Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1493
Hey og hå. Her om dagen vart jeg så lei av all musikken jeg hadde på iTunes lista mi, så jeg sletta alt + backupen. Så jeg sitter igjen med et problem: jeg har ingen sanger å høre på lenger. Derfor tenkte jeg at jeg skulle høre med det gode folket på FF om noen har noen tips om hva jeg burde skaffe meg.

Enten enkelt sanger men gjerne også hele album.
Bruk pandora, eller andre lignende tjenester i denne tråden: Guide for å høre på musikk fra Pandora

Pandora og lignende kan brukes til å finne ny musikk man sannsyneligvis vil like ved at du begynner med å skrive inn navent på en artist/band du liker, og blir deretter servert sanger av andre band/artister som ligner.
Du kan også "rate" hver sang du hører med "denne liker jeg" eller "denne liker jeg ikke" for at pandora eller andre skal kunne "rafinére" ut artister som du liker/ikke liker.

Prøv.
Trådstarter
43 0
Takk for tipset "Turbolego"
Hei freakforum poster "Truls",

Du kan også benytte deg av last.fm for å finne relatert musikk til det du allerede liker. Vil du gå en smalere, og kanskje mye bedre sti, sjekker du ut cdbaby.com. Du vil mest sannsynlig finne noe du liker som kanskje ikke er så kjent.
www.dizzler.com

Er også en grei side om man vil høre på musikk gratis.
Dizzler var jo helt genialt! Du kan jo prøve last.fm.
Si noe om hvordan musikk du liker da vel!
Trådstarter
43 0
hmm. vel jeg har nå utrolig bred musikk smak. Hadde fra In Flames til irsk pønk-rock
Så blir litt vanskelig å svare på hva jeg liker "Jørgs". Men kan hjelpe deg med at jeg IKKE liker klisse-pop, danseband, boy-band, og musikk i den stilen. Liker gjerne litt gitar i musikken. Syntes den nyeste metallica skiva var helt rå Bruce Springsteen ekke så ille han heller

Hjalp det no?
Sist endret av Truls; 24. november 2008 kl. 22:12.
Sjangeren som du leter etter heter "Rock 'n Roll", populært forkortet til "Rock". Hør på radio, les musikkaviser og anmeldelser på nett, bruk last.fm så finner du noe til slutt. Du kan godt få ramset opp fem hundre bandnavn i denne tråden, men det gir deg fortsatt ingenting.

Musikk er til for å oppdages på egen hånd etter å ha leita deg fram til den, ikke etter å ha fått vilkårlige oppramsinger i en listetråd.

Forøvrig bør du sjekke ut Tool med Ænima.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Noe bra musikksmak som jeg liker er: In Flames, Sonic Syndicate, Nomy, System of A down, Avenged sevenfold, Slipknot m.m. bruk pandora til å søke på f.eks In flames og du vil finne lignende band.
Trådstarter
43 0
Sitat av ShaolinMonk Vis innlegg
Noe bra musikksmak som jeg liker er: In Flames, Sonic Syndicate, Nomy, System of A down, Avenged sevenfold, Slipknot m.m. bruk pandora til å søke på f.eks In flames og du vil finne lignende band.
Vis hele sitatet...
Har sjøl to cd'er fra soad hvertfall. "Steal this album" og "Hypnotise" Syns det er veldig bra musikk hvertfall
Talking heads - Remain in light.

ENJOY
likte du system burde du høre scars on broadway