Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 8726
hey.

hva er deres erfaring med snuse/røyke slutt med nikotin produkter, hva fungerer best?
Sist endret av wataan; 12. oktober 2011 kl. 19:53.
Vil si tyggis. Plaster gir en jevn tilførsel, men det er det sjokket man lengter etter. Spesilet om man er ute på byen, da er det mye mer tilfredsstillende å kjøre tyggis over plaster.
Jeg har veldig dårlig erfaringer med tyggis, fikk mye sure oppstøt og ble veldig ekkel i halsen. Har ikke prøvd plaster så vet ikke hvordan det fungerer.
Sist endret av Rallo Tubbs; 12. oktober 2011 kl. 19:55.
Trådstarter
for meg er den tyggisn like jævlig som å tygge snusen hikke, kvalme, klump i halsen.
men tyggis er bra til disse snus sjokkene ja

er det lurt å kombinere tyggis med plaster? over lenger perioder

til man har mistet dette snus suger

suget* titegn
Sist endret av wataan; 12. oktober 2011 kl. 19:58.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av skyf43n Vis innlegg
er det lurt å kombinere tyggis med plaster? over lenger perioder

til man har mistet dette snus suger

suget* titegn
Vis hele sitatet...
Overdrevent bruk fører jo til at du skaper en ny habit, du skal jo slutte med disse nikotin produktene en gang også.
Trådstarter
sant, sant..

Hvordan gjør man ned tappingen, noen som vet? sitter med nikotin og tobakk fri snus, nikotin plaster på armen å tygger tyggis, kommer ingen vei på denne måten. Veiledning hadde vært supert!
Legg igjen snusen når du skal på jobb/skule.
Trådstarter
Fant denne tråden! http://freak.no/forum/archive/index.php/t-170166.html

saken avsluttet
Har ikke prøvd plaster, men tyggis gir klump i halsen.
Hvis du er helt sikker på å slutte, så bare slutt.
Eventuelt trapp gradvis ned. etter mat for eksempel. Lykke til!
Tyggis fungerte best for min del. Bare husk å ikke tygg dem hele dagen, bruk dem like ofte som når du snuste og lær deg nedtrappingsmetoder. For noen er det best å bare slutte cold turkey har jeg hørt.
Tyggis funket ikke for meg hvertfall. Helt forjævlig smak og som sagt før sure oppstøt.
Ville anbefalt å gå til legen din å få disse pillene de har nå som skal hjelpe. En kompis av meg sluttet ved å bruke disse.
Trådstarter
Sitat av Mowglid Vis innlegg
Tyggis funket ikke for meg hvertfall. Helt forjævlig smak og som sagt før sure oppstøt.
Ville anbefalt å gå til legen din å få disse pillene de har nå som skal hjelpe. En kompis av meg sluttet ved å bruke disse.
Vis hele sitatet...
åhå, hvordan piller er dette?

pille* titegn
▼ ... flere år senere ... ▼
Vekker denne tråden, hvilke piller snakker vi om her?
ssri piller. Zyban er vanlig har også hørt om Champix

Dette er såkalte lykkepiller, jeg har blitt forklart at de fungere slik at man glemmer å røyke.

Det virket iallefall slik for en kollega av meg.
Sist endret av BrewGrow; 29. mai 2016 kl. 21:05.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Jeg holdt meg til røyken i 10 år. Prøvde nikotin tyggis, stappa 2-3 i kjeften på en gang for at det skulle funke litt. Hjalp meg lite, og var jævlig sterkt.

Så møtte jeg dama mi som snuser.

Testa litt snus noen ganger, kjøpte meg deretter General Xtra sterk portion. Denne snusen holdt borte alt nikotinsuget. Etter et par mnder med snusing, så slutta jeg helt å røyke.

Dette er nå 8 år siden. Slutta helt med røyken og starta med snusen, nå snuser jeg en boks om dagen. Ikke at det er positivt å snuse altså, men det er som legen min sier, mye bedre enn å røyke.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Snuste vel i 3-4 år. Slutta på dagen. De 3-4 første dagene var ganske jævlige, humørsvingninger og faen. Trikset er å bare ikke ha tilgang til snus. Tygga vanlig tyggis som en gærning og sov lite. Gikk heldigvis over. Halvt år etter fortsatt snusfri. Tar meg en røyk eller to på fylla dog.
Spørs hva du er ute etter. Har ved tre anledninger prøvd å slutte å snuse. Har ikke tidligere brukt nikotinhjelpemidler utenom tyggis for moro skyld. Nå har det gått lang tid siden jeg sluttet og trapper stadig ned på mengden nikotin uten stort ubehag. Nå siste gang prøvde jeg nicorette spray som inneholder 1mg nikotin. Greia med spray er at den blir tatt opp veldig fort så selv om det er lite nikotin så "fenger den bra" for en snuser. Prøvde å begrense til å spraye en til to ganger i timen. Jeg tror at denne passer veldig bra for røykere da nikotinen blir tatt opp veldig fort. Men for meg som snuser så blir det litt mye (kick) med tanke på at jeg prøver å slutte. Nikotin fra snus gis jo i motsetning til sigaretter ikke like mye kick men utløses i større mengder over tid. Valgte etter en ukes tid med spray å bytte til nikotinplaser som utløses over 24 timer. Valgte det sterkeste plaster som utløser 1mg per time over en periode på 24 timer. Selv om dette er et noe dyrer alternativ enn spray så hjelper det deg med å få bort uvanen med å hele tiden putte noe opp i kjeften. Starter snart med nedtrapping slik at det blir 0.5mg nikotin per time. Vil absolutt anbefale på det sterkeste at du forsker deg frem til det som passer for deg, kanskje er det en kombinasjon i starten om du både snuser å røyker. Selv om det er dyrere med plaster på kort sikt, så koster det deg 1/200000 på lang sikt. LYKKE TIL:P til slutt et tips plasteret fester seg fette dårlig på armen etc. Hvis dere putter det under boxerlinningen ved hofta sitter det som en kondom
Anbefaler tyggis, og nedtrappingsplan. Ellers tygger du like jevnt og trutt, som du ville lagt innpå en snus. Plaster syntes jeg var noe herk. Falt lett av, og ingen Boost. Jeg har sprukket for lengs, BTW, og har bestemt meg for å snuse til jeg dør.