Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2879
Hei.
Har internett fra Telenor og benytter medfølgende router da den jeg hadde før streiket.

Problemet er at jeg ikke får 5GHz til å fungere.
Sjekker innstillinger, men finner ingen hvor jeg kan sette eget 5GHz nett, men den har en "smart" funksjon som egentlig er rævdum og skal tilby 2,4 og 5 til de enhetene den selv bestemmer...

På gaming laptoppen min er jeg koblet til 2,4GHz nettverket og finner ingen måte å koble til 5GHz, er ingen alternativer.

Halp?

Må jeg bare bite i det røtne eplet og knuse telenorruteren med hammer og kjøpe inn noe bedre? Sånn stabilitetsmessig har den faktisk fungert fint.

Edit restart av routeren løste problemet.
Sist endret av RayMonk; 2. januar 2021 kl. 21:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg kontaktet kundeservice for et par uker siden, og fikk beskjed om at det foreløpig ikke er mulig å skille 2,4- og 5 Ghz-nettet. Det er imidlertid en feature som er ventet i en firmwareoppdatering «snart», men om dette var neste uke eller om to år kunne han ikke svare på.