Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2429
Hei!
Hvis jeg røyker en sigar i ny og ne, la oss si en gang i uken/hver 2. uke, er det stor sjanse for at jeg blir avhengig da?
Og hvor skadelig vil dette forbruket være for kroppen?
Du skal ikke trekke røyken ned i lungene.
Sitat av Fredrik Vis innlegg
Du skal ikke trekke røyken ned i lungene.
Vis hele sitatet...
Det vet jeg. Men hvis jeg bare lar være å gjøre det, er det helt OK å røyke en gang hver helg/annenhver helg?
Sitat av Fredrik Vis innlegg
Du skal ikke trekke røyken ned i lungene.
Vis hele sitatet...
Sigarer er laget for og røykes, jeg har hørt mye om hvordan man bør orgnisere trekkene sine om man røyker sigar.
Til syvende og sist så ble den funnet opp for og røykes, eller innåndet om man ønsker.

On topic:
Tviler, om man røyker to sigaretter i månden er man langt fra avhengig.
Måteholdens kunst er jo saken her, om du bare røyker en gang her andre uke/en gang i uken er det jo ikke noe problem
Sist endret av Hardcore; 15. februar 2009 kl. 22:55.
Jeg skjønner ikke helt hva det går i? Hva er poenget med Sigarer om man ikke skal trekke ned? Er det ikke tobakk?
Det er som mye annet, du blir ikke avhengig i den forstand at kroppen din trenger det for å fungere normalt. Men det er mulig, viss du har en svak psyke, at du lar deg selv tro du er avhengig. Selv tror jeg ikke det er mulig å bli avhengig av så små doser med sigarrøyking. Og viss du blir det; si ifra! Hadde hvert utrolig artig å snakke med et par andre nFF real life venner og si: "Haha, Leste du om han fyren som tror han er avhengig av sigar?".
Sist endret av Restyle; 15. februar 2009 kl. 23:20.
Takk for svarene..
da blir det røyking til helgen.
Sigarer er avhengighetsdannende ja. De inneholder mye mer tobakk og ofte en veldig mye høyere nikotinprosent enn sigaretter. Nikotinet blir absorbert gjennom munnen, så du får det inn i blodomløpet selv om du ikke trekker det ned i lungene.

En sigar annenhver uke er ikke en faretruende vane i seg selv, men det er en begynnelse =)
Sist endret av mentalmelt; 15. februar 2009 kl. 23:53.
Sigarer er til for å nytes, uten å kunne trekkes ned. Dersom du skal trekke ned så kan jeg love deg at du spyr.
Selverfart.
Sitat av Ehapuz Vis innlegg
Sigarer er til for å nytes, uten å kunne trekkes ned. Dersom du skal trekke ned så kan jeg love deg at du spyr.
Selverfart.
Vis hele sitatet...
Har alltid trodd sigar skulle trekkes ned på lik linje som røyk.
Trakk da ned uten å spy nyttårsaften i fjor jeg.
Sitat av Ehapuz Vis innlegg
Sigarer er til for å nytes, uten å kunne trekkes ned. Dersom du skal trekke ned så kan jeg love deg at du spyr.
Selverfart.
Vis hele sitatet...
Sigarer er ikke noe annet en xxl rullings. Som regel litt skarpere smak, men det er en vanesak.
Tøys og tull. Sigarer og pipetobakk skal nytes pga. aromaen, ikke "kicket" man får av å trekke ned. Iblant kan man trekke noe røyk halvveis nedi halsen, og mange (de som er avhengige av sigaretter) inhalerer gjerne hvert 5. eller 10. trekk.

Når det er sagt stemmer det mentalmelt sier om at nikotinen trekkes inn i vevet i munnhulen, så potensiell nikotinavhengighet er et reelt aspekt man skal ha i bakhodet.
Har lest i en sigarbok at man skal trekke ned vært 3 - 4 drag. Resten av dragene skal smakes på i munnen, evt. trekkes halvveis ned i halsen for å kjenne aromaen