Israelsk flagg?
Må regne med reaksjoner når han kommer med slike dumme uttalelser i avisen.

Når det skal pågå en lovlig aksjon til støtte for Palestina, så har han ikke noe der å gjøre veivende med et israelsk flagg, annet enn for å provosere. Skal han ha en pro Israel demonstrasjon kan han gjøre det et annet sted eller på et annet tidspunkt. Jeez..

Ytringsfriheten han snakker om kan han ta med seg et annet sted eller stappe langt opp i ræven.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Må regne med reaksjoner når han kommer med slike dumme uttalelser i avisen.

Når det skal pågå en lovlig aksjon til støtte for Palestina, så har han ikke noe der å gjøre veivende med et israelsk flagg, annet enn for å provosere. Skal han ha en pro Israel demonstrasjon kan han gjøre det et annet sted eller på et annet tidspunkt. Jeez..

Ytringsfriheten han snakker om kan han ta med seg et annet sted eller stappe langt opp i ræven.
Vis hele sitatet...
Israel sympatisørene må daglig leve med å se på Palestinakjerf og buttons i hytt og pine, så det med provosering blir ikke helt fair. Men for pokker, enig i at han absolutt ber om å få noen sinte blikk på et Palestine-sympatør-oppmøte, men om du påstår at dette er god nok grunn til drapstrussler er det nok du som kan stikke langt opp i ræven..
Sitat av Voids
Ja,jeez for de idiotene som prøvde å ølegge den fredelige demonstrasjonen til israel i oslo. Noe pro palestina demonstranter slo og sparket en gammel mann pga han hadde et lite israel flagg.
Vis hele sitatet...
Fikk du med deg hvem som redda den gamle mannen, og fikk ham vekk fra mobben: TO MUSLIMER!
"Greit, nå stopper vi å sparke'n, gutta! Vi redda han, skjønner du? Wolla. Skriv det ned, journalist, vi redda han, ikkesant. Vi er helter vettu. Hah!"

I was there
Det er ikke relevant om de to som reddet ham var muslimer. Om de var Palestinere derimot ville jeg sett på dem med stor respekt
Israel sympatisørene må daglig leve med å se på Palestinakjerf og buttons i hytt og pine
Vis hele sitatet...
Må bare nevne at du kan kjøpe palestina skjerf på Jack and Jones og Boys of Europe i Norge, dette var fordi det var på moten en liten stund, jeg hadde selv en venninne som brukte palestina skjerf men ikke ante hva det stod for, eller hva palestina var for den saks skyld.
Buttons er en annen sak da selvfølgelig. Nå har det seg jo sånn at å vifte med det Israelske flagget under en pro-palestina demonstrasjon er litt å leke med ilden, kanskje mer å stikke hånden inn i peisen og regne med at du ikke blir brent. Sier ikke at det rettferdiggjør drapstrusler, men denne unge politikeren burde nok visst bedre!
Sist endret av Skambank; 9. januar 2009 kl. 01:33.
Det er selvfølgelig en tragedie at han har fått drapstrusler pga. dette. Men det var en idiotisk handling, og jeg er delvis anti-sionist.. så jeg kan ærlig talt ikke si jeg har så mye sympati.

Det er fælt hvordan enkelte palistenere oppfører seg i denne situasjonen. Men hvis norske barn hadde blitt drept hensiktsløst tror jeg det nok hadde vært en god del nordmenn som hadde oppført seg minst like ille, så man kan ikke holde dette mot folket.
Så mye oppstyr fordi et eller annet individ "drapstruet" han på Internet?
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg ser ikke noe galt i at han velger offentlig støtte Israel. Han er enten modig eller veldig dum. Det er tross alt en god del idioter i verden og idioter med sterke følelser bør man passe seg for å provosere. Det likevel en menneskerett å få lov til å ytre sine meninger fritt.(i allefall så lenge disse meningene ikke strider sterkt med andre menneskerettigheter) Toleranse for andres meninger bør det absolutt bli mer av. At man tolererer at andre har andre meninger betyr ikke at man trenger å skifte standpunkt. En diskusjon uten tolleranse er meget ufruktbart da det ikke ligger til rette for noen innrømmelse noe sted.
Hvis du uttaler i en avisblogg at du "ønsker å senke den seksuelle lavalderen til 12 år, med et framtidig mål om å fjerne hele paragrafen", så er du dømt til å havne i rikspressen på grunn av drapstrusler og andre som du provoserer.

Akkurat på samme måte som en slik idiot får oppmerksomhet og drapstrusler, er folka som sendte han FrP'eren drapstrusler like store idioter: De ga han publisitet.

Men det er helt rett å demonstrere mot demonstrasjonen. Han gjør det i så fall fredelig - uten vold.
Sist endret av dobby; 9. januar 2009 kl. 02:01.
Det er slike hendelser som gir "Fienden" grunnlag for hatet sitt.
Hardcore: De har ikke noe spesielt grunnlag hat. Alle rasjonelle grunner du kan komme opp med (Israel vs Palestina) utgjør ikke retten til noen av dem å angripe hverandre. De kan være unenige, men de har fortsatt ingen rett i å utøve vold mot personer som har et annet syn på saken.
Hvorfor har ikke Israel i like stor grad som andre nasjoner lov til å forsvare sin suverenitet når de blir angrepet med raketter fra et annet "land"?
el_bamso: Den tankegangen er helt ulogisk. Det er slik tankegang som gjør at vi har krig her i verden!

Hvis Palestinerne sender raketter mot Israel, så skal Israel få lov til å svare med samme mynt? Men med ett Israel sender raketter tilbake så kan jo Palestinerne sende med samme mynt... Altså... Det blir helt feil.
Ingen har rett til å sende raketter. Ingen av partene har rett til å påføre skade/drap/umennesklige forhold o.l mot motparten.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Sitat av el_bamso Vis innlegg
Hvorfor har ikke Israel i like stor grad som andre nasjoner lov til å forsvare sin suverenitet når de blir angrepet med raketter fra et annet "land"?
Vis hele sitatet...
Spørsmålet impliserer premissen at Israel og Gaza/Palestina er to suverene land som har levd uten konflikt, før Gaza/Palestina uprovosert fyrer av raketter mot Israel... Det er ikke noen vits å gjøre seg dum. Det er snakk om en konflikt som har pågått i lang tid, med bl.a. selvmordbombere og raketter fra Hamas/Palestina og militære angrep fra Israel.

Og uansett om man aksepterer premissen din, så har ikke Israel noen som helst rett til å angripe/bombe sivile.
Clr: Du insinuerer i ditt svar at jeg mener Israel kan svare med samme mynt. Jeg ber deg fjerne det ettersom det ikke er sant. Jeg har ikke skrevet et eneste ord om hvordan jeg mener Israel kan forsvare seg.
Sitat av Drachir Vis innlegg
Det er ikke relevant om de to som reddet ham var muslimer. Om de var Palestinere derimot ville jeg sett på dem med stor respekt
Vis hele sitatet...
Ikke helt enig, det BURDE ikke ha vært relevant, men det er så mange pro-israel-folk som fokuserer på "muslimer" i negative sammenhenger, dermed blir det relevant også i denne sammenhengen.
Vel, det hele endte med at han feiga ut. Rett og slett. Plageplage i morra for å si det sånn!
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Sitat av el_bamso Vis innlegg
Clr: Du insinuerer i ditt svar at jeg mener Israel kan svare med samme mynt. Jeg ber deg fjerne det ettersom det ikke er sant. Jeg har ikke skrevet et eneste ord om hvordan jeg mener Israel kan forsvare seg.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet ditt insinuerer at det Israel holder på med er forsvar av suverenitet, eller så stiller du et akademisk spørsmål om internasjonale konvensjoner gjelder ulikt for ulike land (hvilket de absolutt gjør, men heller til Israels fordel, enn ulempe, hovedsakelig fordi Israel har uforbeholden støtte fra USA).
Sist endret av SilverKhan; 9. januar 2009 kl. 18:41.
Les her alle sammen.
Når jeg leste det med at to muslimmer redda han så tenkte jeg på, at det ikke spiller noe rolle om det er vit, svart, gul, brun, muslim eller kristen som redda han. Når man gjør noe bra, så gjør man det for seg selv, tenk dere hvilken hærlig følelse dere får når dere hjelper noen som setter pris på det dere gjør.
Man gjør gode gjerninger fordi man vil at folk skal gjør gode gjerninger mot deg.
Sånn som den gyllne regelen sier "Det du vil at andre skal gjøre mot deg skal du gjøre mot dem"
Sitat av rcW Vis innlegg
"Greit, nå stopper vi å sparke'n, gutta! Vi redda han, skjønner du? Wolla. Skriv det ned, journalist, vi redda han, ikkesant. Vi er helter vettu. Hah!"

I was there
Vis hele sitatet...
Episoden ble filmet, og ligger på nett, samt at den gamle mannen fikk snakket med og takket sine redningsmenn etterpå. The camera and victim can prove they were there.
Sitat av Clr Vis innlegg
el_bamso: Den tankegangen er helt ulogisk. Det er slik tankegang som gjør at vi har krig her i verden!

Hvis Palestinerne sender raketter mot Israel, så skal Israel få lov til å svare med samme mynt? Men med ett Israel sender raketter tilbake så kan jo Palestinerne sende med samme mynt... Altså... Det blir helt feil.
Ingen har rett til å sende raketter. Ingen av partene har rett til å påføre skade/drap/umennesklige forhold o.l mot motparten.
Vis hele sitatet...
Når et rakett-angrep blir iverksatt ER det allerede krig. Selvfølgelig svarer man med et rakettangrep. Det kalles "å forsvare seg selv". Når Palestinerne sender raketter mot Israel, hvorfor tror du de gjør dette? Som en advarsel? Nei! De sender raketter for å svekke Israels forsvar for så å kunne invadere. Tankegangen rundt krig er i mine øyne helt ulogisk, etter som det finner mer siviliserte måter å løse problemer på, men mennesker er desverre irasjonelle. Ingen har rett til å skade andre, men alle har rett til å forsvare seg selv!

OnTopic: True noen med drap for å ytre sin mening på en fredelig måte er forkastelig, men samtidig er det jo liten tvil om at FpU medlemmet er ute etter å provosere. Han kan og bør velge et annet tidspunkt!
Sist endret av nilsern; 9. januar 2009 kl. 18:53.
Se hvordan disse folka her er mot Norge selvom norge støtter palestina og sender leger, penger og hjelp ned dit.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=545996

Hva har de tjent på dette?
Hva har de fått i lomma for det?
Selvom du har mista slekt eller noe så trenger man ikke å la det gå utover andre som ikke har gjort noe eller ikke engang sagt noe.
Sitat av FaLcOn Vis innlegg
Se hvordan disse folka her er mot Norge selvom norge støtter palestina og sender leger, penger og hjelp ned dit.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=545996

Hva har de tjent på dette?
Hva har de fått i lomma for det?
Selvom du har mista slekt eller noe så trenger man ikke å la det gå utover andre som ikke har gjort noe eller ikke engang sagt noe.
Vis hele sitatet...
Hva er det du babler om? Hvor får du det fra at de er "mot norge"?? Nå er det virkelig på tide at du slutter å dikte opp pisspreik som det her!
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Sitat av FaLcOn Vis innlegg
Se hvordan disse folka her er mot Norge selvom norge støtter palestina og sender leger, penger og hjelp ned dit.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=545996

Hva har de tjent på dette?
Hva har de fått i lomma for det?
Selvom du har mista slekt eller noe så trenger man ikke å la det gå utover andre som ikke har gjort noe eller ikke engang sagt noe.
Vis hele sitatet...
Hvem er "disse folka"? Causals, palestinere, eller bare allmenn pøbel?
Sitat av atomet Vis innlegg
Hva er det du babler om? Hvor får du det fra at de er "mot norge"?? Nå er det virkelig på tide at du slutter å dikte opp pisspreik som det her!
Vis hele sitatet...
Det jeg mente med MOT er at de gjør ting som strider mot norsk lov.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
For å gjenta det vi har sagt i andre tråder:
Dette er IKKJE en Palestina vs. Israel-debatt.

Det er en debatt om drapstrusler mot en norsk ungdomspolitiker, på grunn av sitt standpunkt i nemde konflikt.
-Crew
Sitat av FaLcOn Vis innlegg
Det jeg mente med MOT er at de gjør ting som strider mot norsk lov.
Vis hele sitatet...
Ah, så hvis man bryter loven, så er man "mot norge"? Det er synd du ikke er i stand til å forstå hvor dumt det der høres ut.
Sitat av atomet Vis innlegg
Ah, så hvis man bryter loven, så er man "mot norge"? Det er synd du ikke er i stand til å forstå hvor dumt det der høres ut.
Vis hele sitatet...
Jo faktisk, jeg forstod det nettopp, kanskje litt dårlig ord av meg å bruke.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Må regne med reaksjoner når han kommer med slike dumme uttalelser i avisen.

Når det skal pågå en lovlig aksjon til støtte for Palestina, så har han ikke noe der å gjøre veivende med et israelsk flagg, annet enn for å provosere. Skal han ha en pro Israel demonstrasjon kan han gjøre det et annet sted eller på et annet tidspunkt. Jeez..

Ytringsfriheten han snakker om kan han ta med seg et annet sted eller stappe langt opp i ræven.
Vis hele sitatet...
Ja riktig? SÅ SE Å FÅ MED DEG TERRORISTVENNENE DINE BORT FRA PRO-ISRAELSKE STØTTEMARKERINGER!

Sitat av FaLcOn Vis innlegg
Les her alle sammen.
Når jeg leste det med at to muslimmer redda han så tenkte jeg på, at det ikke spiller noe rolle om det er vit, svart, gul, brun, muslim eller kristen som redda han. Når man gjør noe bra, så gjør man det for seg selv, tenk dere hvilken hærlig følelse dere får når dere hjelper noen som setter pris på det dere gjør.
Man gjør gode gjerninger fordi man vil at folk skal gjør gode gjerninger mot deg.
Sånn som den gyllne regelen sier "Det du vil at andre skal gjøre mot deg skal du gjøre mot dem"
Vis hele sitatet...
Du gjør aldri noe fint mot noen uten å forvente eller tenke på hva du skal ha tilbake?
Ikke rart det er krig i verden
Sist endret av simonstensrud; 11. januar 2009 kl. 17:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er på grunn av at man har sånne mennesker som deg, at det er krig i verden.
Dette var teit.
Hvorfor i all verden vil han stille på en demonstrasjon mot Israels krigføring med Israels flagg? Bare for å provosere?
Han kommer til å bli banket opp eller så tenner noen på flagget hans, så minster pro palestina demonstrantene enda litt mer integritet, hvis det er mulig.
Araberene (De er jo ikke palestinere) har jo alltid "fucka" med Israel ved å bombe å greier... Tror Norge hadde blitt like pissed off om Svenskene slapp ei bombe i ny å ne her i landet ^^.
Sitat av Joachimsen Vis innlegg
Israel sympatisørene må daglig leve med å se på Palestinakjerf og buttons i hytt og pine, så det med provosering blir ikke helt fair.
Vis hele sitatet...
Hmm, palestinaskjerf er egentlig et feil navn. Skjerfen fins i hele midtøsten (om ikke flere steder). De bruker det ihvertfall i Libanon, Irak og Egypt, som jeg vet om. Jeg har iallfall kjøpt en i Egypt. Varm å ha rundt halsen om vinteren. Så hvorfor er det provoserende?
Sitat av marsboer Vis innlegg
Hmm, palestinaskjerf er egentlig et feil navn. Skjerfen fins i hele midtøsten (om ikke flere steder). De bruker det ihvertfall i Libanon, Irak og Egypt, som jeg vet om. Jeg har iallfall kjøpt en i Egypt. Varm å ha rundt halsen om vinteren. Så hvorfor er det provoserende?
Vis hele sitatet...
sikkert 99% bruker det som et politisk symbol, så slutt å være så kverulant!
Sitat av Insanity Vis innlegg
En av de lokale ungdomspolitikerene(FpU) som ytret sin støtte til Israel på Origo her for noen dager siden og sa at han ville stille med et Israelsk flagg under fakkeltoget/demonstrasjonen som skal ta sted i morgen.


Dette skapte en voldsom debatt på lokalavisen sitt nettsted. Mange stilte seg uforstående til hvorfor han valgte å gjøre dette. Mange var også positive til mot "demonstrasjonen" han har tenkt å gjennomføre.
De som arrangerer demonstrasjonen sier at de demonstrerer mot Israels krigføring. Demonstrasjon og fakkeltog, kan vi kalle det det samme?


Nå har han blitt drapstruet via Nettby. Trolig av en med utenlandsk opprinnelse etter norsken som ble brukt å dømme etter. Han har vert på vestlandsrevyen og skal senere i kveld på riksdekkende TV. I Kveld begynner klokken 22:20 i kveld på NRK1/2/3, ikke helt sikker.


Hva mener dere? Er det rett å stille med Israelsk flagg?
Vis hele sitatet...
Det er hans rett, men jeg vet ikke hvor rett det er.

Jeg vil takke deg for at du påpeker at det trolig var en person med utenlandsk opprinnelse som skrev innlegget.

Fordi før, når jeg trodde at det bare en tilfeldig skitten hippie/blitzer/palestina sympatisør/kommunist-sosialist som skrev, så følte jeg bare skuffelse og sympati.
Sympati med den stakkars unge etniske nordmannen som kun benytter seg av yttringsfriheten sin, men også med alle de stattarsk israel-sympatisørene. Og skuffelse over at disse menneskene har blitt så hjernevasket av det venstreradikale media-norge at de ikke lenger kan se klart.

Hvorfor må vi alltid bli kalt ignorante,og bestialske når vi støtter noe som er tolkbart rettferdiggjort av det 2000 år gamle dokumentet Bibelen? Jeg mener om vi ikke kan ha tillit til, og støtte oss på den, hva skal da lede oss ut av fortvilelsen? Domstoler og diplomati? Nei, takke meg til øye for tolkbart øye.

Men nå, etter at du har belyst at personen er av utenlandsk opprinnelse så forandrer det jo hele saken. Det er ikke lenger snakk om en stakkars, forvirret "raddis" det er snakk om noe MYE værre: Dette er atter en gang et bevis på at utlendinger ikke gjør annet enn å sitte på internett, inhente trygdepenger, komme med voldstrusler, banke opp gamle damer og valper, onanere til bilder av små, blonde jenter som er under 16 år og sannsynligvis konspirer de med jødene om å ta over den norske stat og drepe alle oss vennlige arier. Nei vent, ikke jødene akkurat nå, men alt det andre og det med jødene igjen om fem seks måneder.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kanskje litt sent nå, men siden jeg personlig kjenner han det er snakk om her kan jeg kanskje opplyse om en ting eller to, uten å ta noen side eller si hva som er rett eller galt.

- Han som kom med trusslene var av utenlands opprinnesle. Ikke at det spiller noen rolle, men det var han. Personen var i fra en by på østlandet, og hadde et ganske langt rulleblad etter det jeg fikk vite av ungdomspolitikeren. Personen som kom med trusslene har senere beklaget dette, også via nettby.

- Mange, eller de fleste av innleggene på kystpuls, hvertfall tidlig i diskusjonen, ble skrevet av det jeg vil kalle useriøse personer, kun ute etter å spøke eller gjør ting vanskelig for ungdomspolitikeren.

- Politikeren er ofte i media her, og blir av mange karakterisert som mediekåt. Merk dette er av folk lokalt, og blandt mange som kjenner han personlig. Det at han ville gå i tog for israel ble derfor av mange kun sett på som et publisitetsstunt.

- Som politiker kan han karakteriseres som engasjert, og han skal ha kudos for ofte å tørre å ta standpunkt som går i mot det folk flest mener. Dog er han enda ung og har mye å lære.

- Hans synspunkt i denne saken kan likevel virke litt lite objektiv. Nå skal ikke jeg si noe sikkert, men da jeg spurte hva som hadde fått han til å stå på israelerens side i konflikten, sendte han meg en link til Med Israel for fred sin hjemmeside.

Det er ikke på noen måte ment å verken sverte eller hylle han ved å si dette, men kun komme med litt mer informasjon om saken.

Beklager skriveleifer
Sitat av simonstensrud Vis innlegg
Ja riktig? SÅ SE Å FÅ MED DEG TERRORISTVENNENE DINE BORT FRA PRO-ISRAELSKE STØTTEMARKERINGER
Vis hele sitatet...
Du må ha et vanskelig liv, vennen min.

Hva tilsier at Don er en "terrorist"? Fordi han har et fucked-up syn på ting?

Sitat av simonstensrud Vis innlegg
Du gjør aldri noe fint mot noen uten å forvente eller tenke på hva du skal ha tilbake?
Ikke rart det er krig i verden
Vis hele sitatet...
Grunnen til at det er krig i verden er...
Vel... Tragiske mennesker som fikk for lite oppmerksomhet som ung,
har en sterk trang til makt.

En annen grunn kan være at mennesker er forskjellige.
Mange mennesker, ofte religiøse, eier ikke toleranse,
og tenner bare noen sier noe de ikke er enig i.

Snakkes senere, Hitler.
Emil, aldri undervurder drivkraften og begjæret som ligger bak makt. Det er det som er farlig og ikke at vi aldri gjør noe uten å få noe tilbake eller at vi får for lite oppmerksomhet som unge. Vi er alle like sannsynlige offer for vårt eget ustanselige begjær.. Det handler bare om å skjerme det fra verden.
Well....
Jeg tviler sterkt på at man våkner opp en dag
og får lyst til å bombe "uskyldige"..

En slik bizarr tankegang utvikles over tid..
Oppvekst og miljø er en viktig faktor..

Det er min mening, sier ikke at det er sant. =)
Nå må du ikke blande krig og bombing av uskyldige. Du sa at det var krig i verden på grunn av at enkelte mennesker fikk feil innflytelse under oppveksten. Mangel på oppmerksomhet. altså att kriger flest blir startet på grunn av mennesker med dårlig oppvekst. Kriger flest blir startet fordi diplomati og forhandlinger ikke bringer deg til målet ditt, derfor blir eneste muligheten din, og tvinge andre slik at du får tilfredsstilt begjæret ditt. Altså du våkner ikke opp en dag å får lyst til å starte en krig, det er en rekke hendelser som har ført til att, for deg, så ser det ut som krig er eneste vei å gå for at du skal kunne "få mer" og vi vil alle ha mer. Enten det er politisk innflytelse, rå makt, berømmelse, popularitet, stor tv eller feitere lønning.

En bizar tankegang som utvikles over lang tid fører som regel til bizare handlinger. Selvmordsbombere, skolemassakre, osv.. Krig i seg selv er ingen bizar handling. Forstår du ikke det, så er du virkelig et naivt og fredfullt menneske. Men man kan også diskutere hvordan maktmennesker manipulerer mennesker som har utviklet en "bizar" tankegang, for å utføre de grusomste handlingene.

Det er altså min mening, det er det som lyder logisk for meg.
Sist endret av gulunderstrek; 30. januar 2009 kl. 16:37.
Er det rart at folk blir sinte når de ser politikere som tar parti med okkupanter?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Muradi Vis innlegg
Er det rart at folk blir sinte når de ser politikere som tar parti med okkupanter?
Vis hele sitatet...
Nei, og det er INGEN som hadde sagt noko til ein motdemonstrasjon, eller ein debatt. Men å true med vold er uhaldbart UANSETT kva saka gjeld.

Eit av grunnprinsippa i eit demokrati er retten til å vere ueinig, og uttrykke det, noko eg er rimelig sikker på at sjølv FRP støtter.
Palestina-mobben har de siste ukene gått helt bananas. Dette gjelder ikke bare historier som drapstrusler til politikere, gamle menn som blir sparket i voldelige demonstrasjoner i Oslo osv. Senest nå i helgen ble en kamerat av meg slått ned for å si noe helt moderat som at "det er ofre på begge sider i konflikten" i en ellers normal diskusjon. Ikke nok med det, men politiet synes tydeligvis det var helt greit da de ble servert forklaringen.

Og alle dere på forumet som liksom skal være så sinte, som om dere var en del av et mindretall. 95 % støtter Palestina i Norge, avisene er stappfulle av Israelkritikk. NRK intervjuer leder av palestinakomiteen og leder av islamsk råd og spør dem kritiske spørsmål .. rettet mot Israel! Dette har gått helt av skaftet og alle dere som sier ting som "det bør han forvente" bør skamme dere for at dere har blitt med i mobben.
"voldsalarm" og "tør ikke gå ut alene i Florø" er overreaksjon, hadde han bodd på Furuset hadde jeg skjønt det, men tviler på at noen kommer til å gå på han i Florø...
Ja sant nok det, har ikke akkurat vert mange overfall på lokalpolitikere i Florø