Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2270
Det var tidlig juli på kalenderen og jeg og gutta var å badet i godværet på ettermidagen. Etter en dukkert hver ble en av oss oppringt av en kompis. Han lurte på hvorvidt vi hadde lyst å være med til hytta hans et par dager. Jeg ble umiddelbart stoka da jeg hadde lett etter en anledning for å ta fleinsopp på sommertid, men hadde ikke funnet et passende sted enda.

For meg er idyll eller estetikk viktig når jeg turer, og for å si det kort er denne hytta så idyllisk som man får det på Østlandet. Omringet av et vann da hytta ligger på en øy, samt skog rundt hele vannet. Hva befinner seg i vannet tenker du? Abbor selvsagt, og gjedde samt ørret om du er A-menneske. I skogen rundt trasker sauer og breker i ca 40 desibel.

På veien til hytta ble det naturligvis mye unødvendig venting og loking, men spontan som turen var er det forståelig nok. Ikke mindre enn 100 meter etter avreise ble det bestemt vi måtte stoppe for å røyke en joint fortløpende. Etter dette kom vi oss endelig avgårde.

Endelig fremme og fast-forward til dag 2 så kan vi begynne på selve trippen.
Jeg var den eneste som hytteturen som skulle ta fleinsopp. De fire andre gutta hadde bestemt seg for å kose seg med MDMA.
Midt på dagen, noen timer etter frokost ble det foreslått å begynne å ture. Alle var hypp på å helst få noen timer med sol mens vi holdt på.

2 gram tørket fleinsopp fra høsten året før ble knust i et glass. Dermed helte jeg i vann og drakk omtrent 80 prosent av innholdet i en slurk. Litt mer vann måtte til for å få med alt som lå igjen i glasset. De andre tok sine første drops med MDMA på rundt 100 mg hver.

Vi bestemte oss for å gå ned til vannet så vi fikk oppturen ved den perfekte settingen. Fiskestang ble medbrakt for å få tiden til å gå. Jeg merket at de andre ble raskere påvirket av MDMA'en enn hva jeg ble fra fleinsoppen. Etter en drøy halvtime merket jeg svake kriblinger i hendene, som jeg har lært å gjenkjenne som begynnelsen på et lite psykadelisk eventyr. Jeg merker mer og mer at fargene på himmelen blir kraftigere og litt mørkere i sidesynet. Akkurat som om man øker kontrasten på et bilde. Mønstre og figurer var også til en viss grad å skimte i skyene. Å fiske føltes veldig beroligende, som en slags transe av ro og stillhet. Ingen fisk ble fanget, noe som i grunn var greit da jeg mest sannsynlig hadde hatt problemer med å håndtere en levende fisk i tilstanden jeg var på vei inn i.

Vi gikk tilbake til hytta og jeg og to andre fikk lyst til å gå litt inn i skogen bak hytta. Det var veldig spesielt å se opp mot bladene som dekket himmelen nærmest helt igjen. Alle trær og blader hadde en spesiell glød rundt seg. Vi fant en stor stein som vi satte oss ned på hvor litt sollys kom inn mellom bladene. De to andre var nå godt påvirket av MDMA og jeg merket spesielt at pustingen deres hadde endret seg. Han ene hadde på seg et slags fury kostyme av noe slag, jeg mener å tro det var en vaskebjørn det skulle forestille.

Apropos klær så gikk jeg selv rundt i såkalte haremsbukser, som egentlig føles omtrent som å gå naken. Jeg lo for meg selv over hvor tullete vi må ha sett ut for et potensielt publikum. I skogen ble jeg veldig opptatt av å se nøye på trestammer, mose og andre plantevekster. Jeg følte at jeg kunne nærmest se de minste partiklene av selve oppbygningen til hva enn det var jeg så nøye på. I tillegg klatret jeg litt her og der og hang i morkne greiner for at de skulle brekke.

På vei ut av skogen fant jeg ut at det vokste bøttelass med blåbær utenfor hytta så jeg stoppet omtrent midt mellom skoglysningen og begynnelsen av hytteeiendommen og stod der å spiste blåbær i noen minutter. Det var utrolig godt med noe saftig i munnen og jeg tenkte at det burde være en måte å plukke mer enn et og et bær om gangen på.

De tre andre som ikke var med i skogen hadde sittet på verandaen og kost seg i sola. Jeg kom nå gående over plenen for å se hvordan formen deres var. Jeg ble møtt av en stor bamseklem fra han ene så han var det liten tvil om at var under påvirkning av et empatogen. Jeg begynte å forstå på han at han hadde glemt at jeg ikke var på MDMA, da han sa noe om slik som "du vet jo akkurat hvordan jeg har det". Jeg korrigerte han og sa at jeg var jo på flein, noe han brått husket selv og la til at han syntes det var litt tøft å ta flein alene med dem på MDMA rundt seg.
Jeg hadde ingen problemer med det og likte hvor pratsomme de ble. Det var nesten som å ha på et radioprogram i bakgrunnen, bare litt mindre lydeffekter og mer prat om følelser.
En av de andre gutta hadde enda ikke fått ordentlig effekt av MDMA'en så han tok en drop til.

Senere da alle de andre var svært godt påvirket av MDMA og satt på en benk utenfor hytta og snakket veldig mye ble jeg referert til som et "spirit animal" og ble en slags maskot for turen. Det ble sagt at man bare kunne få øyekontakt med meg for å få bort dårlige tanker. Dette kan forklares med at jeg så og si under hele turen smilte svært bredt med klinkekuler til pupiller i bar overkropp med haremsbukser. At jeg også gikk rundt å plukket blåbær og studerte gress-strå for å se hva som var inni gjorde vel også at jeg så ut som et slags dyr.

En joint ble tent og jeg var noe tilbaketrukken til å begynne å røyke allerede. Vanligvis foretrekker jeg å røyke når jeg virkelig merker at turen begynner å gi seg, for å så få en liten boost på slutten som forlenger turen litt. Jeg tok et par trekk og nøyet meg med det.

Det ble overskyet og en guffen vind kom sigende. Jeg satt meg litt inne og reflekterte litt over alt og ingenting. Jeg merket effekten av jointen litt, og at den gjorde meg ubesluttsom. Jeg klarte ikke avgjøre om jeg var kald eller varm så jeg gikk ut og inn et par ganger før jeg fant ut at jeg bare kunne slenge på meg en genser. Resten av gutta hadde funnet en masse gamle klær liggende på hytta. Fjonge hatter og 70-talls jakker ble tatt på.

Jeg og en av de som var med i skogen bestemte oss for å prøve å bade. Det var spesielt kaldt nede ved vannet men vi tenkte det ville gjøre oss varme etterpå. Begge stupte uti og begynte å hakke tenner synkront da vi svømte inn mot land. Vi tørket godt av oss å fikk på klær. Hypotesen vår stemte med at vi følte oss varmere når vi kom opp til hytta igjen.

Det ble fyrt i utepeisen og jeg og de resterende MDMA-påvirkede som ikke hadde lagt seg enda satt rundt flammene og snakket om alt og ingenting. Jeg satt i en trillebår og hørte på samtalene deres mens jeg alltid holdt øye med ilden. Flammene hypnotiserte meg og jeg ble sittende der i en slags couch lock i trillebåren; fascinert av glørene som fløy over hodet på meg. Jeg hørte vagt at det ble snakket om barnsdomsvenner og hvordan de har blitt slik de er blitt. Typisk for samtalene var at de ofte sporet fullstendig av, slik samtaler etter en kveld med MDMA gjerne gjør. Jeg var ikke spesielt pratsom, men kom gjerne med innspill her og der når jeg følte for det.

Jeg gikk å la meg til å sove i en diger hengekøye som var hengt opp mellom to gamle bjørketrær. Jeg kjente vinden mot ansiktet men lå så godt pakket inn i soveposen at det var som en slags aircondition eksklusivt for hodet. Jeg sovnet til lyden av vinden i trærne.

Alt i alt vil jeg si at turen hadde et veldig stort preg av en slags zen tilstand hvor jeg bare gikk rundt å observerte ting og hørte på interessante samtaler.

Lærdom til neste gang; natur er fantastisk på flein, men la jointen ligge til peaken er over.
Sist endret av Gelémannen; 9. mai 2018 kl. 03:19.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Fin triprapport! Høres ut som du hadde godt utbytte av å vente til den perfekte settingen oppsto. Jeg kjenner igjen følelsen av å være komfortabel med tilstanden man er i, og kun observere verden og menneskene rundt seg. Fant meg selv veldig godt til rette i trappa mi en gang, mellom kjeller og første etasje. Her kunne jeg se og høre hva gutta stuka med både oppe og nede. Veldig interressant å være spectator iblandt.

Takk for at du delte! Det var en god påminnelse om at man burde vente til settingen er perfekt, framfor å framskynde en tur til første ledige helg. Det beste kommer til de som venter!