Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  695 84789
Hvis jeg tar feil passord? Jeg skrev riktig passord på level2 og deretter ble jeg videreført til dette bildet, fikk aldri sjansen til å skrive inn noe nytt passord.

EDIT: Fungerte når jeg byttet nettleser, IE 7 fungerte ikke på den levelen for meg. Virker som det kan være noe script som var skrudd av eller deaktivert i IE.
Sist endret av icebyte; 14. april 2007 kl. 20:20.
enda en grund til å ikke like IE
Sorry, men den lista over grunner er så full at det ikke er plass til flere.
Sorry, fant feilen^^
Sist endret av RampLest; 14. april 2007 kl. 21:20.
Sitat av Ramplest(du slepper ikke unna!)
Jeg har svaret "bie"... skal jeg skrive "" ?? i oppgave 3 substring
Vis hele sitatet...
Du starter på 0...
Sist endret av esl; 14. april 2007 kl. 21:36.
Jepp, jeg skrev ut 3 og ikke 0,3 ^^ Så tenkte feil:P
Er helt clueless på level 20.
Kan du gi meg hint?
Hvis jeg trenger en packet sniffer, kan noen gi meg link til riktig type, fordi jeg kan ingenting om det emnet?

Edit: Lastet ned packet sniffer, men det var unødvendig, fordi jeg fant akkurat ut hvordan jeg fant passordet.
Sist endret av TanteSpiker; 14. april 2007 kl. 22:58.
serr? lite hint? har jobba med denne i evigheter. =(
Du sa da 'var' vi to, altså at du klarte det.

Du ser den meldingen som står i sourcen på den første (not in here) blir sendt til den andre siden, og av en eller annen grunn så blir den andre siden vist når den mottar den meldingen.

Det var kanskje litt dårlig hint, men peker deg i riktig retning, du må bare klare å gjøre det riktig. (Tid/øyeblikk er nøkkelordet)

Er på level 23 atm, men gidder ikke prøve på den, må jo installere noe tull først.
Sist endret av TanteSpiker; 14. april 2007 kl. 23:33.
hey.. fucka fett jo.. takk =)

edit: ja.. så det. er på 23 nå. hvor laster man ned den a?
Sist endret av GuyWithHisComp; 15. april 2007 kl. 00:33.
Det er ikke nødvendig som jeg sa, jeg mente at det kommer til å hjelpe meg.
Det der som står på den siden du er på er bare tull.
Jeg snakker om noe annet.
den levelen var rar. et lite hint hadde vert greit.
Sist endret av GuyWithHisComp; 15. april 2007 kl. 04:49.
Parent mappe om du ikke har kommet så langt.
Edit: Etterpå det så får du ha det gøy med å 'regne ut' hva svaret er.
Edit: Argh, nå som jeg trodde jeg hadde løst det så gikk det ikke.
Edit: Ahaha det gikk, merket plutselig at level 24 lå i lista.
Sist endret av TanteSpiker; 15. april 2007 kl. 15:30.
Noen som kan gi meg et tips til level 24, fatter ingenting.
trenger litt hjelp her. forstår ikke bæret av hva preg_split gjør. =(
Sitat av GuyWithHisComp
trenger litt hjelp her. forstår ikke bæret av hva preg_split gjør. =(
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner en som vet svaret!
hehe. fant det ut nå. testa den ut selv. fikk den til å funke nå. takker. =)
Hint til 24: Prøv å logg dere inn, les hva som står, exploit det
regna med at det var noe sånnt. men er bare ikke sikker på hvordan jeg gjør det
Ok, jeg var ikke sikker på om det var en feil på siden, fordi jeg har sett andre. (Som forgot password tingen)
nå står jeg fast på lvl 7, jeg har fått lastet ned check.js hvor det står "var you_are_being_tricked_ = "......";" og hintet er se på navnene? er det en skrivefeil jeg skal rette i eller er det en adresse til en annen plass?
er på lvl 3 og trenger hjelp.
skjønner ingenting
så jeg må registrere meg på siden din for å prøve greiene'?
Sitat av super
nå står jeg fast på lvl 7, jeg har fått lastet ned check.js hvor det står "var you_are_being_tricked_ = "......";" og hintet er se på navnene? er det en skrivefeil jeg skal rette i eller er det en adresse til en annen plass?
Vis hele sitatet...
Åpne kilden til den siden du må logge inn på (selve lvl 7 siden), og søk etter "you_are_being_tricked_", finner du den?
Nei, det tror jeg ikke.

TinMan: Nei, innlogging er bare for de som skal ha tilgang til alle de andre tingene på siden, billigere reiser med fly blant annet.

Edit: Jeg er ikke proff, men jeg prøver å utnytte feilen på level 24, men ender alltid opp i main.php.
Sist endret av TanteSpiker; 17. april 2007 kl. 16:42.
Sitat av Rhapsody
er på lvl 3 og trenger hjelp.
skjønner ingenting
Vis hele sitatet...
view-source:http://hackordie.moo.no?page=level3

Skriv det i adressebaren i Firefox. Dette burde hjelpe deg på vei

Grantax: Ser du ikke at scriptet prøver å inkludere noe? xP
Nå har det seg slik at jeg ikke har Firefox. mamma blånekter meg å få tak i det lol.
har IE

Hvis det ikke funker i IE blir jeg vel nødt til å bruke brodern sin pc
Blånekter deg å få tak i Firefox?

Er hun dopa? Hvorfor ville hun i det hele tatt TENKE PÅ å bruke IE?

Firefox/Opera er jo klart bedre
Sitat av Rhapsody
Nå har det seg slik at jeg ikke har Firefox. mamma blånekter meg å få tak i det lol.
har IE

Hvis det ikke funker i IE blir jeg vel nødt til å bruke brodern sin pc
Vis hele sitatet...
Hva slags argumenter bruker hun mot Firefox? :O
Jo, nå skal dere høre.

Får ikke lov til å laste ned noe, uansett hva det er. Hun Påstår at det er for liten plass på pc'en her(lol)

Må vel kjøpe egen pc snart. Dæggern det skal bli deilig
Jeg er på level 25 ;D

Klarer dere ikke level 3 så er dere temlige dårlige!

Ps Masticore: Nå klarer jeg og hacke logg innen på Netsiden XD
Sitat av huto
Jeg er på level 25 ;D

Klarer dere ikke level 3 så er dere temlige dårlige!

Ps Masticore: Nå klarer jeg og hacke logg innen på Netsiden XD
Vis hele sitatet...
Bruker du IE, Firefox eller Opera?
Rhapsody: Jeg vet ikke om du kan skrive noe i adressefeltet i IE, men kopier linken og åpne den med wordpad i stedet da.
Sitat av Grantax
Rhapsody: Jeg vet ikke om du kan skrive noe i adressefeltet i IE, men kopier linken og åpne den med wordpad i stedet da.
Vis hele sitatet...
Funker ikke. kommer bare fram "siden kan ikke vises"
Rhapsody: Prøv å skru av javascript og åpne siden til level3 og vis kilden.
Prøver senere...skal spise middag
Tror jeg pusser opp HackOrDie til helga hvis jeg ikke skal på fylla. Da lager jeg nytt design, helt ny koding, mye sikrere, enklere å registrere seg og kanskje nye levels. Kom gjerne med forslag til levels! xD
*meget stygg banning* Broren min har visst ikke Firefox lenger. Erstattet det med Opera. Jeg kommer aldri til å klare level 3.

Pokker ta mamma, asså
Sitat av Rhapsody
*meget stygg banning* Broren min har visst ikke Firefox lenger. Erstattet det med Opera. Jeg kommer aldri til å klare level 3.

Pokker ta mamma, asså
Vis hele sitatet...
innstallere firefox igjen?
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av Masticore
Tror jeg pusser opp HackOrDie til helga hvis jeg ikke skal på fylla. Da lager jeg nytt design, helt ny koding, mye sikrere, enklere å registrere seg og kanskje nye levels. Kom gjerne med forslag til levels! xD
Vis hele sitatet...
Hva med en final level der du må hacke deg via flere servere, overføre penger fra verdensbanken til en bankkonto i sveits, slette alle spor osv. Uplink anyone?
Sitat av max-mekka
innstallere firefox igjen?
Vis hele sitatet...
Det kunne jo vært en idé, men i og med at det er brodern sin pc må jeg jo høre med ham først, og uansett tviler jeg på at han gidder siden jeg kun skal bruke det til ett nivå på HackorDie.

Eller trenger man Firefox på flere lvl'er?
Det kan hende view-source: funker i opera også. Men jeg sa du kunne prøve å disable javascript og trykke "vis kilde".
Er det slik at man må ha FF for å klare lvl 3?
Nei.

En alternativ metode er:

Om du er kjapp nok kan du trykke "Avbryt" på popupen - så trykke på STOP (på nettleseren) megakjapt, så kan du lese kildekoden.
Se koden til et html dokument i opera, trykk ctrl+f3
Takk for den
Jeg klarer hvertfall å vise kilden nå..
Ikke bit huet av meg bare forid jeg ikke er proff da, har det gøy jeg også
Men nå skjønner jeg ikke:
Det står "if (password == b)" så blir ejg sendt videre. Går utifra han da refererer til linjen "var b = a.substring(0,3);" , men det blir jeg ikke klokere av. I "var a" er det "newbie" som er ordet, men det funket ikke. Er ikke engang sikker på om a.substring refererer til noe med "var a", men prøvde nå uansett. Og hva er substring? Skjønner at litt av moroen forsvinner emd mye hjelp, men jeg prøver, og det er heller ikke moro å sitte bom fast Evt. PM meg hvis du ikke vil ødelegge gleden for flere som tilfeldigvis leser her. TUSEN takk
Sist endret av Realist1; 18. april 2007 kl. 19:26. Grunn: Vil legge til noe uten å måtte spamme ned forumet
Hehe, lurer på hvor mange ganger vi har tatt opp level3 her xP
Dably II: let noen sider tilbake så skal jeg love deg at du finner det ut ganske fort
Sist endret av dassmongo; 18. april 2007 kl. 19:34.
Tror ejg er like skamfull som carty på side 25 nå. Takk for hjelp =)
Dably II: substring er en funksjon i php, den deler opp en streng utifra gitte parametere.