Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  138 11706
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Jeg har linket i et annet innlegg hva fascisme er, hvis du er lærer ville jeg ha lest litt mer om fascisme før ville ha sagt noe om det temaet. Folket skal ha all makten?
Vis hele sitatet...
Hvis han er lærer, så anbefaler jeg at du tar en del privattimer hos han.
Det gjelder en del fag, men særlig norsk rettskrivning.
Jeg ville aldri stemt på en som skal representere et parti, som ikke kan skrive DET NORSKE SPRÅK en gang!
Trådstarter
29 0
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Først kommer du med et partiprogram som dekker økonomi - og så innrømmer du at du ikke har peiling på det når du blir konfrontert med manglende argumentasjon? Politikere må ha kunnskap om økonomi fordi det er en svært sentral del av det å forvalte et samfunn. At du innrømmer at du ikke har peiling er ærlig, men samtidig noe som gjør det fullstendig innhabil til å drive partipolitkk.

"sjekke deres eventuelle lojalitet til statlige organer"? Hva betyr dette? Hvorfor skal vi bruke masse ressurser på hard trening av forbrytere? Du har ikke på noe som helst overbevisende vis argumentert for hvorfor vi skal ha militærleire for forbrytere.


Hvilken frihet var det du beskyttet når du begynner å forby ting? Hvorfor er et flagg "helligere" enn andre eiendeler? Hvis jeg lager et flagg med mine egne hender, hva er det da som nekter meg å destruere det? Hvis du ikke forstår implikasjonene av det du sier her tror jeg det er på tide å rusle tilbake til bøkene.


De fleste forstår prinsippet med trefordeling, da det dukker opp i pensum på videregående. Problemet vårt er at du ikke klarer å legitimisere kongens makt i dette samfunnet - ei heller hvilke kriterier han skal innsettes etter. Eller sier du at han ikke skal ha makt i praksis? Du må se på trefordelingen i et historisk perspektiv; Før i tiden var det en mer demokratisk praksis enn enevelde, men nå er det mindre demokratisk enn vårt representative demokrati. Redegjør klart og konsist om hvorfor konseptet bør bringes tilbake, så kanskje vi kan begynne å ha en vettug diskusjon.

Og vær så snill, lær deg siteringsfunksjonen. Hvis du mener du bør kunne styre et land er det virkelig minimum av IT-kompetanse...
Vis hele sitatet...
1. Jeg har ingen planer å styre et land, jeg er ingen maktsyk person. Jeg ønsker bare å representere den andelen av befolkningen som har samme meninger som meg.
2. Partiet jeg planlegger å skape er en blanding av individets frihet og kjærligheten til landet sitt
3. Hvis partiet får nok stemmer betyr det vel at folket er for at kongen skal være den utøvende makten?
4. Alt jeg har tatt med er ideer, et sted å starte med jeg ønsker konstruktiv kritikk og ikke nedverdigende kommentarer

Jeg kan siteringfunksjonene uteom å sitere flere personer på en gang
Jeg lukter overpatriotisk tenåring som ikke helt har satt seg inn i saken man uttaler seg om?
Dette var virkelig ikke en god ide, mange av forslagene er så godt som ugjennomførbare i dette landet, samt utdatert med omtrent seksti år.

Jeg skal starte et nytt parti

Det skal hete "Hardcore sine meninger er mer etiske enn dine, og er dess uten i landets beste vellvære"
på partiprogrammet står det som følgende:

-Innvandring: vi skal slippe inn alt negerpakket, men om de ikke er like glad i det typisk norske som meg må de straffes.
-Økonomi: Dette vet jeg ikke så mye om, men jeg finner på noe som høres bra ut, så funker sikkert dette.
-Ruspolitikk: Jeg vil lovliggjøre narkotiske stoffer, hva folk gjør med kroppen sin er opp til dem
-Abort: Jeg vil ulovliggjøre abort, hva folk gjør med kroppen sin er opp til staten.
-Militær: Jeg vil gi mennesker som har tullet med nasjonalfølelsen min militær trening og skytevåpen.
-Statskirke: Jeg vil fjerne statskirken
-Monarkitull: Jeg vil gi kongen utdøvende makt, slik at han kan reinstituere statskirken.

Jeg fikk meg heldigvis en god latter i dag og.
Sist endret av Hardcore; 12. mai 2009 kl. 15:15.
Sitat av NMP lederen Vis innlegg

Jeg kan siteringfunksjonene uteom å sitere flere personer på en gang
Vis hele sitatet...
Trykk på knappen til høyre for siteringsknappen (den med et plusstall på) ved de innleggene du vil sitere og trykk "Nytt svar" i bunnen av tråden.
Sist endret av Kanoner; 12. mai 2009 kl. 15:13.
Jeg er mer eller mindre uenig i alle punktene. Avvikling av statskirken er jeg enig i, men å kaste ut organisasjoner som ikke er enig med staten? Så hvis jeg starter et satanistisk kirkebrenner-samfunn så skal du deportere meg? Hvor da om jeg tør spørre?

Resten virket lite gjennomtenkt, dårlig formulert og dårlig begrunnet.
Kanskje du burde prøve deg på å skrive en sammenhengende tekst hvor du redegjør for hva slags ideologi som skal danne grunnlaget for partiet, gjerne også en begrunnet visjon for hvordan samfunnet vil se ut når det blir styrt på dette. Når du så har et grunnlag å jobbe med kan du begynne med hovedlinjene i de ulike delene av politikken (finans, utenriks, sosialpolitikk, osv). Grunnen til dette er (som mange andre har påpekt) at nå har du en rekke forslag hvor noen av de motsier prinsippene andre igjen er bygget på
Hvilken ungdomsskole i Buskerud er det som har oppgave i samfunnsfag nå?
"Sett opp et partiprogram for et politisk parti du kunne tenke deg å være leder av"
Trådstarter
29 0
Sitat av Kanoner Vis innlegg
Trykk på knappen til høyre for siteringsknappen (den med et plusstall på) ved de innleggene du vil sitere og trykk "Nytt svar" i bunnen av tråden.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for hjelpen

Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Hvis han er lærer, så anbefaler jeg at du tar en del privattimer hos han.
Det gjelder en del fag, men særlig norsk rettskrivning.
Jeg ville aldri stemt på en som skal representere et parti, som ikke kan skrive DET NORSKE SPRÅK en gang!
Vis hele sitatet...
Føler en god del nasjonalisme der

Sitat av Kanoner Vis innlegg
Her tror jeg faktisk det er bred tverrpolitisk enighet om at forslagene hans er svada (mildt sagt).



Enig med særskrivingsfeilen, men han burde heller satse på noe med «fascistisk» i navnet. Uten at jeg finner noe passende navn.
Vis hele sitatet...
1. Hvis jeg ønsket at mitt parti skulle være det eneste legale partiet ville jeg ha gjort det
2. Hvis jeg ønsket at personer med andre meninger burde bli jaktet på, fenglset og torturert ville jeg ha gjort det
3. Hvis jeg ønsket at staten sammen med en diktator på toppen skulle ha all makt ville jeg ha gjort det

Sitat av snegler Vis innlegg
1. Det er totalitært å ville kneble meningsmotstandere
2. Du dyrker flagget og andre symboler
3. Hva om de er antipatriotiske?
4. Neivel
5. Er ikke Norges statsborgere mennesker? Eller er de kanskje overmennesker?

Som sagt, programmet oser av fascistisk tankegods, men jeg har ikke sagt at det er fascistisk. Du oppfører deg som en 14. årig, dermed behandler jeg deg som en.
Vis hele sitatet...
1. Jeg har svart på det tidligere
2. Jeg personlig dyrker bare gud, men respekterer det norske flagget. Jeg ser ikke på det norske flagget som noen helligdom men, som et symbol for mange nordmenn her i landet. Trakasserer du det norske flagget trakasserer du norske statsborgere og hvis du har forstått så langt er statsborgerne av viktigste interesse
3. Vel de vil ikke bli sett på som noe positivt og vil havne på rullebladet
4. Norge har ansvar for norges statsborgere, og ikke for andre mennesker i verden. Eller mener du at Norge er en internasjonal organisasjon eller noe?

Jeg sier klart ifra at det ikke er fascistisk! Hvor mange ganger må jeg si det?
Trådstarter
29 0
Sitat av bobbo Vis innlegg
Jeg er mer eller mindre uenig i alle punktene. Avvikling av statskirken er jeg enig i, men å kaste ut organisasjoner som ikke er enig med staten? Så hvis jeg starter et satanistisk kirkebrenner-samfunn så skal du deportere meg? Hvor da om jeg tør spørre?

Resten virket lite gjennomtenkt, dårlig formulert og dårlig begrunnet.
Vis hele sitatet...
Begrunnelse: NMP baserer seg på enkeltindividet og patriotisme
En skal bli dømt for ens handlinger og ikke utseende. Viktigste er at en elsker landet sitt og ikke hater & ser ned på andre av deres medlemmer.

Hvis den organisasjonen ikke gjør noe som kan true samfunnet slikt som brenne mennesker fordi djevel vil ha de eller noe, ser jeg ingen mulighet for å deportere de. Inntil de gjør noe som er imot loven har jeg ikke noe imot noen som helst organisasjon, tilogmed en som går imot mitt parti.

Sitat av laksen Vis innlegg
Kanskje du burde prøve deg på å skrive en sammenhengende tekst hvor du redegjør for hva slags ideologi som skal danne grunnlaget for partiet, gjerne også en begrunnet visjon for hvordan samfunnet vil se ut når det blir styrt på dette. Når du så har et grunnlag å jobbe med kan du begynne med hovedlinjene i de ulike delene av politikken (finans, utenriks, sosialpolitikk, osv). Grunnen til dette er (som mange andre har påpekt) at nå har du en rekke forslag hvor noen av de motsier prinsippene andre igjen er bygget på
Vis hele sitatet...
NMP baserer seg på enkeltindividet og patriotisme
Litt Konservatisme og patriotisme

Sitat av k-nut Vis innlegg
Du har min stemme
Vis hele sitatet...
Jeg skal gjøre det jeg kan for å representere deg best mulig!
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Begrunnelse: NMP baserer seg på enkeltindividet og patriotisme
En skal bli dømt for ens handlinger og ikke utseende. Viktigste er at en elsker landet sitt og ikke hater & ser ned på andre av deres medlemmer.

Hvis den organisasjonen ikke gjør noe som kan true samfunnet slikt som brenne mennesker fordi djevel vil ha de eller noe, ser jeg ingen mulighet for å deportere de. Inntil de gjør noe som er imot loven har jeg ikke noe imot noen som helst organisasjon, tilogmed en som går imot mitt parti.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at du ikke har noen plass å sende meg. Jeg forstår at du ikke har tenkt å hive ut de som er uenige med deg, det jeg vil frem til er at du kan ikke utvise noen som helst dersom du ikke har noe å utvise dem til. Tror du kanskje at Sverige vil ha kirkebrennerne våre?
Trådstarter
29 0
Sitat av bobbo Vis innlegg
Poenget mitt er at du ikke har noen plass å sende meg. Jeg forstår at du ikke har tenkt å hive ut de som er uenige med deg, det jeg vil frem til er at du kan ikke utvise noen som helst dersom du ikke har noe å utvise dem til. Tror du kanskje at Sverige vil ha kirkebrennerne våre?
Vis hele sitatet...
DU har forstått meg helt feil, hvis en i organisasjonen gjør noe feil kaster jeg ikke ut hele organisasjonen. Dersom alle medlemmene av organisasjonen gjør noe som jeg nevnte tidligere da blir de utvist. Norge har ikke noe med hvor de sendes, de blir utvist, seiler sin egen sjø, borte herfra. De kan sikkert få noen tips om hvor de kan dra og hvem som kan ta de imot.
Er nok dessverre ikke sånn det funker. Men du kan sikkert innføre dødsstraff, og erstatte alle fengselsdommer på >5 måneder med en sprøyte (evt elektrisk stol, giljotin eller annet som kan lede til fornøyelse blant Statsborgerne)
Trådstarter
29 0
Sitat av Myhre Vis innlegg
Er nok dessverre ikke sånn det funker. Men du kan sikkert innføre dødsstraff, og erstatte alle fengselsdommer på >5 måneder med en sprøyte (evt elektrisk stol, giljotin eller annet som kan lede til fornøyelse blant Statsborgerne)
Vis hele sitatet...
Hvordan kan dødsstraff være en frihet for en statborger?
Fremtidige useriøse kommentarer kommer jeg til å ignorere
Men hvor skal du utvise dem til? Du kan ikke bare stemple: UTVIST i pannen deres og sette de på et fly. Da får de bare et nytt stempel som det står: AVVIST på også sendes de tilbake.
Sist endret av gulunderstrek; 12. mai 2009 kl. 16:05.
Du vil starte et parti! Spennende!
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
2:Ruspolitikk
For å legalisere rus men imot reklamasjon av rus, avgift skal fjernes.
Begrunnelse: Rus av alle slags typer er enkeltindividets rett å velge, reklamasjon eller dytting av varen på ”kunden” er strengt straffbart
Vis hele sitatet...
Ett ord: Latterlig.
Man kan ikke la rusmiddler være lovlig, det går rett og slett ikke. Alle kommer til å rave rundt som idioter og landet blir helt skakkkjørt. Husj.

Sitat av NMP lederen Vis innlegg
3:Innvandringspolitikk og minoritetspolitikk
Ingen stopp for innvandring hvis det ikke står imot landets interesser. Upatriotisk oppførsel eller bestemt statsfiendlighet kan bli straffbart.
Begrunnelse: Et hvert menneske skal ha muligheten for å tjene landet og delta i samfunnet, hvis de går motvillig imot samfunnet kan det føre til konsekvenser.
Vis hele sitatet...
"Ingen stopp for innvandring hvis det ikke står imot landets interesser."
Det står allerede imot landets interesser. Kommer hit og tar jobber og krever så mange ressurser at det er en gru. Stenger du grensene får du min stemme.

Sitat av NMP lederen Vis innlegg
4:Justispolitikk
Er for en opprettelse av militær leire for mordere, voldtektsmenn og grove kriminelle.
Begrunnelse: Hvis andre institusjoner ikke hjelper skal det være en mulighet for en ekstrem forandring som kan være effektiv og hjelper landet.
Vis hele sitatet...
Genialt.

Sitat av NMP lederen Vis innlegg
5:Statskirke
Ønsker å fjerne statskirken
Begrunnelse: Et hvert menneske skal ha frihet til å utøve sin religion uten statlig innblanding, ellers vil ikke den religionen være lenger en religion men et verktøy for staten. (Religionsorganisasjon som ikke aksepterer statens lover kan bli utvist av landet)
Vis hele sitatet...
Genialt.

Sitat av NMP lederen Vis innlegg
8:Hjertesak(er)
Fjerning av selvvalgt abort
Begrunnelse: Landet skal sikre livet til et fremtidig medlem av samfunnet, abort bare mulig hvis det kan skade/drepe moren.
Hvis barnet ikke kan bli tatt hånd om av ikke statlige institusjoner eller private personer skal staten sikre barnets fremtid.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke vært mer enig. Hvorfor i alle dager skal en kvinne nekte å få barn? Det er tross alt for å få unger vi har dem, ikke for at de skal whine rundt om likestilling og kjønnsdiskriminering. Om de blir gravid som følge av voldtekt er en ting, men så er ikke dette tilfellet så ofte heller.


Alt i alt er det en god plan, men du må finpusse partiet for at det skal gå helt i boks. Husk at du skal kunne kapre stemmer og forsvare synspunktene i media. Er du for rus kommer alle til å kaste seg over deg med en gang og du er ferdig. Noen offer må man ta for å komme til makta.
Sist endret av Blå Gummitenner; 12. mai 2009 kl. 16:05.
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
DU har forstått meg helt feil, hvis en i organisasjonen gjør noe feil kaster jeg ikke ut hele organisasjonen. Dersom alle medlemmene av organisasjonen gjør noe som jeg nevnte tidligere da blir de utvist. Norge har ikke noe med hvor de sendes, de blir utvist, seiler sin egen sjø, borte herfra. De kan sikkert få noen tips om hvor de kan dra og hvem som kan ta de imot.
Vis hele sitatet...
Er det noen der inne?

Det er ikke sånn deportering fungerer i den virkelige verden. Hva skal du gjøre? Sette folk i en tilfeldig jolle og regne med at de kan navigere over åpent hav helt på egenhånd? Du kan jo like godt bare skyte dem i bakhodet med det samme.

Skal du deportere noen så må du ha et sted å deportere dem til. Hvis Norge plutselig skulle begynne å sende folk ut av landet uten en destinasjon så hadde resten av verden reagert rimelig fort vil jeg tro.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Er det noen der inne?

Det er ikke sånn deportering fungerer i den virkelige verden. Hva skal du gjøre? Sette folk i en tilfeldig jolle og regne med at de kan navigere over åpent hav helt på egenhånd? Du kan jo like godt bare skyte dem i bakhodet med det samme.

Skal du deportere noen så må du ha et sted å deportere dem til. Hvis Norge plutselig skulle begynne å sende folk ut av landet uten en destinasjon så hadde resten av verden reagert rimelig fort vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
Finnes mange steder i Afrika hvor man kan dumpe folk. Klarer man ikke å følge reglene så er det ikke landets skyld. Det skal ikke gå utover en nasjon at noen absolutt skal drive med tull. Kanskje du er villig til å ta imot noen ekstra personer i huset ditt siden du er så ømfintlig på dette med deportering?
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Blå Gummitenner Vis innlegg
Finnes mange steder i Afrika hvor man kan dumpe folk. Klarer man ikke å følge reglene så er det ikke landets skyld. Det skal ikke gå utover en nasjon at noen absolutt skal drive med tull. Kanskje du er villig til å ta imot noen ekstra personer i huset ditt siden du er så ømfintlig på dette med deportering?
Vis hele sitatet...
"Mange steder i Afrika". Dere tror ikke dere skal overlate politikken til folk som i det minste har noen begreper om hvordan verden fungerer?
Sitat av fabianca Vis innlegg
"Mange steder i Afrika". Dere tror ikke dere skal overlate politikken til folk som i det minste har noen begreper om hvordan verden fungerer?
Vis hele sitatet...
Poenget her er at det ikke skal være noen belastning for staten. Vekk med dem, jeg bryr meg ikke om hvor eller hvordan. De har trosset NMP og må ta konsekvensene!
Gjør det? Er disse stedene i Afrika noe mindre suverene enn f.eks Sverige eller Tyskland?

Skal man ikke ta hensyn til de som bor der allerede som helt sikkert ikke er interessert av å ta imot "møkka" vår?

Det du forøvrig har sagt har jeg ikke energi til å kommentere, men jeg er sikker på at det snart ramler inn mer enn nok kritikk, så det skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for.

(edit)

Skal det deporteres mennesker så er det ganske nødvendig å vite både hvor og hvordan det skal gjøres. For ikke å snakke om at man burde ha innsikt i hvordan mottakerlandene og deres venner stiller seg til saken.
Sist endret av gulunderstrek; 12. mai 2009 kl. 16:17.
Sitat av Blå Gummitenner Vis innlegg
Finnes mange steder i Afrika hvor man kan dumpe folk. Klarer man ikke å følge reglene så er det ikke landets skyld. Det skal ikke gå utover en nasjon at noen absolutt skal drive med tull. Kanskje du er villig til å ta imot noen ekstra personer i huset ditt siden du er så ømfintlig på dette med deportering?
Vis hele sitatet...
Haha, er du seriøs? Jeg kjenner deg ikke som bruker så jeg skjønner ikke om du tuller eller ikke, går derfor ut i fra at du mener det.

Det skal altså ikke gå ut over en nasjon, men det skal gå ut over en annen nasjon i stedenfor? Skal Norge begynne å bruke fattige land i Afrika som dumpestasjon for våre kriminelle? Hvilken tid tror du at vi lever i? Det har da ingen verdens ting å gjøre med hvor ømfintlig jeg er, det handler om å opprettholde en respektabel, internasjonal politikk og grunnleggende menneskerettigheter.
Sist endret av mentalmelt; 12. mai 2009 kl. 16:21.
Sitat av Blå Gummitenner Vis innlegg
Kunne ikke vært mer enig. Hvorfor i alle dager skal en kvinne nekte å få barn? Det er tross alt for å få unger vi har dem, ikke for at de skal whine rundt om likestilling og kjønnsdiskriminering. Om de blir gravid som følge av voldtekt er en ting, men så er ikke dette tilfellet så ofte heller.
Vis hele sitatet...
Bare for å få det på det rene. Er "vi" alle menn da?

Og det er da er da virkelig ikke bare det vi har dem for. De er her jo også for å rydde, lage mat, vaske og sy.
Sist endret av Gamgee; 12. mai 2009 kl. 16:22.
Trådstarter
29 0
Sitat av Blå Gummitenner Vis innlegg
Du vil starte et parti! Spennende!

Ett ord: Latterlig.
Man kan ikke la rusmiddler være lovlig, det går rett og slett ikke. Alle kommer til å rave rundt som idioter og landet blir helt skakkkjørt. Husj.


"Ingen stopp for innvandring hvis det ikke står imot landets interesser."
Det står allerede imot landets interesser. Kommer hit og tar jobber og krever så mange ressurser at det er en gru. Stenger du grensene får du min stemme.


Genialt.


Genialt.


Kunne ikke vært mer enig. Hvorfor i alle dager skal en kvinne nekte å få barn? Det er tross alt for å få unger vi har dem, ikke for at de skal whine rundt om likestilling og kjønnsdiskriminering. Om de blir gravid som følge av voldtekt er en ting, men så er ikke dette tilfellet så ofte heller.


Alt i alt er det en god plan, men du må finpusse partiet for at det skal gå helt i boks. Husk at du skal kunne kapre stemmer og forsvare synspunktene i media. Er du for rus kommer alle til å kaste seg over deg med en gang og du er ferdig. Noen offer må man ta for å komme til makta.
Vis hele sitatet...
Alle er vel overdrevet?
En skiller mellom alkohol og lignende nervesløvende rusmidler og de som påvirker sinnstilstanden på en mere komplisert måte, slik at den rusede er i en annen bevissthetstilstand. Noen av disse kan gi hallusinasjoner og andre forvrengninger av virkelighetssansen. Rusen fra forskjellige virkestoffer oppleves gjerne som forskjellige.
En statsborger som er myndig og vil skaffe seg slik rus enten det er alkohol eller narkotika vil til slutt gjøre det. Hvis de virkelig inderlig vil ruse seg da er det opp til dem, hvis det kommer til å bli et stort problem for samfunnet vil være nødt til å gjøre noe med det også.




Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Er det noen der inne?

Det er ikke sånn deportering fungerer i den virkelige verden. Hva skal du gjøre? Sette folk i en tilfeldig jolle og regne med at de kan navigere over åpent hav helt på egenhånd? Du kan jo like godt bare skyte dem i bakhodet med det samme.

Skal du deportere noen så må du ha et sted å deportere dem til. Hvis Norge plutselig skulle begynne å sende folk ut av landet uten en destinasjon så hadde resten av verden reagert rimelig fort vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
Siden du er en slik ekspert og kan mye om det kan du vise meg til en nettside eller opplyse meg personlig?
Jeg har jo nettopp opplyst deg personlig. Vil du at jeg skal skrive en utdypende avhandling for deg?
Du glemte forresten å nevne hvordan du vil straffe onanister. Et potensielt fremdidig liv (spermcelle) skal jo ikke gå til spille...

Kondomer og alle former for prevansjon blir vel også ulovlig?
Sist endret av Gamgee; 12. mai 2009 kl. 16:29.
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Alle er vel overdrevet?
En skiller mellom alkohol og lignende nervesløvende rusmidler og de som påvirker sinnstilstanden på en mere komplisert måte, slik at den rusede er i en annen bevissthetstilstand. Noen av disse kan gi hallusinasjoner og andre forvrengninger av virkelighetssansen. Rusen fra forskjellige virkestoffer oppleves gjerne som forskjellige.
En statsborger som er myndig og vil skaffe seg slik rus enten det er alkohol eller narkotika vil til slutt gjøre det. Hvis de virkelig inderlig vil ruse seg da er det opp til dem, hvis det kommer til å bli et stort problem for samfunnet vil være nødt til å gjøre noe med det også.
Vis hele sitatet...
Denne problematikken har du jo allerede et svar på i partiprogrammet, utgjør de et problem for sammfunnet deporteres de bare til Afrika. Programmet er allerede velfungerende og har svar på det meste, dette er noe du kan sanke underskrifter med!
Trådstarter
29 0
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jeg har jo nettopp opplyst deg personlig. Vil du at jeg skal skrive en utdypende avhandling for deg?
Vis hele sitatet...
Altså Norge skal avtale sammen med et annet land om de utviste skal få lov til å dra dit? Aldri hørt om at utviste peroner fikk noen hjelp fra landet, men hvis det er normalt så blir det sikkert avtalt med land som vil ta imot slike personer.
Neutral Good
Mith's Avatar
Utviste personer drar hjem til hjemlandet sitt... Du kan ikke vise ut noen som ikke har noen plass å dra.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Altså Norge skal avtale sammen med et annet land om de utviste skal få lov til å dra dit? Aldri hørt om at utviste peroner fikk noen hjelp fra landet, men hvis det er normalt så blir det sikkert avtalt med land som vil ta imot slike personer.
Vis hele sitatet...
Hvilke utviste personer snakker du om? Hvilken nordmann har blitt utvist fra landet?

Innvandrere blir typisk utvist og sendt tilbake til landet de kommer fra, men nordmenn er i landet de kommer fra.

En slik avtale du henviser til er totalt urealistisk. Ingen nasjon ønsker å ta inn andre nasjoners kriminelle. Hadde norge sendt sine kriminelle til et land hadde det landet simpelthen nektet enhver nordmann innreise.
Sist endret av nso; 12. mai 2009 kl. 16:33.
Sitat av Blå Gummitenner Vis innlegg

Kunne ikke vært mer enig. Hvorfor i alle dager skal en kvinne nekte å få barn?
Vis hele sitatet...
Nei, du det der var et vanskelig spørsmål. Du som liker så godt NMP-lederen, kan du ikke høre på hva han har å si om at han vil ha individuell frihet? Er da ulovliggjøring av abort individuell frihet? Hvorfor skal kvinner få bestemme over seg selv?! Humm.
Trådstarter
29 0
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Du glemte forresten å nevne hvordan du vil straffe onanister. Et potensielt fremdidig liv (spermcelle) skal jo ikke gå til spille...

Kondomer og alle former for prevansjon blir vel også ulovlig?
Vis hele sitatet...
Hvordan kan spermcelle (Alene) være et fremtidig liv?
Når en spermcelle har kommet inn i en eggcelle er det sjanse for et fremtidig liv. Jeg har ikke sagt noen steder at jeg er en kristenkonservatist eller noe
Trådstarter
29 0
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Nei, du det der var et vanskelig spørsmål. Du som liker så godt NMP-lederen, kan du ikke høre på hva han har å si om at han vil ha individuell frihet? Er da ulovliggjøring av abort individuell frihet? Hvorfor skal kvinner få bestemme over seg selv?! Humm.
Vis hele sitatet...
De bestemmer ikke over seg selv, det som er hele poenget! De bestemmer for en fremtidig statsborger! Som ingen tenker på utenom meg og partiet (Kanskje også noen kristne politikere)
Det eneste jeg ikke liker med partiet er nr. 8 og ja til EU.
Blir litt irritert over disse orddelingsfeilene. Trodde Norges monarki skulle ha party jeg nå.
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
De bestemmer ikke over seg selv, det som er hele poenget! De bestemmer for en fremtidig statsborger! Som ingen tenker på utenom meg og partiet (Kanskje også noen kristne politikere)
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke ta diskusjonen om abort i denne tråden for det fins en annen, men må spørre. De bestemmer over seg selv! Hvem er det som skal fostre opp barnet? Ha ansvar for barnet de neste 19 åra? Det er morra det gitt!

Og du nevnte også at man kan godta abort hvis morens liv står i fare, er det da greit, i ditt livssyn, å drepe et foster for å redde moren, selvom barnet kommer til å leve lenger siden det er yngre? Går ikke det imot din tankegang?

Selv er jeg for selvbestemt abort.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Jeg har ikke sagt noen steder at jeg er en kristenkonservatist eller noe
Vis hele sitatet...
Og en spade går ikke rundt og forteller at han er en spade...
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Altså Norge skal avtale sammen med et annet land om de utviste skal få lov til å dra dit? Aldri hørt om at utviste peroner fikk noen hjelp fra landet, men hvis det er normalt så blir det sikkert avtalt med land som vil ta imot slike personer.
Vis hele sitatet...
Utviste personer blir stort sett fraktet med fly dit de skal. Hvordan i all verden tro du at en somalier med tomme lommer skal komme seg til Somalia på egenhånd?

Og som Mith og nso sier, vi utviser da ikke våre egne statsborgere, av rimelig åpenlyse årsaker. Det siste partiet som deporterte sine egne statsborgere var forøvrig Nasjonal Samling under ledelse av Vidkun Quisling.
Sist endret av mentalmelt; 12. mai 2009 kl. 16:44.
Trådstarter
29 0
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Det eneste jeg ikke liker med partiet er nr. 8 og ja til EU.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype deg og si hvorfor du er uening med nr. 8 og ja til EU?
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Jeg skal ikke ta diskusjonen om abort i denne tråden for det fins en annen, men må spørre. De bestemmer over seg selv! Hvem er det som skal fostre opp barnet? Ha ansvar for barnet de neste 19 åra? Det er morra det gitt!

Og du nevnte også at man kan godta abort hvis morens liv står i fare, er det da greit, i ditt livssyn, å drepe et foster for å redde moren, selvom barnet kommer til å leve lenger siden det er yngre? Går ikke det imot din tankegang?

Selv er jeg for selvbestemt abort.
Vis hele sitatet...
Har svaret på det i tidligere innlegg Hvis barnet ikke kan bli tatt hånd om av ikke statlige institusjoner eller private personer skal staten sikre barnets fremtid.

Moren som kan miste sitt liv hvis barnet blir født blir mest prioritert siden hun er en statsborger og kan få flere barn i fremtiden, mens ungen som kan overleve fødselen kommer aldri til å ha moren sin som fødte den.
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Kan du utdype deg og si hvorfor du er uening med nr. 8?
Vis hele sitatet...
Sannsynligvis fordi vi lever i 2009.
Sist endret av Gamgee; 12. mai 2009 kl. 16:51.
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Kan du utdype deg og si hvorfor du er uening med nr. 8 og ja til EU?
Moren som kan miste sitt liv hvis barnet blir født blir mest prioritert siden hun er en statsborger og kan få flere barn i fremtiden, mens ungen som kan overleve fødselen kommer aldri til å ha moren sin som fødte den.
Vis hele sitatet...
Tja, hvorfor ikke la folk ha fri vilje?
Da slipper du overbefolkning i tillegg.

Forresten, hva er "NMP" sitt syn på abort om fosteret ikke er normalt, tenker da på downssyndrom, vannhode, cereberal parese osv.
Det som kommer til å felle dette partiet er et politisk program som kolliderer med hvilke meningssammensetninger folk vanligvis har. Det er greit nok at du ønsker et parti med liberal ruspolitikk og ingen selvbestemt abort, problemet for deg er at den gruppen som ønsker liberal ruspolitikk har en tendens til å ville ha selvbestemt abort, og vice versa.
Trådstarter
29 0
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Utviste personer blir stort sett fraktet med fly dit de skal. Hvordan i all verden tro du at en somalier med tomme lommer skal komme seg til Somalia på egenhånd?

Og som Mith og nso sier, vi utviser da ikke våre egne statsborgere, av rimelig åpenlyse årsaker. Det siste partiet som deporterte sine egne statsborgere var forøvrig Nasjonal Samling under ledelse av Vidkun Quisling.
Vis hele sitatet...
Utviser ikke personer for ingenting heller da, det må til grove lovbrudd for at en skal bli utvist. Slike detaljer blir fortsatt diskutert og ikke ta for deg at alt er vedtatt ennå
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Kan du utdype deg og si hvorfor du er uening med nr. 8 og ja til EU?
Vis hele sitatet...
Jeg synes abort burde burde være selvbestemt. Vist personene det gjelder ikke er klar for barnet og må ha det som en byrde i 18++ år så er det litt feil.

angående EU:

Rådigheten over naturressurser, som olje, gass, fisk og vannkraft for å nevne noe.

Mindre selvstendighet.

Større avstand mellom borgerne og de som har makten.

Hemmelighold av beslutninger. EU-organene skal ikke tenke nasjon og skal ikke svare for nasjonen. Man kan få representanter fra Norge som stemmer mot Norges interesser.

Fri flyt av alt mulig skitt og lort, slik som kriminelle, ulovlige varer og uønskede mennesker.

Felles utenrikspolitikk. Det er ofte ikke i Norges interesser.

Reduserte økonomiske virkemidler innad i Norge.

Dårligere økonomi for nordmenn, for EU vil gjerne ha pengebingen vår!

Vi har det best utenfor EU!
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Utviser ikke personer for ingenting heller da, det må til grove lovbrudd for at en skal bli utvist. Slike detaljer blir fortsatt diskutert og ikke ta for deg at alt er vedtatt ennå
Vis hele sitatet...
Det spiller ingen rolle hvor grovt lovbruddet er. Det er helt søkt å foreslå at vi skal utvise våre egne statsborgere, og du kommer ingen vei med noe som helst før du forstår det.

Jeg regner ikke med at noen ting er vedtatt i et parti som ikke eksisterer, og som heller aldri kommer til å eksistere.
Trådstarter
29 0
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Det som kommer til å felle dette partiet er et politisk program som kolliderer med hvilke meningssammensetninger folk vanligvis har. Det er greit nok at du ønsker et parti med liberal ruspolitikk og ingen selvbestemt abort, problemet for deg er at den gruppen som ønsker liberal ruspolitikk har en tendens til å ville ha selvbestemt abort, og vice versa.
Vis hele sitatet...
Så er jeg ikke et populistisk parti som må ha makten i Norge, jeg vil representere det stemmerne mine stemmer på meg for. Det er mitt problem

Sitat av Semjuel Vis innlegg
Sannsynligvis fordi vi lever i 2009.
Vis hele sitatet...
Det at en god del av vest europa og Norge er sånn som den er idag betyr ikke at den kan forandres.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Tja, hvorfor ikke la folk ha fri vilje?
Da slipper du overbefolkning i tillegg.

Forresten, hva er "NMP" sitt syn på abort om fosteret ikke er normalt, tenker da på downssyndrom, vannhode, cereberal parese osv.
Vis hele sitatet...
Ja la folk ha fri vilje i mord, voldtekt. Det at det skader en annen statborger gjør ingenting. Det er jo deres fri vilje! Veldig god argumentasjon
Hva om fosteret ikke er normalt? Det at noen er født med sykdom betyr ikke automatisk at de ikke får leve. De er fremtidige statsborgere de også
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Det at noen er født med sykdom betyr ikke automatisk at de ikke får leve. De er fremtidige statsborgere de også
Vis hele sitatet...
Men hvis barnet ikke har en mor, så er det ikke en fremtidig statsborger?

Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Moren som kan miste sitt liv hvis barnet blir født blir mest prioritert siden hun er en statsborger og kan få flere barn i fremtiden, mens ungen som kan overleve fødselen kommer aldri til å ha moren sin som fødte den.
Vis hele sitatet...
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Ja la folk ha fri vilje i mord, voldtekt. Det at det skader en annen statborger gjør ingenting. Det er jo deres fri vilje! Veldig god argumentasjon
Hva om fosteret ikke er normalt? Det at noen er født med sykdom betyr ikke automatisk at de ikke får leve. De er fremtidige statsborgere de også
Vis hele sitatet...
Det er her jeg mener du har tapt.
Hvorfor drar du inn mord og voldtekt? Er det mord før barnet lever? Det er moren som gir det næring, ikke DU.

Folk HAR og vil alltid HA egen vilje, det du sier er at du vil undertrykke.
Hvem vil frivillig la seg undertrykke?


Som mentalmelt sa; Jeg regner ikke med at noen ting er vedtatt i et parti som ikke eksisterer, og som heller aldri kommer til å eksistere.
Trådstarter
29 0
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Jeg synes abort burde burde være selvbestemt. Vist personene det gjelder ikke er klar for barnet og må ha det som en byrde i 18++ år så er det litt feil.

angående EU:

Rådigheten over naturressurser, som olje, gass, fisk og vannkraft for å nevne noe.

Mindre selvstendighet.

Større avstand mellom borgerne og de som har makten.

Hemmelighold av beslutninger. EU-organene skal ikke tenke nasjon og skal ikke svare for nasjonen. Man kan få representanter fra Norge som stemmer mot Norges interesser.

Fri flyt av alt mulig skitt og lort, slik som kriminelle, ulovlige varer og uønskede mennesker.

Felles utenrikspolitikk. Det er ofte ikke i Norges interesser.

Reduserte økonomiske virkemidler innad i Norge.

Dårligere økonomi for nordmenn, for EU vil gjerne ha pengebingen vår!

Vi har det best utenfor EU!
Vis hele sitatet...
NMP tilbyr garanti at det ikke akksepterer noen som helst av stjeling fra pengebingen. Vi får jo mindre selvstendighet til slutt ved å ikke være med i EU, vi kommer bare til å bli ignorert.
Fri flyt av alt mulig har vi allerede ved å ha skrevet under schengen-avtalen.
Representanter fra Norge som stemmer imot Norges interesser?
Ikke særlig bra valg av representanter. Vi vil kunne velge bedre!
Trådstarter
29 0
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Men hvis barnet ikke har en mor, så er det ikke en fremtidig statsborger?
Vis hele sitatet...
Det har ikke noe med saken å gjøre, saken er at statsborgerne må beskyttet. Moren må komme i første rekke siden hun er allerede en statsborger!

Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Det er her jeg mener du har tapt.
Hvorfor drar du inn mord og voldtekt? Er det mord før barnet lever? Det er moren som gir det næring, ikke DU.

Folk HAR og vil alltid HA egen vilje, det du sier er at du vil undertrykke.
Hvem vil frivillig la seg undertrykke?


Som mentalmelt sa; Jeg regner ikke med at noen ting er vedtatt i et parti som ikke eksisterer, og som heller aldri kommer til å eksistere.
Vis hele sitatet...
Hva har mord og voldtekt med næring å gjøre? Det at en morder gir mat til offeret før det dør er fortsatt mord! Og morderens fri vilje er også fri vilje! Det du som blander ting her
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
NMP tilbyr garanti at det ikke akksepterer noen som helst av stjeling fra pengebingen. Vi får jo mindre selvstendighet til slutt ved å ikke være med i EU, vi kommer bare til å bli ignorert.
Fri flyt av alt mulig har vi allerede ved å ha skrevet under schengen-avtalen.
Representanter fra Norge som stemmer imot Norges interesser?
Ikke særlig bra valg av representanter. Vi vil kunne velge bedre!
Vis hele sitatet...
Hvorfor være med i EU, når du vil endre reglene i EU slik at vi har det som nå?